• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

بخشنامه وزارت بهداشت در مورد تربیت پرستار، امکان اجرایی شدن ندارد

  • کد خبر : 1423
  • 05 آذر 1394 - 23:28
بخشنامه وزارت بهداشت در مورد تربیت پرستار، امکان اجرایی شدن ندارد

نشست صنفی پیرامون  بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر تربیت پرستار در بیمارستان ها به همت انجمن اسلامی دانشجویان  دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با حضور رئیس این دانشکده برگزار شد. در این نشست دکتر عباس زاده، رئیس دانشکده پرستاری گفت : در بخشنامه ایراد هایی وجود دارد و […]

نشست صنفی پیرامون  بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر تربیت پرستار در بیمارستان ها به همت انجمن اسلامی دانشجویان  دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با حضور رئیس این دانشکده برگزار شد.

در این نشست دکتر عباس زاده، رئیس دانشکده پرستاری گفت : در بخشنامه ایراد هایی وجود دارد و بنده اعتراض خود را به معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرده ام. اول جذب دانشجوی رشته ی پرستاری باید از طریق آزمون سراسری و زیر نظر سازمان سنجش باشد. دوم این بخشنامه شامل چهارده طرح در تحول آموزش پرستاری است و نباید طرح تربیت پرستار در بیمارستان به تنهایی در این بخشنامه ذکر می شد و سوم اینکه این بخشنامه از نظر ما امکان اجرایی شدن ندارد.

دبیر هیئت بورد پرستاری در رابطه امکان اجرایی شدن طرح ادامه دادند: در اکثرا کشورهای دنیا بیمارستان محل تربیت پرستار است ولی در بیمارستان های کشور ما بستر، امکانات و استاندارد های لازم برای تربیت پرستار وجود ندارد.

رییس دانشکده پرستاری همچنان عنوان کردند: اعتبار یک رشته به اساتید آن است و همین استاد قوی است که باعث تقویت رشته می شود و با توجه به اینکه هم اکنون نیز با کمبود بودجه و اساتید هیئت علمی مواجه هستیم، جامه عمل پوشاندن به این بخشنامه و تأمین اساتید مورد نیاز آن، دور از ذهن به نظر می رسد و با وضعیت هیئت علمی موجود این طرح قابل اجرا نیست.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.