• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
26
عليرضا فتوحى يگانه، قائم مقام انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه بوعلى سينا در گفتگو با بسنا

اگر دانشجو هوشیار باشد، جامعه نیز هوشیار می شود

  • کد خبر : 10541
  • 16 آذر 1397 - 13:35
اگر دانشجو هوشیار باشد، جامعه نیز هوشیار می شود

علیرضا فتوحى یگانه، قائم مقام انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه بوعلى سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: وقتى به تاریخ معاصر نگاه مى کنیم، تأثیر قشر دانشجو در تحولات مختلف را به وضوح مى بینیم، که نماد آن حادثه ١۶ آذر سال ١٣٣٢ است؛ دانشجویان آن زمان، به معنا […]

علیرضا فتوحى یگانه، قائم مقام انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه بوعلى سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: وقتى به تاریخ معاصر نگاه مى کنیم، تأثیر قشر دانشجو در تحولات مختلف را به وضوح مى بینیم، که نماد آن حادثه ١۶ آذر سال ١٣٣٢ است؛ دانشجویان آن زمان، به معنا واقعى مؤذن جامعه بودند که با هوشیارى کامل خطر استکبار را متوجه شدند.

وی افزود: قطعا یکی از درس هاى بزرگى که دانشجویان امروز می توانند از حادثه ١۶ آذر بگیرند، هوشیارى است؛ اگر دانشجو هوشیار باشد، جامعه نیز هوشیار می شود و اگر دانشجو گرفتار خواب، سستى و روزمرگى شود، جامعه دچار مشکل می شود و همچون نمازی است که قضا می شود.

فتوحى گفت: انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه بوعلى سینا، کمیته بین المللی خود را راه اندازى کرده و ان شاالله در آینده نزدیک همایشى با همین مضمون و با حضور چهره هاى بین الملى برگزار خواهد کرد؛ یکى از اهداف این همایش که از آرمان هاى جنبش دانشجویى است، همکارى اتحادیه انجمن هاى اسلامى مستقل کشور برای تشکیل یک جبهه واحد ضد استکبار و ضد آمریکایى در سطح دانشجویان جهان اسلام است؛ به همین منظور از همه دانشجویانى که علاقه مند به فعالیت در فضاى بین المللی هستند دعوت می کنیم که مارا در این زمینه یارى کنند. انجمن اسلامى دانشجویان تمام سعى خود را داشته که در راستاى همین آرمان ها قدم بردارد.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: خوشبختانه مجموعه انجمن اسلامى دانشگاه بوعلى سینا در زمینه استقلال جنبش دانشجویى پرچم دار مى باشد. ما متعقدیم که دانشجو نباید پیاده نظام احزاب سیاسى باشد و رویکردى برخلاف جریان هاى سیاسى داشته و صداى جامعه در دانشگاه باشد؛ از نظر ما دانشجو نباید وابسته به گروه ها و قدرت ها باشد و این همان مسأله اصلى انجمن اسلامى است که مستقل از همه جریانات سیاسى بوده و مبناى کار آن گفتمان انقلاب اسلامى مى باشد، بر همین اساس است که تحلیل به عمل مى کند؛ متأسفانه در دانشگاه بوعلى سینا برخلاف این روند با تشکل هایى مواجه هستیم که کاملا دولتى بوده و مدافع منافع جریانات سیاسى مى باشند.

وی اضافه کرد: ما قائل به این هستیم که روند انحراف در جنبش دانشجویى وجود دارد و به جهت وظیفه نقادانه اى که داریم و اساسا نقد را ذات جنبش دانشجویى مى دانیم؛ اگر جریانى بر خلاف آرمان هاى جنبش دانشجویى حرکت کند و یا ضربه به آن بزند وظیفه جنبش دانشجویى مى دانیم که در برابر آن ایسادگى، نقد و از آرمان ها حراست کند.

علیرضا فتوحی یگانه در پایان تشریح کرد: انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه بوعلى سینا با گفتمان انقلابی که مبنا و رویکرد مجموعه مى باشد از همه دانشجویان دانشگاه با هر خط فکرى و رویکرد سیاسى، که دغدغه ایران را دارند و مى خواهند تلاششان را براى ساختن ایران بگذارند، دعوت به همکاری می کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.