• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
15

تا هنگامی‌که از انجام مسئولیت شانه خالی نمایید، باید اعلام کنیم آش همان آش است و کاسه همان

  • کد خبر : 364
  • 17 مرداد 1394 - 18:20
تا هنگامی‌که از انجام مسئولیت شانه خالی نمایید، باید اعلام کنیم آش همان آش است و کاسه همان

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این تشکل دانشجویی در نامه اول خود به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آورده بود: “به جای مصوباتی همچون الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای، با اقدامی انقلابی به صیانت از اصول ملت بپردازید” متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم امام خمینی(ره): مجلس در راس […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این تشکل دانشجویی در نامه اول خود به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آورده بود: “به جای مصوباتی همچون الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای، با اقدامی انقلابی به صیانت از اصول ملت بپردازید”

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امام خمینی(ره): مجلس در راس همه امور واقع است.
(صحیفه امام، ج‏۱۷، ص۱۱۲)

نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی
سلام‌علیکم

بی‌مقدمه به اصل سخن می‌پردازیم. چندی است که نمایندگان دولت بنا به تعبیرات عجیب‌وغریب خود، نقش مجلس شورای اسلامی را که حضرت روح الله خمینی در آن مورد فرموده بودند، در رأس امور است، نادیده جلوه می دهند. و اخیر آشکارا از عدم دخالت مجلس در امور کشور سخنرانی می‌کنند. در مورد این اظهارات خدمتتان عارضیم که حرمت امام زاده به متولی امام زاده هست.

تا هنگامی‌که شما نمایندگان محترم با تصویب مصوباتی همچون التزام به حمایت از دستاوردهای هسته ای وظایف خود را به مراجع دیگر ارجاع داده و از انجام مسئولیت شانه خالی نمایید و فرموده ی حضرت امام خامنه ای مبنی بر بررسی توافقنامه طی روال قانونی را نادیده بگیرید، باید اعلام کنیم آش همان آش است و کاسه همان.

این روند زمانی دل ما دانشجویان را خون می کند که وقتی می شنویم رئیس مجلس جمهوری اسلامی می گوید: “مگر قطعنامه ۵٩٨ را به رأی مجلس گذاشتیم که برجام را به رأی بگذاریم”. و بسیار سخن های دیگر که از مرور آن‌ها عبور می کنیم.

به‌تازگی شائبه ای در محافل عمومی پیچیده است که تعطیلی سه‌هفته‌ای مجلس شورای اسلامی با حربه ای سیاسی توسط هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اتخاذشده است، تا ابتدا کنگره آمریکا نظرش را در مورد متن توافقنامه اعلام نماید تا شاید این حربه به مخالفت احتمالی کنگره با مفاد توافقنامه وین، بیانجامد و مبادا اختلاف دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شانتاژ رسانه ای عده ای که حیاتشان درگرو آینده توافق با غرب هست، قرار گیرد.

جدای از صحت این شائبه یا رد آن، توجه شما نمایندگان ملت را به اقدامات اخیر کنگره آمریکا جلب می نماییم.

هفته قبل قاضی توافقنامه وین، رئیس آژانس بین‌المللی انرژیِ هسته ای به کنگره آمریکا احضار شده است تا توضیحاتی را در مورد توافقنامه ی به‌اصطلاح محرمانه ایران و آژانس به نمایندگان کنگره ایالات‌متحده تسلیم نماید. بازخواست سه وزیر دولت آمریکا برای دفعات متعدد را نیز به کار ایشان اضافه نمایید. این اقدامات کنگره آمریکا دلیلی جز شناخت بهتر و بیشتر توافقنامه و موشکافی این متن و ابعاد امنیتی و اقتصادی و حقوقی ندارد.

لذا تعطیلی مجلس شورای اسلامی در اوج اتفاقات بین المللی، نه‌تنها توپ را به زمین نمایندگان دشمن نمی‌اندازد، بلکه زمین‌بازی را برای نمایندگان دشمن ملت ایران مهیا می‌سازد تا بتوانند یک‌به‌یک اهداف به ثمر نشسته ی خود را مشاهده کنند.

درنهایت به شما نمایندگان ملت و به‌ویژه رئیس مجلس پیشنهاد می‌کنیم، به‌جای سیاسی کاری، مراوده و به دور از هرگونه نگاه سیاسی، حزبی و انتخاباتی به موضوع هسته ای، با یک نگاه ملی به این مسئله نگاه کنید و به بررسی توافق بپردازید که خواسته صریح رهبری است و در مقابل اقدامات استکبار جهانی از موضع منفعلانه به مواضع پیشگیرانه تغییر مشی دهید و عزم خود را برای مبارزه با استکبار جزم کنید. و مراقب باشید، آنچه را که تحویل مردم می دهید بتوانید در پیشگاه حق تعالی هم ارائه دهید.

والسلام علی من تابع الهدی
شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه صنعتی شریف

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.