• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است

  • کد خبر : 462
  • 01 شهریور 1394 - 10:47
استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ آمه نوتپ زامبرانو؛ سفیر ونزئولا در ایران یکی از سخنرانان اصلی همایش “همه علیه استکبار” در دانشگاه تهران بود که بر ادامه مسیر مبارزه با استکبار تاکید کرد و گفت: استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است. سفیر ونزوئلا با حضور در این همایش […]

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ آمه نوتپ زامبرانو؛ سفیر ونزئولا در ایران یکی از سخنرانان اصلی همایش “همه علیه استکبار” در دانشگاه تهران بود که بر ادامه مسیر مبارزه با استکبار تاکید کرد و گفت: استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است.

سفیر ونزوئلا با حضور در این همایش گفت: خیلی خوشحالم در عصری درباره ضد استعمار حرف می زنیم و در خدمت شما هستم که در سال پیش سازمانی تحت عنوان اتحادیه بلواری آمریکای لاتین تشکیل داده ایم که برخی از اهداف در نظر گرفته ضد استعماری آن محقق و برخی دیگر در حال محقق شدن هستند.

وی ادامه داد: از طریق این اجلاس تلاش کردیم تا جهان چند قطبی به وجود آوریم و آن را صرفا یک قطبی ندانیم جهانی که تمامی کشورها برای خود تصمیم گیرنده باشند را ایجاد کنیم از سوی دیگر این اتحادیه را با قطب های مختلف جهان و منطقه از جمله ایران تشکیل دادیم.

سفیر ونزوئلا گفت: کاری که هوگو چاوز پیش تر شروع کرده بود را می خواهیم ادامه دهیم که البته این امر مورد استقبال بسیاری از کشور قرار گرفت همچنین این امر موجب شد تا یک لینک مشترکی میان کشورهای ضد امپریالیسم صورت بگیرد.

وی افزود: این روند از ۱۵ سال پیش از طریق ونزوئلا و سفر به اقصی نقاط دنیا برای ایجاد یک اتحادیه قدرتمند انجام شد و تلاش کرد تا سیاست ها و راهکارهایی را ارائه دهد که بیشتر کشورها به ویژه ونزوئلا به کشورهای قدرتمند وابسته نباشند و روی پای خود بایستند همچنین این اتحادیه به دنبال آن بود تا پایگاه های نظامی آمریکا را از ونزوئلا جمع آوری کند؛ از سوی دیگر هدف این اتحادیه دفاع از یک نظام دموکراتیک در ونزوئلا بود.

وی در ابتدا گفت: آقای چاوز که ۱۵سال پیش به ایران سفر کرد شروع به تشکیل اتحاد با ایران کرد و همچنین سیاست های دوگانه امریکا را محکوم کرد.

وی افزود: همچنین شرایطی پیش آمد که در امریکای لاتین دیدگاه استکبارستیزی بوجود بیاید. ما هم رابطه سیاسی و اقتصادی را با ایران شروع کردیم و همچنین با سایر کشور های پیشرفته دنیا ارتباط گرفتیم و از این طریق پیشرفت کردیم و این در امریکای لاتین سابقه نداشته است.

سفیر ونزوئلا تصریح کرد: این مسئله باعث می شد که کشورها بتوانند از تمامیت ارزی خودشان دفاع کنند و از هر گونه تخریب اقتصادی جلوگیری نمایند از این رو یک پروسه استقلال سیاسی به همراه استقلال اقتصادی را ایجاد کرد.

سفیر ونزوئلا ادامه داد: این دیدگاه ها از دید امریکا خیلی خوشایند نبود و این یک دفاع از استقلال سیاسی از همسایگان ما شد. استراتژی ظالمانه امریکا علیه کشورهای امریکای لاتین تغییر کرده ولی هدف همان است. از جایی که فهمیدند به کشورهای امریکای لاتین جواب نمی‌دهد خواستند بصورت مخفی وارد شوند.

وی در ادامه افزود: ما همواره سیاست های دو گانه آمریکا را محکوم کرده ایم و این امر باعث شد که نگاه جدیدی نسبت به قدرت های سیاسی در منطقه آمریکای لاتین به وجود بیاوریم این دیدگاه باعث شد نگاه امپریالیستی که بیگانگان نسبت به کشور ما داشتند را عوض کنیم.

آمه نوتپ زامبرانو به کودتای سال ۲۰۰۲ علیه چاوز اشاره کرد گفت: همچنان که آمریکا در ونزئولا تلاش کرد با ایجاد کودتا حکومت های مردمی علیه استکبار را زمین بزند ما شاهد هستیم که در نقاط مختلف دنیا در همه زمان ها این کار را کرده است و امروز در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ما در میهمان شما دانشجویانی هستیم که کشور خودتان هم در آن زمان طعم همین دست اندازی و کودتا را که بانی اصلی اش آمریکا بود را چشیده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا خواهان آن است که پروسه های استقلال طلبانه کشورهای آمریکای لاتین را پایان دهد و ما نیز در تلاش هستیم تا با کشورهای انقلابی اطراف مان علیه آن ایستادگی کنیم.

در پایان نیز وی صحبت های خود را با جمله ای از سیمون بولیوار به پایان رساند: از شما ملت های استکبار ستیز میخواهم اتحاد داشته باشید. کار شما غیر از مقدمه، یا اغاز استقلال نیست.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.