• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
15
پیام مرادی؛ دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با دانشجو:

تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نقطه عطفی در تاریخ جریان دانشجویی است/ اتفاق تلخ برای جریان غیرانقلابی

  • کد خبر : 10327
  • 17 آبان 1397 - 14:39
تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نقطه عطفی در تاریخ جریان دانشجویی است/ اتفاق تلخ برای جریان غیرانقلابی

پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سالروز تاسیس این اتحادیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۷۸ گفت: ۱۳ آبان برای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در کنار سه حادثه مهم و تاریخی مرتبط با استکبار ستیزی و مواجهه با آمریکا یک مناسبت تاریخی و دارای اهمیت […]

پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سالروز تاسیس این اتحادیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۷۸ گفت: ۱۳ آبان برای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در کنار سه حادثه مهم و تاریخی مرتبط با استکبار ستیزی و مواجهه با آمریکا یک مناسبت تاریخی و دارای اهمیت است.

وی افزود: در ۱۳ آبان سال ۱۳۷۸ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام موجودیت کرد و از آن تاریخ تا به امروز اهمیت تشکیل این اتحادیه حول دو مسئله مهم بوده است نخست اینکه جریان غربگرا و جریان تجدید نظر طلب مدت‌ها سرمایه گذاری کرده بود تا کارکرد انجمن‌های اسلامی را به عنوان هسته‌های پیش برنده نظام از بین برود و سوار بر این انجمن‌ها اندیشه‌های لیبرالی را در سطح دانشگاه و کشور پیاده کند، ولی تاسیس این اتحادیه فضا را برای جبهه انقلاب تغییر داد.

مرادی تصریح کرد: انجمن اسلامی به دلیل دارا بودن عنوان اسلامی کاملاً در ساختار قانونی کشور تعریف شده بود و از این جهت امکان بی نظیری در اختیار جریان غیرانقلابی قرار گرفته بود با این وجود تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برای جریان غیر انقلابی و ضد انقلاب اتفاق خیلی سنگین و تلخی بود، چون این اتحادیه عنوان انجمن‌های اسلامی را نجات داد.

وی با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی به خاطر ریشه ده‌ها ساله و عقبه‌ای که دارند جزو اولین نهاد‌های دانشجویی با ساختار کارآمد برای کار تشکیلاتی محسوب می‌شوند، افزود: با توجه به این ویژگی انجمن‌های اسلامی محل تجمع دانشجویان مسلمان در دانشگاه بوده اند با این وجود تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل این بخش از فعالیت انجمن‌های اسلامی را نیز احیا کرد. در هر حال به این دو علتی که به آن‌ها اشاره شد تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نقطه عطفی در تاریخ جریان دانشجویی به حساب می‌آید.

وی افزود: جریان دانشجویی مترادف با عدالت طلبی، آزادی خواهی و معنویت خواهی است؛ از این رو ویژگی ممتاز انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل این است که این سه ویژگی را با هم دنبال می‌کند، چون ما معنویت منهای آزادی و عدالت، عدالت منهای آزادی و معنویت و آزادی منهای عدالت و معنویت را دارای آسیب می‌بینیم و معتقدیم در نهایت به انحراف کشیده می‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: معتقدم این اتحادیه در طی این دو دهه حرکت رو به رشدی داشته است و علاوه بر اینکه عنوان انجمن‌های اسلامی را احیا کرده شیب رو به رشدی را هم برای احیای منش انجمن‌های اسلامی یعنی عدالت طلبی، آزادی خواهی و معنویت خواهی داشته است.

مرادی افزود: این اتحادیه در سطح دانشگاه‌های کشور دارای ۵۷ دفتر است و درخواست چندین تشکل دیگر برای پیوستن به این اتحادیه نیز در دست بررسی است.

وی از دانشجویان انقلابی و علاقه‌مند به جریان‌های دانشجویی دعوت کرد در دفاتر انجمن‌های اسلامی پیگیر آرمان‌های انقلاب باشند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.