• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

اندر حکایات روباه خبیث در ایران

  • کد خبر : 563
  • 13 شهریور 1394 - 14:02
اندر حکایات روباه خبیث در ایران

روز یکشنبه، اول شهریورماه سال ۱۳۹۴، سفارت انگلستان در ایران با حاشیه هایی فراوان از جمله اعتراض دانشجویان  که با ضرب و شتم و بازداشت آن‌ها همراه بود، بازگشایی شد. در این میان وقتی برگه‌های تاریخ را ورق بزنیم، به تاریخی می رسیم که شاید با آن روز کمتر از ۲ هفته فاصله دارد و […]

روز یکشنبه، اول شهریورماه سال ۱۳۹۴، سفارت انگلستان در ایران با حاشیه هایی فراوان از جمله اعتراض دانشجویان  که با ضرب و شتم و بازداشت آن‌ها همراه بود، بازگشایی شد. در این میان وقتی برگه‌های تاریخ را ورق بزنیم، به تاریخی می رسیم که شاید با آن روز کمتر از ۲ هفته فاصله دارد و آن روز قرابت معنایی عجیبی با این بازگشایی دارد. روز ۱۲ شهریور، روز مبارزه با استعمار انگلستان و روز شهادت رئیسعلی دلواری، قهرمان جنوبی ایران که یک تنه با مردم غیور آن خطه در مقابل انگلیسی‌هایی که برای تصرف و استعمار این خاک آمده بودند جنگید. روز مبارزه با استعمار انگلیس روزی است که شاید برای جوانان و نوجوانان نسل امروز، بخصوص آن دسته که کمتر با تاریخ سر و کار دارند، کمی گنگ و بی مفهوم جلوه کند، چرا که در سالهای اخیر، ملت ما آمریکا را بعنوان دشمن اصلی خود می دیدند (هرچند برخی از دوستان دیگر دشمنی روی زمین برای خود نمی بینند و چشم های خود را با وایتکس شده اند و جور دیگر می بینند. شیطان بزرگ را کدخدا می بینند، خون های به ایدز آلوده شده‌ی فابیوس را اصلا نمی بینند، برای جک استراو در روز تنفیذ دعوتنامه می فرستند و …). اما به مناسبت روز مبارزه با استعمار انگلستان اگر کندوکاوی در سخنان مقام معظم رهبری داشته باشیم به این جمله زیبا می رسیم که فرمودند: ((دیپلماتهاى برجسته‌ى چند کشور غربى که تا حالا با تعارفات دیپلماتیک با ما حرف میزدند، نقاب از چهره برداشتند؛ چهره‌ى واقعى خودشان را دارند نشان میدهند؛ «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر». دشمنى‌هاى خودشان با نظام اسلامى را دارند نشان میدهند؛ از همه هم خبیث‌تر دولت انگلیس.)) ۲۹ خرداد۸۸

لذا بر آن شدیم تا بررسی کوتاهی از تاریچخه خباثت های انگلستان را بصورت تیتروار و خلاصه بیان کنیم:

۱-درگیر کردن ایران با عثمانی و ایجاد موازنه قوا بین طرفین بگونه ای که ایران هیچگاه به فکر هندوستان (که مستعمره انگلستان بود) نیفتد و همیشه در منطقه خود در گیر بماند.

۲-جدا کردن عراق و هرات افغانستان از ایران

۳-تجزیه سیستان و بلوچستان

۴-دست داشتن در تمام عهدنامه های ننگینی که بین ایران و روسیه بسته شد(ترکمنچای، گلستان، آخال و …)

۵-کمک مستقیم در راه اندازی فرقه های ضاله بابیت و بهائیت در ایران

۶-امتیازهای ننگین توتون و تنباکو و قراردادهای استعماری رویترز، لاتاری و دارسی

۷-قرارداد ۱۹۱۹ و تلاش برای مستعمره کردن ایران

۸-انحراف نهضت مشروطه به سمت منافع انگلستان و زمینه سازی برای اعدام شیخ فضل الله نوری

۹-روی کار آوردن رضاشاه پهلوی ملعون و سپس فراری دادن و روی کار آوردن محمدرضا شاه پهلوی

۱۰-تلاش برای شکست ملی شدن صنعت نفت در ایران و شکل دهی کودتا ۲۸ مرداد

۱۱-کمک های بی دریغ به عراق در ۸ سال جنگ تحمیلی

۱۲-مدیریت بی سابقه در آشوب های فتنه ۸۸

۱۳-جدا کردن جزیره استراتژیک بحرین از ایران در زمان محمدرضاشاه پهلوی ملعون

۱۴-اشغال سفارت ایران در لندن و کشتن دو نفر در اردیبهشت ماه ۱۳۵۹

۱۵-سرقت اشیاء عتیقه و میراث گرانبهای ایران

۱۶-تحریک گروههای تروریستی در اطراف ایران همچون گروههای پژاک و کوموله برای ایجاد فتنه در ایران

۱۷-حمایت، اعطای پناهندگی و پشتیبانی مادی و امنیتی از سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی که انگلیسی‌ها سفارش‌دهنده، منتشرکننده و حامی کتاب و نویسنده‌اش بوده و هستند.

۱۸-آموزش و تجهیز و پشتیبانی از بمب‌گذاری و دیگر اقدامات تروریستی در خوزستان، حرم مطهر رضوی، سیستان و بلوچستان، حسینیه شیراز و نیز ترور شهیدان لاجوردی و صیاد شیرازی طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی.

۱۹-زمینه‌چینی و طراحی، آموزش، تجهیز و پشتیبانی از تروریست‌ها برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران همچون شهیدان علیمحمدی، شهریاری و دکتر عباسی (رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی) طبق اعتراف و تصریح جان ساورز رئیس سابق MI6 و کوپر معاون اشتون.

۲۰-نقش اصلی در ایجاد و هدایت و ادامه تحریم های ۳۵ ساله علیه ایران

موارد فوق الذکر گوشه ای از جنایات انگلستان در ایران به شمار می رود که بررسی با جزئیات آن در این مجال نمی گنجد. اما به خوانندگان این متن توصیه می شود که چگونگی عملکرد انگلستان در هر یک از این موارد ۲۰ گانه را با جزئیات مطالعه کنند تا به خباثت این روباه پیر استعمار و روش های کثیفی که به کار برده اند پی ببرند.

*سید مصطفی موسوی نژاد؛فعال دانشجویی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.