• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
29
دبیر کمیته بین‌الملل اتحادیه مستقل:

بازگشت آمریکا به برجام با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات انجام می‌شود

  • کد خبر : 13060
  • 19 فروردین 1400 - 11:12
بازگشت آمریکا به برجام با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات انجام می‌شود

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: لغو احتمالی تحریم‌های آمریکا و بازگشت به برجام، بی شک اقداماتی مقطعی و مقدمه‌ای برای تحریم‌ها و فشارهای بیشتر بر ایران خواهد بود که به هدف تاثیر گذاری بر انتخابات ایران انجام ‌خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل به نقل از ایسکانیوز، […]

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: لغو احتمالی تحریم‌های آمریکا و بازگشت به برجام، بی شک اقداماتی مقطعی و مقدمه‌ای برای تحریم‌ها و فشارهای بیشتر بر ایران خواهد بود که به هدف تاثیر گذاری بر انتخابات ایران انجام ‌خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل به نقل از ایسکانیوز، نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ درحال برگزاری است. برخی کارشناسان و فعالان سیاسی، بیانیه پایانی اولین دور این نشست و همچنین صحبت‌های عباس عراقچی را زمینه‌ای برای انجام مذاکرات گام به گام و کاهش تعهدات ایران در قبال لغو برخی تحریم‌ها می‌دانند.

در همین ارتباط، امیرحسین پناهی دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام ومواضع وزارت امورخارجه ایران اظهارکرد: جمهوری اسلامی در دوران پس از دونالد ترامپ و روی کار آمدن جو بایدن، توسط مقامان ارشد نظام و به ویژه مقام معظم رهبری به صراحت عنوان شده است. با نگاهی عمیق می‌توان دریافت این موضع، تامین کننده منافع ملی و بهترین مصداق از عقلانیت انقلابی است.

وی افزود: با توجه به سابقه آمریکا در عمل به برجام و اقدامات خصمانه علیه ایران از سال ۹۴ به بعد، بازگشت ایران به شرط بازگشت آمریکا به برجام و راستی آزمایی عمل این کشور به تعهدات ذیل برجامی خود، بهترین موضعی است که تیم مذاکره کننده ایران در وین می‌تواند اتخاذ کند.

پناهی ادامه داد: پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بر خلاف انتظار غرب‌زدگان داخلی، تلاشی از ایالات متحده برای احیای برجام دیده نشده است. البته با توجه به طول کشیدن فرایند اخذ رای اعتماد کابینه جو بایدن از سنا و مخالفت اکثریت سنا با برجام، احتیاط دولت جدید آمریکا دور از انتظار نبود.

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: در خصوص مذاکرات جاری در وین باید اشاره کرد که نظربه سابقه دولت حسن روحانی در انجام مذاکرات، نمی‌توان به این مذاکرات خوشبین بود و امید است با تبعیت و پیروی از مواضع و فرمایشات رهبری، از منافع ملی ایران مصونیت به عمل آید.

وی با اشاره به احتمال روی کارآمدن دولت غرب گرا با احیای برجام گفت: بر کسی پوشیده نیست که روی کار آمدن یک دولت با گرایشات غربی، مانند دولت یازدهم و دوازدهم، در پیشبرد اهداف آمریکا حول تضعیف و محدودسازی ایران در منظقه و جهان، موثر خواهد بود و آمریکا نیز از هیچ تلاشی در راستا فروگذار نمی‌کند.

اقدامات احتمالی دولت امریکا با هدف انحراف افکار عمومی است

پناهی اضافه کرد: برداشتن برخی تحریم‌ها یا آزادسازی مقداری از پول‌های بلوکه شده ایران در برخی کشورها، می‌تواند از برخی اقدامات احتمالی دولت آمریکا در راستای روی کارآمدن دولت غرب گرا در ایران باشد. به همین دلیل باید توجه داشت این اقدامات به مثابه آبنبات‌های سمی هستند که به هدف انحراف افکار عمومی و روی کار آمدن دولت غربگرا انجام می‌شوند.

وی تاکید کرد: لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت به برجام بی شک اقداماتی مقطعی و مقدمه‌ای برای تحریم‌ها و فشارهای بیشتر بر ایران خواهد بود که به هدف تاثیر گذاری بر انتخابات ایران انجام ‌خواهد شد.

پناهی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران هنوز هستند احزاب یا گروه‌هایی که کلید حل مشکلات کشور و راه برون رفت جامعه از معضلات فعلی را در واشنگتن جستجو می‌کنند و چشم بر بی تدبیری و ناکارآمدی حداکثری دولت آقای روحانی بسته‌اند. درحالی که کلید حل تمام مشکلات در داخل کشور است و می‌توان با عزم جدی و اعتماد به جوانان بر مشکلات فائق آمد. روی کار آمدن دولت جوان انقلابی که شاه‌راه برون رفت کشور از چالش‌های کنونی است، نه هدف و مقصد، بلکه آغازی بر مسیر حل مشکلات و رشد و تعالی ایران اسلامی‌است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.