• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
رحیم پورازغدی در دوره جهاداکبر بیستم اتحادیه مستقل؛

تحول دانشجو،تحول جامعه

  • کد خبر : 14931
  • 22 اسفند 1400 - 9:11
تحول دانشجو،تحول جامعه
رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهاداکبر بیستم به تبیین شعار دوره آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر امسال پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون شعار جهاداکبر بیستم گفت: تحول دانشجو، مبحث تمرکز و  مسئولیت را بازگو می‌کند که جمع بندی آن به معنی مسئولیت، عدالت و اخلاقیت است زیرا حاکمیت عادلانه و عالمانه به اخلاق حکومت  و تحول در دانشجو و تحول اجتماعی به مسئولیت دانشجو درقبال خودش و مسئولیت دانشگاه و تشکل های فعال در جامعه نسبت به رشد اجتماعی اشاره دارد.
وی افزود : تحول در دانشجو و خودسازی نکته‌ی اولی است که باید به آن توجه کرد  زیرا دانشجوی بی سواد نمی‌تواند موثر باشد و الگو و راهنمایی برای دیگران نخواهد بودو هرکس که صالح باشد می‌تواند مصلح باشد.

رحیم پورازغدی خاطر نشان کرد : تحول اجتماعی یعنی تسلیم وضع نشدن، قوی و محکم بودن و  و همرنگ جماعت نشدن؛ هم‌چنین درحوزه سبک زندگی و کار، دومین نکته را  ازخودراضی نبودن و رفع ضعف و اصلاح ایرادها بیان کرد  زیرا اسلام پویا است و اجازه عقب‌گرد نمی‌دهد.باید دائم به تکامل علمی و عملی بیاندیشیم و تا زنده ایم  رزمنده ایم بنابراین مجاهد بازنشسته نمی‌شود، این یعنی ما ترخیصی نداریم اما می‌توانیم مرخصی موقت داشته باشیم.

او گفت: ما باید خودسازی داشته باشیم چراکه همان فعالیت مذهبی و علمی است و لایه به لایه عمیق تر می‌شود.بنابراین در تحول به خصوص تحول دانشجویی قانع نشویم.باید دائم در اوج باشیم و حرص معنوی و عقلی داشته باشیم و خوبی خود را به خوبی دیگران مشروط نکنیم  هم‌چنین علت اشتباهات خودرا مختص به شرایط فعلی که  درست نیست نکنیم.

وی بیان کرد: بشر در هرزمان ۳دسته است:عده‌ای آگاهند و روح خدارا درآنان می‌بینید .عالم نیستند اما دانشجویان خوبی‌اند. با عقل زندگی نمی‌کنند و فقط با غریزه هستند و فرقی با جانواران ندارند و جزو پایین ترین طبقه بشریت هستند.در بحث عدالت و حاکمیت عادلانه گفتن آن آسان است اما عمل به ان به شدت سخت است. درواقع وقتی گشنه‌اند عدالت خواهند و اگر سیر باشند آزادی خواه و توسعه طلب می‌شوند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.