به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف طی بیانیه‌ای در باب محکومیت اغتشاشات اخیر اعلام کردند:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

فَأَمَّا الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیغٌ فَیتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَهِ

آیه ۷ سوره مبارکه آل عمران

 

با گذشت بیش از یک هفته از شروع اعتراضات اولیه‌ای که با ادعای اعتراض به رویه غلط گشت ارشاد شروع شده بود، شاهد به حاشیه رفتن آن و تبدیل شدن به اغتشاشاتی بی حد و مرز جهت برهم زدن امنیت جامعه هستیم. اگر قبل از اوج‌گیری این انحرافات نکاتی را ناظر به این اعتراضات و دلیل برگزاری آن متذکر شدیم، در شرایط کنونی نیز بر خود واجب میدانیم نکاتی را بیان کنیم.

 

 در شرایط عدم تشخیص قطعی دلیل فوت مهسا امینی توسط مراجع ذی‌صلاح، دسته رسانه‌هایی معلوم الحال در عین غفلت رسانه‌های دولتی، شروع به سوء استفاده از افکار جریحه دار شده ملت کردند. با بوق و کرنا کردن اتهامات بی‌پایه و اساس مبنی بر کشته شدن مرحومه، جماعتی فرصت طلب این مرگ را همچون پیراهن عثمان بهانه کرده و علیه تمام مقدسات این سرزمین دهان گشودند. آتش زدن پرچم اباعبدالله و ایران،‌ تخریب موکب‌ها و حمله به نوامیس مردم، کجا در قاموس اعتراض به گشت ارشاد و قانون حجاب می‌گنجد؟

 

اکنون با اهتمام بر آشکار شدن هدف اصلی برهم زنندگان امنیت مبنی بر مقابله با اصل نظام جمهوری اسلامی و ورود آشوبگران خودفروخته، منافقین از همه جا طرد شده، و گروهک‌های تروریستی جدایی‌طلب به این اغتشاشات، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکومیت رفتارهای هنجارشکنانه، حمایت خود را از حافظان امنیت کشور که خود قربانی کوتاهی ارگان های ذی ربط در گسترش حجاب می‌باشند ، اعلام می‌دارد.

 

ملت شریف ایران بداند که اوباشی که چادر از سر ناموس مردم می‌کشند، آمبولانس آتش میزنند و گلوی نیروی انتظامی می‌بُرند ؛ نه دغدغه زن دارند، نه زندگی و نه آزادی. تاریخ نشان داده وطن‌فروشان جیره خور دشمن، رسانه‌های غربی، و سلبریتی‌های گدای توجه، از سر خیرخواهی اقدام به دمیدن آتش به آشوب نمی‌کنند و خط‌گیری از آنان جز ضرر برای کشور و ملت نداشته است.

 

 تاریخ اروپا و آمریکا در حوزه حجاب و عفت عمومی، و پیامدهای حذف آن در جامعه، پیش روی ماست و ما را بیش از پیش از خطر کوتاهی در آن بر حذر می‌دارد. حجاب، خود اصلی اساسی است، ولی آیا شیوه برقراری آن مطابق شرایط کنونی جامعه مطلوب است؟ ابدا خیر.

 

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان و مردم عزیز را به مرزبندی و اعلام انزجار از آشوبگران، و ارگان‌های دولتی و حاکمیتی درگیر مسئله حجاب را همچنان به بازنگری در شیوه اجرای قانون حجاب و استفاده از رویه‌های غیر قهری، دعوت می‌کند.