• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
محمد هادی هدایت در ششمین دوره کوثرانه بیان کرد

انقلاب نه، قیام

  • کد خبر : 17038
  • 29 اردیبهشت 1402 - 11:10
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان استاد محمد هادی هدایت در باب جایگاه زن در تمدن نوین اسلامی بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی هدایت، استاد حوزه و دانشگاه در تبیین جایگاه و هویت زن ایرانی در ساحت تمدن اسلامی بیان کردند:

در میان جامعه اسلامی همواره دو دیدگاه افراطی و تفریطی مطرح است.
در بحث قیام و انقلاب تفاوت‌‌هایی وجود دارد. قیام به معنای برخواستن برای رسیدن به مطلوب نهایی است و شکست ظاهری در آن بدون معنا است؛ اما انقلاب به دنبال هدف نهایی نیست به دنبال اصلاح است.
ما تفکرمان تفکر قیام است و نه خروج برای اصلاح.
تفکر ما از مرحله انقلاب و اصلاح فراتر رفته است.
انقلاب، تحولی برای بسترسازی قیام است. اگر رویکرد انقلاب در تمام جوامع باشد و فضا ایجاد شود؛ قطعا نتیجه و مطلوب نهایی رخ می‌دهد. انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت خود تفکر قیام را داشته است؛ نه تفکر انقلاب یا اصلاح. ما از انقلاب و نظام اسلامی عبور کرده و در حال حاضر برای ایجاد تدوین دولت اسلامی تلاش می‌کنیم.
نهضت اسلامی با رویکردی کار دارد که در آن تحول رخ ندهد؛ بلکه رویکردی در آن مطرح است که تحول و رشد را در انسان‌ها ایجاد می‌کند تا آن‌ها بتوانند در جامعه خود با رشدشان تحول ایجاد کند.
افق انقلاب اسلامی کاملا شفاف و روشن است. نقطه هدف انقلاب اسلامی زمینه‌سازی انسان‌ها و کادرسازی برای ظهور و ایجاد قیام الهی است.
ما در نگاهمان تربیت و توسعه قرار گرفته است. در تمدن اسلامی قرار است انسان‌ها توسعه روحی داشته باشند و منبر این توسعه روحی، زنان هستند. محور تربیت و توسعه همه انسان‌ها زنان‌اند. تا زمانی که نگاهمان به انقلاب درست نباشد؛ نمی‌توانیم ما تمدن‌سازی کنیم. این معبر تمدن‌سازی نیز از زنان عبور می‌کند.
طرح و نظریه‌های مختلفی مانند طرح خانه‌ اسلامی و نظریه اقتصاد فرهنگی منوط به حرکت و مطالبه زنان در این موضوع و همکاری دولت است. حرکت زنان در این مسائل است که رشد و توسعه انسان‌ها را به همراه دارد؛ برای رسیدن به قیام.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.