• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

اگر شما خدمتگزار به کشور هستید، در مجلس یکجور خدمت می توانید بکنید، درخارج از مجلس هم یکجور خدمت دیگر!

  • کد خبر : 2084
  • 10 بهمن 1394 - 9:08
اگر شما خدمتگزار به کشور هستید، در مجلس یکجور خدمت می توانید بکنید، درخارج از مجلس هم یکجور خدمت دیگر!

مستقل: رجوع به اندیشه‌های امام و رهبری در خصوص تشکیل مجلس و چگونگی رأی دادن در انتخاب فردی اصلح و تشکیل مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی بسیار کمک کننده خواهد بود، لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بازخوانی نظرات امام و رهبری در این خصوص به رسیدن به گزینه اصلح یاری گر […]

مستقل: رجوع به اندیشه‌های امام و رهبری در خصوص تشکیل مجلس و چگونگی رأی دادن در انتخاب فردی اصلح و تشکیل مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی بسیار کمک کننده خواهد بود، لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بازخوانی نظرات امام و رهبری در این خصوص به رسیدن به گزینه اصلح یاری گر قشر دانشجو و مردم فهیم جامعه خواهد بود. بخش چهارم این بحث به «اخلاق انتخاباتی» می پردازد که پیش روی شما قرار دارد:

اگر شما خدمتگزار به کشور هستید، در مجلس یکجور خدمت می توانید بکنید، درخارج از مجلس هم یکجور خدمت دیگر. مگر همه اهالی ایران توی مجلس می روند؟خوب در مجلس هم یک عده معدودی هستند. اگر غرضی در کار نیست و می خواهیدخدمت بکنید، حالا می بینید که شما رای نداشته اید، شما در خارج مجلس خدمت بکنید. تایید کنید این مجلس را. اینطور نباشد که منعکس کنید در خارج که خیر، مملکت ایران یک مملکتی است که انتخاباتش کذا شد. این حرف غلطی است . این حرف غلط را اینقدر نزنید. برای خاطر خدا توجه داشته باشید که یک مجلس شورا که مجلس شورای اسلامی است و می خواهد برای ایران خدمت کند و باید قوه داشته باشد، تنها مرکزی است که تمام قوا باید تبع آن باشند، شما بخواهید برای اینکه شما وکیل نشده اید در کجا، هیاهو کنید که انتخابات انتخابات کذا بوده ؛ این حرف خلاف اسلام است . شکایت اگرهست ، شکایت پذیرفته است . و مقاماتی که باید شکایتها را بپذیرند، می پذیرند. اما هیاهوکردن و فریاد زدن و انتقاد بیجا کردن ، این برخلاف دستورات اسلام است . حالا اگر بعضیها در انتخابات شکست خوردند نباید اینها که قصد خدمت داشتند منتها در مجلس حالا دستشان از آن کوتاه شده است ، نباید یکسره ملت را به باد انتقاد بکشند. اگر شما شکست خوردید، نبایدبگویید ملت ایران همه شان خلاف کرده اند. چطور یک ملت مسلمی ، در یک امر حیاتی که با این آرامش و خوبی انجام داده است ، اینها خیانتکار باشند؟ یک ملت که خیانتکارنمی تواند باشد. اشخاص باید آداب اسلامی را حفظ کنند. به مجرد اینکه یکی می خواهد وکیل بشود، و فرض کنید که دوست من است می خواهد وکیل بشود، یا ازگروه من است می خواهد وکیل بشود و ملت او را وکیل نکردند، نباید یکدفعه قلمها رابردارند و بر ضد اصل انتخابات چیز بنویسند، حمله کنند به اصل انتخابات . شکایتی دارند، خوب شکایتشان را رسیدگی می کنند. هیاهو درست کردن ، جز اینکه دامن زدن به این است که خیانتکارها راهشان باز بشود، چیز دیگری نیست .

