• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

تحریم شرکت هواپیمایی کاسپین ایرلاینز در فضای پسابرجام از سوی آمریکا نقض آشکار برجام است

  • کد خبر : 2031
  • 05 بهمن 1394 - 17:33
تحریم شرکت هواپیمایی کاسپین ایرلاینز در فضای پسابرجام از سوی آمریکا نقض آشکار برجام است

محمد عیسوند، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اهواز، گفت: آمریکا و تاریخ آمریکا نشان دهنده های خلاف عهدها و بدعهدی های مکرر این دولت است. وی افزود: آمریکا با وجود تعهدی که در برجام به ایران و دنیا داده بود که تحریم ها را علیه […]

محمد عیسوند، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اهواز، گفت: آمریکا و تاریخ آمریکا نشان دهنده های خلاف عهدها و بدعهدی های مکرر این دولت است.

وی افزود: آمریکا با وجود تعهدی که در برجام به ایران و دنیا داده بود که تحریم ها را علیه ایران لغو می کند می بینیم تحریم های جدید به بهانه های مختلف اعمال می کند که ناقض برجام است.

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بیان داشت: جلوگیری آمریکا از فروش دو فروند هواپیما به شرکت هواپیمایی  کاسپین ایرلاینز در فضای پسابرجام نشان دهنده این است که آمریکا نسبت به حفظ زیرساخت های تحریم علیه ایران به شدت پایبند است.

عیسوند گفت: در این مدت پسابرجام شاهد بیانیه ای هستیم که برخی از دیپلمات ها، قانونگذاران، سیاستمداران و کارشناسان آمریکا منتشر کردند و صراحتا به اوباما توصیه کرده بودند که کاخ سفید باید بتواند ایران را در محیط بیرون از برجام تحریم کند و خواستار تحریم شدید علیه ایران شدند همه اینها نشان می دهند اعتماد به امریکا امری خیالی و وهمی است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که دولت آمریکا با جلوگیری از فروش هواپیما به شرکت هواپیمایی کاسپین، به بهانه تکراری تروریست، در پی سنگ اندازی در مسیر اجرای برجام است.

عیسوند خاطرنشان کرد: سوالی که از هیات مذاکره کننده باید پرسید این است که این اتفاقات آیا نقض صریح سند برجام نیست؟ اگر هست اقدامات وزارت امور خارجه در مقابل این بدعهدی ها چه خواهد بود؟ تا کی قرار است در مقابل بدعهدی های طرف مقابل کوتاه بیاییم؟.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.