• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14
محمدرضا اثناعشری:

استیضاح پوششی ها!

  • کد خبر : 9444
  • 28 اسفند 1396 - 15:54
استیضاح پوششی ها!

نقدی چند بر نمایش این روزهای مجلس؛ استیضاحات! محمدرضا اثناعشری | سه وزیر را در دو روز استیضاح کردند، وزرایی که هیچ سنخیتی با هم نداشتند. از حجتی گرفته که حتی طیف مخالف دولت هم او را زحمت کش و لایق می داند تا آخوندی که مغضوب موافقان و مخالفان دولت هست.وزیری که به سیاسی […]

نقدی چند بر نمایش این روزهای مجلس؛ استیضاحات!
محمدرضا اثناعشری | سه وزیر را در دو روز استیضاح کردند، وزرایی که هیچ سنخیتی با هم نداشتند. از حجتی گرفته که حتی طیف مخالف دولت هم او را زحمت کش و لایق می داند تا آخوندی که مغضوب موافقان و مخالفان دولت هست.وزیری که به سیاسی ترین وزیر کابینه معروف است وثروتش همیشه جای بحث داشته است!
بلا قسمت مردم! بلا بصورت رندوم!
جناب آخوندی به دلیل اتفاقات اخیر مانند حادثه ی هواپیما ، سانچی و بحران مسکن زلزله زدگان در افکار عمومی مردم محبوب نیست و انتظار می رفت که این وزیر بر خلاف دو استیضاح قبل این بار استیضاح شوند ولی به اذعان روزنامه ی اصلاح طلب شرق با یک لابی قدرتمند توانست از استیضاح فرار کند. حاجی بابایی رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس پس از رای نیاوردن استیضاح سه وزیر در تذکری گفت:«مطرح کردن استیضاح سه وزیر در دو روز پشت سر هم دارای ابهاماتی است و به همین دلیل فراکسیون اصولگرایان از ورود به استیضاح خودداری کرد.
اما این ابهامات یا این ایرادات چه بود؟
مطرح کردن استیضاح سه وزیر برای تمرکز زدایی افکار عمومی بر روی یک استیضاح و حفظ وزیر بد سابقه است. همانطور که امضا کنندگان طرح استیضاح به گفته امیر آبادی نماینده ی مجلس از از نمایندگان حامی دولت یا لیست امید بودند. استیضاح دو وزیر کار و کشاورزی پوششی بود برای جلوگیری از استیضاح جناب آخوندی و رد کردن استیضاح این وزیر با کمترین هزینه در افکار عمومی چرا که در صورت عدم استیضاح این وزیر ذی النفوذ با توجه به سابقه ی سیاه آن مردم از مجلس و به خصوص از طیف اکثریت آن دلسرد می شدند ولی با مطرح کردن وزرای پوششی و کم اهمیت تر برای دولت هزینه این عدم استیضاح را در افکار عمومی پایین آوردند و جناب آخوندی در مسند وزارت ابقا شدند؟
عناصر فضائل ملت یا وکلای احزاب سیاسیون؟
دوران این مجلس که نمایندگان آن به جای وکیل ملت بودن وکیل الدوله و وکیل منافع خودو حزب ها هستند سال آینده به پایان می رسد و فرصت و امیدی برای ملت به وجود می آید تا مردم افراد انقلابی و درستکار را انتخاب کنند. هرچند وظیفه ی ما مردم این است که با فشار به مجلس و هیأت رئیسه ی آن موجبات تصویب طرح هایی چون اعاده ی اموال نا مشروع مسولان که توسط اقلیت نمایندگان صالح مجلس ارائه شده است را فراهم آوریم و نگذاریم نمایش استیضاح مارا ازاین مهم بازدارد.

محمدرضا اثناعشری عضو انجمن اسلامی دانشگاه یزد

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.