• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
به مناسبت گرامیداشت روز ۲۵ آبان ماه

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان

  • کد خبر : 16386
  • 13 آذر 1401 - 5:55
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان
امام خمینی(ره): در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می‌کنید که چند روز پیش ۳۷۰ شهیدش را تشییع کردند. همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند. (صحیفه نور، جلد ۱۷، سخنرانی ۶۱/۹/۳)

بسم رب‌الشهدا و الصدیقین

 

در تاریخ هر کشور یا شهری روزی به‌ عنوان نماد حماسه و ازجان‌گذشتگی نام‌گذاری می‌شود و در تاریخ مردم اصفهان روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ روزی است که هرگز از ذهن‌ها زدوده نمی‌شود و مردم اصفهان بر این روز می‌بالند چرا که شهیدانی که در این روز تاریخی تشییع شدند در جنگ هشت ساله دفاع مقدس در عملیات محرم به شهادت رسیده بودند. در این عملیات که به دنبال عملیات رمضان انجام شد درمجموع ۱۲۵۰ شهید تقدیم ایران اسلامی شد که از این تعداد ۷۵۰ نفر از شهدا اصفهانی بودند که ۳۷۰ نفر از آن‌ها در روز ۲۵ آبان تشییع شدند.
این تشییع باشکوه نه‌تنها خلل و سستی در اراده پولادین مردم شهیدپرور اصفهان ایجاد نکرد بلکه با عزمی جزم‌تر در دفاع از اسلام و دین و مملکت خود ظاهر شدند.

 

امروز بزرگداشت ۲۵ آبان روز تجلی ستاره ایثارِ بی‌نظیر اصفهانی‌ها بر جبین تاریخ حماسه ساز ملت ایران؛ نشان از این دارد که مردم اصفهان همچنان در خط انقلاب و در مسیر ولایت بوده و جوانان اصفهانی مانند دهه‌ی ۶۰ پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.
همیشه یاد و خاطره شهیدان مانند فانوسی مسیر راه این انقلاب مقدس اسلامی را روشن نگاه‌داشته است، چرا که در این روزهای ملتهب کشور، مردم اصفهان فارغ از تمام تفرقه افکنی‌های گروه‌های ضد انقلاب و اندک کمی از مردم ناآگاه، باز هم محکم و مقاوم پای کار این انقلاب ایستاده‌اند و این اجازه را به معاندین نمی‌دهند که لحظه‌ای امنیت این کشور برهم زده شود.

 

والسلام علیکم

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.