• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
12
قنبریان در نشست آزاد اندیشی جهاد اکبر:

فناوری اجتماعی، اقامه قسط است

  • کد خبر : 15004
  • 25 اسفند 1400 - 16:20
فناوری اجتماعی، اقامه قسط است
این مدرس حوزه و دانشگاه، در نشست آزاد اندیشی بیستمین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر با متربیان پیرامون عدالتخواهی به گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان مدرس حوزه و دانشگاه در نشست آزاداندیشی بیستمین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر پیرامون عدالت گفت: یکی از آسیب‌های جدی در زمینه عدالت، عدم شناخت نسبت به عدالت خواهی خوب از عدالتخواهی بد است. اگر جامعه بتواند عدالتخواهی خوب را تشخیص دهد و روی آن پا فشاری کند، مسئله عدالت اجتماعی حل می‌شود.
قنبریان با بیان مصادیق عدالت در جامعه، اظهار داشت: عدالت اقتصادی، سیاسی و قضایی از مصادیق عدالت در جامعه هستند.
حجت السلام والمسلمین قنبریان بیان کرد: عدالت اقتصادی به معنای برابر بودن تمام افراد جامعه در معیشت است و اینکه ثروت و قدرت در دست افراد خاصی از جامعه نباشد.
قنبریان ضمن اشاره به مصادیق عدالت سیاسی و قضایی اظهار کرد: عدالت سیاسی به معنای تعیین سرنوشت کشور به دست مردم و عدالت قضایی به معنای برابر بودن تمام افراد جامعه در برخورداری از قدرت و امکانات اجتماعی است.
حجت الاسلام و المسلمین قنبریان در خصوص علت عقب‌ ماندگی در عدالت گفت: عدم شناخت فناوری های اجتماعی، دیوان سالاری، عیوب‌ساختاری، اشتباه در اولویت بندی، نقش مهمی در عدالت‌خواهی دارند که با اهتمام نخبگان جامعه بر روی اولویت‌های‌جامعه مشکلات حل می‌شود.
قنبریان در رابطه با عدالت خواهی مردم گفت: برای عدالتخواهی نباید منتظر حاکمیت و دولت ها باشید خودتان به میدان بیایید و جامعه را تصحیح کنید.
قنبریان در پاسخ به سوال دانشجو پیرامون نقش دانشجویان در عدالت محوری جامعه گفت: نخبگان سیاسی و اجتماعی جامعه به ویژه دانشجویان باید مشکلات جامعه را آسیب‌شناسی کنند و حساسیت های عمومی را به سمت نقاط ضعف جامعه ببرند.
قنبریان ضمن اشاره به نقش جامعه نخبگان در جهت دهی به مظالبات اجتماعی گفت: نخبگان باید با هوشیاری و بینش بینی لازم نیازهای جامعه را پیش بینی کنند و انگشت نمای جامعه باشند و مطالبات واقعی و مورد نیاز جامعه را مطالبه کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.