• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

انتشار اسناد لانه جاسوسی هنوز در آمریکا جرم محسوب می‌شود/تحریم ایران توسط آمریکا از سال ۵۸ شروع شد نه موضوع هسته‌ای

  • کد خبر : 1153
  • 21 آبان 1394 - 4:24
انتشار اسناد لانه جاسوسی هنوز در آمریکا جرم محسوب می‌شود/تحریم ایران توسط آمریکا از سال ۵۸ شروع شد نه موضوع هسته‌ای

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسمی که امروز به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده الهیات و معارف دانشگاه تهران برگزار شد پیرامون «رسالت دانشجوی الهیات» گفت: دانشجویانی که وارد رشته الهیات می‌شود یا کسانی که در حوزه در این رشته تحصیل می‌کنند باید تکلیفشان را با خودشان روشن کنند. وی افزود: در نگاه […]

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسمی که امروز به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده الهیات و معارف دانشگاه تهران برگزار شد پیرامون «رسالت دانشجوی الهیات» گفت: دانشجویانی که وارد رشته الهیات می‌شود یا کسانی که در حوزه در این رشته تحصیل می‌کنند باید تکلیفشان را با خودشان روشن کنند.

وی افزود: در نگاه شیعی الهیات یک برگه نیست بلکه اقیانوسی است که انتها ندارد. ورود به رشته الهیات خیلی شجاعت و انگیزه می‌خواهد و یک دغدغه خاص باید وجود داشته باشد که دانشجو بدون اینکه منتظر تشویق، جایزه و هیجان باشد یک مسیر را به تنهایی طی کند.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه‌ای که دانشجویان الهیات باید داشته باشند از لحاظ مختلف با دغدغه‌های دانشجویان رشته‌های دیگر متفاوت است.

این استاد دانشگاه افزود: الهیات در اسلام بخصوص در اسلام شیعی یک رشته است ولی با ده‌ها رشته دیگر ارتباط دارد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: اینکه دانشجویان الهیات به این رشته با چه دیدی نگاه می‌کنند و اینکه آن‌ها چه توقعی از دیگران دارند و دیگران چه توقعی از آن‌ها دارند، بسیار مهم است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشجویان الهیات باید روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت در این حوزه فعالیت کنند و اگر فعالیت آنها کمتر از این باشد عقب می‌مانند.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: سوالات اساسی که در مباحث معارف اسلامی وجود دارد در حدود ۵۰۰ سوال بیشتر نیست و بسیار کم پیش می‌آید که سوالاتی مطرح شود که هیچ سابقه‌ای در مباحث معارف اسلامی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: هیچ مسئله عملی و نظری نیست که قران کریم به آن اشاره نکرده باشد و دانشجوی الهیات باید طوری اشراف اجمالی پیدا کند که بداند هر سوالی که مطرح می‌شود در کدام حوزه مباحث اسلامی باید دنبال پاسخ آن بگردد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشجوی الهیات باید شعار اسلام و انقلاب را بفهمد و برای نسل خودش بازخوانی کند.

وی گفت: شعار مرگ بر امریکا و شعارهای دیگری که در زمان انقلاب داده می‌شد در آن زمان نیاز به توضیح نداشت ولی برای نسل چهارم که نمی‌داند برای چه مرگ بر آمریکا می‌گوئیم باید این شعار بازخوانی شود. دانشجوی الهیات از برخوردهای کلیشه‌ای با مفاهیم امام (ره) و انقلاب باید عبور کند.

ازغدی گفت: عقده ترجمه‌زدگی در بخشی از نخبگان ما حاکم است و نمی‌گذارند تولیدات محتوای داخلی در دانشگاه‌ها تدریس شوند.

وی با اشاره به اتهام‌هایی که در گذشته به فقه اسلامی می‌زدند، گفت: دانشکده الهیات وقتی دانشکده الهیات است که بتواند در حوزه‌های مختلف هر ساله ۱۰۰ مقاله قوی ارائه کند و پاسخ ۱۰۰ سوالی که امروز در جامعه و رسانه مطرح است را بدهد.

رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: اگر دانشکده الهیات نتواند سالی ۲۰ تا ۵۰ مقاله ارائه کند که پاسخ سوالات روز جامعه را بدهد کارکردش درست نبوده و عملا کارکردش این است که دانشجو بگیرد و مدرک بدهد.

وی افزود: وقتی دانشکده الهیات به وظیفه‌اش عمل می‌کند که هر فصل ۱۰ فصلنامه بیرون بدهد و جامعه برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود به این فصلنامه‌ها رجوع کنند.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: تبدیل شعارها و معیارهای انقلاب اسلامی به پایان نامه و پژوهش‌های مشخص کار دانشکده الهیات و حوزه است و دانشکده الهیات باید هر پایان نامه‌ای را که ارائه می‌کند بتواند توضیح دهد که این پایان نامه برای پاسخ به کدام سوال یا حل کدام مشکل جامعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ دشمن در کشور تصریح کرد: دانشجویان الهیات باید فهم صحیح از مسائل نظری که به موج سازی و جریان سازی رسانه‌ای  تخریبی تبدیل می‌شوند؛ داشته باشند.

وی اظهار داشت: ممکن است برخی‌ها خیال کنند بحث حقوق بشر و تحریم و امثال این مسائل مربوط به بحث هسته‌ای است در صورتی که این‌گونه نیست و در سال ۵۸ امریکا وزیر خارجه‌اش را برای اینکه ایران را تحریم کند در کشورهای دیگر به دوره‌گردی فرستاد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: امام (ره) در رابطه با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن مسائلی را مطرح کردند که اگر آن‌ها را بشنوید فکر می‌کنید امروز گفته شده است.

ازغدی ادامه داد: آمریکا برای نفوذ از گذشته برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است خود آن‌ها می‌گویند ما ملیت گرا و قومیت گرا را در کنار هم جمع کردیم و آن‌ها را در مقابل خمینی قرار دادیم.

وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها خیال می‌کنیم برخی از مخالفت‌ها و یا همصدایی ها اتفاقی است ولی امام (ره) می‌فرمایند این ها برنامه‌ریزی دشمن است.

این استاد دانشگاه گفت: آمریکا در دوران انقلاب برای ایجاد نفاق در کشور ما بسیار تلاش کرد و سعی داشت با ایجاد نفاق انقلاب را درون خودش مدفون کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام (ره) می‌گوید آمریکا نه اینگونه که خودشان می‌خواهد می‌توانند ما را تحریم اقتصادی کند و نه با ما جنگ می‌کند که من از این دو نمی‌ترسم ولی من از این می‌ترسم که انقلاب ما را از داخل بگندانند. یعنی در یک عده انقلابی که دیگر به انقلاب اعتقاد ندارند نفوذ کنند.

ازغدی ادامه داد: امام (ره) می‌گوید شاید همه این تحریم‌ها به خاطر این است که ما منحرف شویم و کار اصلی دشمن تخریب انقلاب از درون است.

این استاد دانشگاه گفت: عده‌ای می‌گویند اینکه گفته شده است ما از تحریم نمی‌ترسیم جمله افراطیون است در صورتی که امام (ره) چندین بار این جملات را مطرح کردند. یک عالمه جمله از امام (ره) وجود دارد که اگر نگوییم چه کسی آن‌را پیام کرده است می‌گویند این ها حرفهای افراطیون است یا اینکه می‌گویند تاریخ مصرف آن ها گذشته است.

وی افزود: در اسناد لانه جاسوسی آمده است که برای ما مذهبی، غیر مذهبی، آخوند و روشنفکر فرق ندارند و ما طرفدار کسانی هستیم که عقلانی هستند و خمینی را افراطی می‌دانند.

ازغدی تاکید کرد: آمریکایی‌ها از بررسی اسناد لانه جاسوسی هراس دارند. انتشار این اسناد هنوز هم در آمریکا ممنوع است و انتشار آن زندان دارد. امام (ره) نیز فرمودند اگر می‌گویید ما غیرقانونی سفارت آمریکا را گرفتیم و بحث جاسوسی درست نیست بیایید و اسناد را ببینید. ولی آن‌ها ترسیدند که یک هیات را برای این کار به ایران بفرستند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.