• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
حامد صداقت:

بدل روح الله

  • کد خبر : 6367
  • 14 خرداد 1396 - 2:27
بدل روح الله

سالروز فوت تو فرا رسیده و چندروز است همه از خمینیِ به تاریخ پیوسته سخن می گویند و بس! خمینی مناسبتی، خمینی تقویمی و از همه دردآورتر، خمینی ای که جریان ها و باندها و دسته ها، او را متناسب با منافع خودشان بومی سازی کرده اند. پیرمردِ مهربانِ کم آزاری که وقتی آب می […]

سالروز فوت تو فرا رسیده و چندروز است همه از خمینیِ به تاریخ پیوسته سخن می گویند و بس!
خمینی مناسبتی، خمینی تقویمی و از همه دردآورتر، خمینی ای که جریان ها و باندها و دسته ها، او را متناسب با منافع خودشان بومی سازی کرده اند.
پیرمردِ مهربانِ کم آزاری که وقتی آب می خورد، دستمال روی لیوان آبش می گذارد تا مابقی آن را بعدا بنوشد و اسراف نکرده باشد.
خمینی ای که هر روز غروب، دست در دست نوه اش، در حیاط قدم می زند.
پیرمردی با عینکی ته استکانی، مشغول خواندن قرآن روی تخت بیمارستان،
روحانی ای که زیر درخت سیب نشسته و شاگردانش حلقه اش کرده اند. سخنانش گرچه ساده است اما پر از پند و اندرز است و همیشه طراوت و تازگی دارد.
انسانی نورانی که مردم در روز مرگش او را باشکوه بدرقه می کنند، مرثیه می خوانند، شیون می کنند و اشک می ریزند، چنان که انگار قرار است برای همیشه برود!

آری!
سال های سال است که از یک خمینی جعلی که فقط قیافه اش شبیه روح الله است، برای ما گفته اند.

خمینی ای که در یک کاخ تمام عیار دفن شده است و مسئولین کاخ نشین هر سال با او بیعت می کنند. و آیندگان باور نخواهند کرد که او #پدر_مستضعفین جهان بوده است.

خمینی ای که سنگ مرمر مزارش، حواله نان پابرهنگان گور خواب است و زرق و برق ضریحش، آدم را یاد لوکس فروشی های شمال شهر می اندازد.

ما سال ها به #خمینی_بدلی دل خوش کرده ایم، بدلی که همان هم سالی چند روز بیشتر در رسانه ها قرار نیست نمایش داده شود.

آن خمینی ظلم ستیز، خمینی عدالتخواه، خمینی ای که ساواکی را شریفتر از آخوند فاسد می دانست، او که دست دادن با مستکبرین را خیانت می پنداشت و آزادی خواهانی که باعث گسترش بی بند و باری در کشور میشوند را خائن میدانست و معتقد بود اگر #تهذیب نباشد علم #توحید هم به کار نمی آید، خمینی که می ترسید ما در بی عدالتی روی محمدرضا را سفید کنیم، او که به خون سرمایه داران تشنه بود، حالا برای برخی، تصویر نامطلوبی است که باید سانسور شود تا مبادا باعث تشویش اذهان عمومی و بر هم خوردن سکوت موجود و برانگیخته شدن جوانان بیداری شود که آماده اند در محکمه کلامش ریش سفیدان قوم و یقه بسته های ضدانقلاب، آن پینه داران پیشانی با شکم های برآمده را محاکمه کنند.

آن خمینی استکبارستیز، آن خمینی بیدار، آن انسان آزاد، خمینی ای که هنوز با جنازه اش می توان انقلاب کرد، همان نیمه خرداد ، از میان ما رفت و جایش را در رسانه ها و محافل و سازمان ها، خمینی ای گرفت که از لیبرال ها تا سینه چاکان انجمن حجتیه، دوستش دارند.
یک خمینی مطلوب دوست داشتنی!

حامد صداقت دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.