• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چابهار در خصوص اختلاس گمرک این شهرستان

  • کد خبر : 190
  • 15 تیر 1394 - 12:01
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چابهار در خصوص اختلاس گمرک این شهرستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، این تشکل دانشجویی در ابتدای بیانیه خود آورده است: در بحبوحه خیل عظیم اختلالاتی که «نظام جمهوری اسلامی» با آن دست و پنجه نرم می کند علاوه بر فشارهایی که از سوی عوامل خارجی به خصوص غرب بر کشورمان وارد می شود متاسفانه شاهدیم که برخی از مشکلات داخلی و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، این تشکل دانشجویی در ابتدای بیانیه خود آورده است: در بحبوحه خیل عظیم اختلالاتی که «نظام جمهوری اسلامی» با آن دست و پنجه نرم می کند علاوه بر فشارهایی که از سوی عوامل خارجی به خصوص غرب بر کشورمان وارد می شود متاسفانه شاهدیم که برخی از مشکلات داخلی و در صدر آن اختلاس های میلیاردی و متعدد سهم عمده ای در ایجاد این اختلالات داشته است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار در ادامه مدعی می شود: در ادامه این اختلاس ها، مطلع شدیم که این موضوع دامن گیر استان سیستان و بلوچستان و اخیرا  نیز شهر استراتژیک چابهار شده است و مهم تر اینکه اینبار توسط بخش ویژه ای از این شهر یعنی گمرک چابهار صورت گرفته است. نکته نگران کننده اینجاست که مقوله کثیفی چون اختلاس به شهر و منطقه ای کشیده شده است که از نظر اقتصادی، دارای توان بالقوه در بخش های عمده چون ترانزیت کالا می باشد و بعنوان نزدیک ترین شهر کشور که به اقیانوس راه دارد می تواند به مرکز تجارت ها، سرمایه گذاری ها و صادرات اول کشور تبدیل شود. درواقع بحث اختلاس یکی از مهم ترین مولفه های ضد اقتصاد مقاومتی در کشور درحال توسعه ما به شمار می رود.

در ادامه این بیانیه آمده است: طبق سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بروز چنین اتفاقاتی، باعث مایوس و سرد شدن سرمایه گذاران صادق و پاکدامن خواهد شد و درنتیجه این نقطه حساس اقتصادی کشور را با رکود مواجه خواهد ساخت.

در پایان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، با اعتقاد بر اینکه نباید به بدکاران و مفسدان اقتصادی آن هم در این شرایط حساس کشور رحم کرد، از مجلس، دولت و قوه قضاییه خواهشمند است تا با فسادهای اقتصادی مبارزه عملی و قاطعانه نمایند و از مسئولین مربوطه خواستار این است که عاملین اختلاس اخیر گمرک چابهار را به اشد مجازات برسانند. باشد که محقق شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.