 مجلس تنها ملجایی است که برای یک ملت است. مجلس قوه مجتمع یک ملت است در یک گروه. تمام قوای یک ملت در یک گروه مجتمع است. و مجلس از همه مقاماتی که در یک کشوری هست بالاتر است . بنابراین یک همچو مقامی را نشکنیداینطور؛ ولو نمی توانید لکن اصل گفتنش ، اصل ذکرش ، کار قبیحی است و برخلاف مصلحت است و برخلاف مسلک اسلام است .(۱)

نصیحتی است از پدری پیر به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چهارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود؛ و ازکارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد. باید توجه داشت که هدف ازانتخابات در نهایت حفظ اسلام است . اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می شود. باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد؛ و در صورتی که رقیب انتخاباتی به مجلس راه یافت ، به دوستی و برادری ،که چیزی شیرینتر از آن نیست ، لطمه ای نخورد(۲)

[بسمه تعالی . محضر مقدس رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ،حضرت امام خمینی – دام ظله العالی علی رووس المسلمین

با سلام خدمت آن امام بزرگوار، در انتخابات دوره قبل حضرتعالی نسبت به معرفی کاندیدا برای حوزه های مختلف از سوی احزاب و جمعیتهای سیاسی – مذهبی اعلام مخالفت فرمودید با توجه به نزدیکی زمان انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی از مقام مقدس رهبر گرانقدرمان تقاضامندیم به سوالات ذیل پاسخ فرموده و همگان را نسبت به وظایف شرعی آگاه فرمایید.

۱- آیا در این دوره گروهها و جمعیتهای مختلف سیاسی – مذهبی می توانند از تهران و یا قم برای شهرهای مختلف ایران و یا از هر نقطه برای مناطق دیگر کاندیدا معرفی نمایند.

۲- آیا می توان در رابطه با تبلیغ از کاندیداها از وجوهات شرعیه و بیت المال و یا از اموال دولتی

وعمومی که در اختیار نهادهای گوناگون است استفاده نمود.

مهدی کروبی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، عبدالله نوری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ،حسین هاشمیان رئیس کمیسیون نفت ، محمدعلی هادی عضو کمیسیون دفاع .

بسمه تعالی

با اینکه اینگونه سوالها و جوابها اکنون زود است ، معذلک باید مردم را برای انتخابات آزاد گذاریم ، و نباید کاری بکنیم که فردی بر مردم تحمیل شود. بحمدالله مردم ما دارای رشد دینی و سیاسی مطلوب می باشند، و خود افراد متدین و درد مستضعفان چشیده وآگاه به مسائل دینی – سیاسی و همگام با محرومین را انتخاب خواهند کرد. و در چنین اوضاعی هیچ فرد و گروهی و هیچ نهاد و سازمان و حزب و دفتر و تجمعی نمی تواند درحوزه انتخابات دیگران دخالت نماید، و برای غیر حوزه خود فرد یا افرادی را کاندیدا نموده و از آنان تبلیغ نماید. در شرایط کنونی ، اینجانب به هیچ وجه و به هیچ کس اجازه نمی دهم تا از سهم مبارک امام – علیه السلام – و یا از اموال دولت و اموال دفاتر و سازمانهاو مجامع و اموال عمومی خرج انتخابات کند. باید مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کرد. ان شاءالله نظرم را در این مورد بعدا اعلام خواهم کرد. روحانیون محترم حوزه های انتخاباتی سعی کنند در حوزه خود [با] افراد و گروههای مسلمان که درانتخابات کاندیدا شده و یا از کاندیداهای مورد علاقه خود طرفداری می کنند چون پدری مهربان باشند و آنان را با دیده محبت بنگرند. از خداوند توفیق شما را خواستارم .

 

منابع:

۱-بیانات امام خمینی (ره)؛ ۲۹/۱۲/۵۸

۲-بیانات امام خمینی (ره)؛ ۱۱/۱/۶۷

۳- روح الله الموسوی الخمینی۱۰ تیر ۱۳۶۶

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.