• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
حجت الاسلام جمال زاده در هفدهمین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر:

اصلی ترین دلیل این انقلاب، نگاه جهانی امام در بحث انقلاب بود

  • کد خبر : 10905
  • 14 بهمن 1397 - 20:51
اصلی ترین دلیل این انقلاب، نگاه جهانی امام در بحث انقلاب بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، در سومین روز از هفدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر که در مشهد مقدس برگزار شد، حجت الاسلام جمال زاده گفت: کار فرهنگی از دیدگاه رهبری بر سه اصل استوار است ۱-ایجاد ۲_تقویت ۳_تصحیح ذهنیت غلط افراد، دشمن وقتی می خواهد یک هجمه فرهنگی نسبت به ما داشته باشد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، در سومین روز از هفدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر که در مشهد مقدس برگزار شد، حجت الاسلام جمال زاده گفت: کار فرهنگی از دیدگاه رهبری بر سه اصل استوار است ۱-ایجاد ۲_تقویت ۳_تصحیح ذهنیت غلط افراد، دشمن وقتی می خواهد یک هجمه فرهنگی نسبت به ما داشته باشد اصلا دنبال این نیست که مانند دهه ۶۰ شخصیت های تاثیرگزار فرهنگی را ترور کند و بر روی ذهنیت افراد کار می کند و ما تا زمانی که نتوانیم ذهنیت غلط افراد را تغییر دهیم کار فرهنگی موثری نمیتوانیم انجام دهیم.

وی با بیان این پرسش که مهمترین کار فرهنگی که در اولویت می باشد چیست؟ افزود: درحال حاضر بحث، کارآمدی نظام اسلامی و انقلاب است که مورد توجه دشمن و رسانه های خارجی می باشد.

حجت الاسلام جمال زاده اظهار کرد: با توجه به حضور افراد در جامعه با ذهنیت های متفاوت باید تصمیم بگیریم در این شرایط چگونه رفتار کنیم و به موجب آن ذهنیت غلط افراد را تصحیح کنیم.

وی در این باب به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: یک فرهنگ بر مبنای مجموعه ای از اعتقادات است؛ چنانچه کسی میخواهد در حوزه فرهنگ کار کند باید مجموعه اعتقادات اسلامی را به خوبی بشناسد؛ همچنین اساس و ریشه فرهنگ عبارت است از عقیده و برداشت و تلقی هر انسان از وقایع و حقایق عالم و نیز خلقیات فردی و اجتماعیو باید بدانیم اسلام در حوزه سیاسی و اجتماعی چه دیدی دارد تا بتوانید کار موثر فرهنگی انجام دهید و خود را در فعالیت های فرهنگی ملزم به فهم و عمل به قرآن و احادیث کنیم.

این پژوهشگر فرهنگی خاطر نشان کرد: ذات انقلاب اسلامی فرهنگی است، چون ذات و اصل انقلاب و پیروزی اش فرهنگی است راه دوامش هم کار فرهنگی و دستاوردهای آن نیز فرهنگی است.

حجت الاسلام جمال زاده تشریح کرد: چنانچه امام خمینی نگاه محصور تنها به یک کشور خاص داشت این انقلاب نمی توانست پیروز شود، نگاه امام یک نگاه امتی و جهانی بود. مسئله بعدی که متاسفانه ما آنرا دستمایه اختلافات سیاسی می کنیم بحث هویت ملی می باشد؛ مقام معظم رهبری به شدت معتقدند که تمام چیزهایی که مربوط به ایران است مانند زبان و خط کشور ایران حفظ شود و در کنار هویت امتی تاکید بر هویت ایرانی دارند، نمونه بارز آن در تاکید ایشان در نام گذاری سال ۹۷ بر حمایت از کالای ایرانی می باشد.

وی در مورد غنای فرهنگی یک منطقه یا یک حکومت خاطر نشان کرد: چنانچه یک حقیقت یا مولفه فرهنگی به موقعیت جغرافیایی دیگری انتقال یابد و پس از آن فراوری شود به آن اثر پیتزایی گویند و شایسته است که بتوانیم در حوزه مدیریت فرهنگی، اثر پیتزایی را اداره کنیم که چنانچه یک مولفه فرهنگی به کشور دیگری منتقل شود، پس از آن به کشور خودمان به شکل غنی شده برگردد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.