• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

تا آرمان‌گرایی باشد پرچم علم و انجمن اسلامی پایدار است

  • کد خبر : 411
  • 31 مرداد 1394 - 7:03
تا آرمان‌گرایی باشد پرچم علم و انجمن اسلامی پایدار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دومین روز از نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: مقام معظم رهبری امروز بار مسئولیتی را بر دوش من گذاشته‌ است که از امام بزرگوارمان به ارث رسیده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دومین روز از نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: مقام معظم رهبری امروز بار مسئولیتی را بر دوش من گذاشته‌ است که از امام بزرگوارمان به ارث رسیده است و امام (ره) در اسفند ۵۷ این نهاد را پایه گذاری کرده است.

فتاح ادامه داد: همه ما می‌دانیم امام (ره) حکیم است و حکمت ایشان بر کسی پوشیده نیست اینکه امام (ره) در گرماگرم انقلاب کمیته امداد را پایه ریزی کردند این پیام را القا می‌کند که انقلاب اسلامی، انقلاب پا برهنه‌گان و جنگ فقیر و غنی است.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: امام (ره) از همان ابتدا روی مستضعفان حساب باز کردند ولی مسئولان ما اینگونه نبوده و این از خصلت‌هایی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همان نگاه بنیادینی را دارند که امام (ره) داشت. حفظ انقلاب و نظام فداکاری می‌خواهد و با حرف نمی‌شود فداکاری کرد. سربازان و رزمندگان نظام نیز همین اقشار مستضعف هستند که در انقلاب پروش می‌یابند.

فتاح یادآور شد: ما برای حفظ و پایداری نظام در داخل و خارج نیاز به افرادی انقلابی، ارزشی و ولایی داریم. همه ما تلاش می‌کنیم اما بازدهی یک جاهایی کم است.

وی ادامه داد: در بین قشر مرفه که می‌رویم می‌بینیم آنهایی که از نظام خورده‌اند و چاپیده‌اند بیشتر علیه نظام هستند اما یک مستضعف برای یک وام ۵ میلیونی درگیر است اما با اینکه نظام نتوانسته کاری برایش انجام دهد پایبند به انقلاب است و این از عجایب نظام ماست و باید به امام (ره) و ملت آفرین گفت.

فتاح تصریح کرد: آنهایی که سال ۸۸ علم حسین را به آتش کشیدند تهدید انقلاب هستند و آنهایی که در مقابل آنها ایستادند همین فقرایی بودند که حامی انقلابند.

رئیس کمیته امداد گفت: ما وظیفه داریم تا پای جان برای فقرا که از طرفداران نظامند تلاش کنیم. متأسفانه ما فقرا را رها کرده‌ایم و به سمت کسانی رفته‌ایم که علیه نظام هستند و از نظام بیشتر خورده‌اند.

فتاح ادامه داد: ما باید درست به فقرا برسیم نه اینکه با صدقه سری و ترحم به آنها کمک کنیم. رسیدن به فقرا تدبیر و برنامه می‌خواهد.

وی افزود: دانشجو باید همیشه طرفدار محرومان باشد. در زمان ما هنر دانشجویی ساده‌زیستی، آرمان‌گرایی و کار جهادی بود. امروز هم باید همین‌گونه باشد. تا آرمان‌گرایی در کنار شما باشد پرچم علم و انجمن اسلامی سربلند و پایدار است.

فتاح تصریح کرد: مکتب امام (ره) برای امداد جدا از مکتب آرمان‌گرایی اسلامی نیست و کاملا در متن انقلاب است. ما تلاش می‌‌کنیم برای انقلاب رزمنده تربیت کنیم و از مسئولان می‌خواهیم به خانه محرومان و فقرا سر بزنند.

رئیس کمیته امداد یادآور شد: انقلاب ما هنوز نیاز به فداکاری و پول دارد. اکنون در عرصه‌های مختلف ما نیاز به فداکاری داریم و هنوز ایستادگی لازم است.

فتاح در ادامه تأکید کرد: من از عملکرد مسئولان گذشته کمیته امداد دفاع می‌کنم اما تردیدی ندارم کمیته امداد می‌تواند با تغییر و تحولاتی بهتر عمل کند.

رئیس کمیته امداد افزود: ما برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و اقداماتی را آغاز کردیم. با دولت،‌مجمع تشخیص مصلحت و مجلس وارد بحث شده‌ایم. همه باید بسیج شوند تا نطفه درستی برای فقر در کشور پیچیده شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: حضور دانشجویان در مناطق محروم و انجام کار جهادی باعث دلگرمی تمام فقرا است و دانشجویان باید به این کار ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.