• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

چگونه به تحلیل درباره میزان تحمل رهبری معظم درباره توافق رسیدید؟/ تحلیل های جنابعالی با واقعیت های برجام و قطعنامه همخوانی ندارد

  • کد خبر : 327
  • 12 مرداد 1394 - 12:17
چگونه به تحلیل درباره میزان تحمل رهبری معظم درباره توافق رسیدید؟/ تحلیل های جنابعالی با واقعیت های برجام و قطعنامه همخوانی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ پس از اظهار نظرهای مکرر صفارهرندی در خصوص توافقات هسته ای از بیانیه لوزان تا کنون که همواره با هشدارهایی از سوی جریانات دانشجویی همراه بود؛ امروز دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای خطاب به محمدحسین صفارهرندی به نقد تحلیل های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ پس از اظهار نظرهای مکرر صفارهرندی در خصوص توافقات هسته ای از بیانیه لوزان تا کنون که همواره با هشدارهایی از سوی جریانات دانشجویی همراه بود؛ امروز دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای خطاب به محمدحسین صفارهرندی به نقد تحلیل های وی در خصوص توافقات ژنو پرداخت. متن این نامه به شرح ذیل است:

یک نکته‌ی دیگر گفتند که کسانی به عنوان نماینده‌ی رهبری از زبان رهبری حرف میزنند. خب، من خودم هنوز که الحمّدلله زبانم از کار نیفتاده؛ حرف خود من که مقدّم به حرف آنها است. آنچه من میگویم، حرف من آن است.

رهبر عزیز انقلاب در دیدار با دانشجویان- ۲۴رمضان المبارک ۱۳۹۴شمسی

براردر بزرگورا جناب آقای صفار هرندی

 سلام علیکم

مستحضرید که رخداد مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵، در میانه غوغاسالاری رسانه های حامی «توافق به هر قیمت» و رسانه های «بزک کننده آمریکا» که کوچکترین نقد به متن و محتوای توافقات هسته ای را برنمی تابیدند، به نقطه ای رسید و «متن تهیه شده هسته ای»- که مسئولان دولتی از آن به «توافق» یاد می کنند- برای بررسی در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی به ایران آورده شد.

حالا و در شرایطی که جریان معلوم الحالی تلاش می کند تا روال قانونی مد نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی اتفاق نیافتد و حاشیه هایی پر رنگ تر از «متن برجام» را در صحن علنی مجلس مطرح می کنند و از طرفی دولتی ها، مجلسی را که به تعبیر امام راحل در «راس امور» است و بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی باید درباره توافقات بین المللی نظر مشخص داشته باشد را «هیچ کاره» خطاب می کنند؛ در این شرایط وفاداران به انقلاب و رهبری چه وظیفه ای دارند؟

آیا تاکید بر طی شدن روال قانونی که خواست صریح رهبر عزیز انقلاب بوده است، نباید پیش از هرگونه اظهار نظر و احساس تکلیفی مدنظر قرار بگیرد؟

برادر عزیز، جناب آقای صفار

شما اخیرا در جلسه ای فرموده اید: “اگر برخی خطوط ترسیم شده در مذاکرات رعایت نمی شد معظم له لحظه ای تحمل نمی کردند و همینطور جامعه ایران نیز فهم درستی از آن داشتند و با شنیدن خبر توافق برخورد با متانتی با آن داشتند.”

سوال مشخص ما از جنابعالی این است که چگونه به این تحلیل درباره«میزان تحمل رهبری معظم» رسیدید؟ آیا اشراف کاملی بر متن تهیه شده هسته ای دارید؟ یا اینکه به حسب تجربه شخصی در سیاست خارجه یا انرژی هسته ای درباره «رعایت شدن خط قرمزها» مطالبی را مطرح کرده اید؟

منظور شما از مردم کیست؟ همان چند صد نفری که بعد از اعلام توافقات وین پیش از آنکه متنی را دیده باشند به خیابانها ریختند و کوس شادی سر دادند؟

کمااینکه اظهار نظرهای دیگری نیز از جمله آنکه «بیانیه لوزان ۸۰ درصد از منویات را مرتفع کرده و در مرتفع نکردن ۲۰ درصد مابقی هم حرف است» بعد از بیانیه لوزان و همچنین بیان «توافق عزتمندانه وین» بعد از آن مذاکرات از شما نقل می شود.

در واقع امروز بخش مهمی از بدنه جریان انقلابی وفادار به نظام که وقوف کامل بر متن و جزییات «برجام» و قطعنامه را دارند، برایشان این سوال مطرح است که تحلیل های جنابعالی که با واقعیت های موجود در برجام و قطعنامه همخوانی ندارد؛ چرا بیان می شود که تنها موجبات عدم تحرک جریان انقلابی را فراهم می کند!؟

روزهای حساسی برای جمهوری اسلامی در پیش است و برخی در تلاش اند با ساده سازی روابط پیچیده سیاسی و اجتماعی و خرد دیدن مسائل کلان از زیر بار تکلیف سنگینی که برعهده آن هاست، شانه خالی کنند.

جناب آقای صفار هرندی

غرض از این چند خط سوالی بود من باب اشارتی که به صراحت درباره نظر رهبر انقلاب پیرامون«متن تهیه شده هسته ای» مطرح کردید. از آنجایی که رهبری معظم اتفاقا در پاسخ به سوال تشکل متبوع این حقیر درباره «اظهار نظر دیگران از جانب رهبری» پاسخ فوق را مطرح کردند، لذا لازم دانستم به دوستان انقلابی و برادران بسیجی ام در تشکلهای مختلف یادآور شوم که رهبری عزیز انقلاب در دیدار دانشجویان فرمودند حرفشان مقدم بر حرف دیگرانی است که به جای ایشان سخن می گویند.

زیاده حرفی نیست.

والسلام

برادرتان میکاییل دیانی

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.