• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

چرا شورای تامین واکنشی بر لغو مناظره دانشگاه شیراز انجام نداد؟

  • کد خبر : 1448
  • 05 آذر 1394 - 1:37
چرا شورای تامین واکنشی بر لغو مناظره دانشگاه شیراز انجام نداد؟

متن بیانیه به شرح زیر می باشد: شورای محترم تامین امنیت استان فارس رسالت دانشجو و جنبش دانشجویی از دیر باز روشنگری و حق طلبی بوده و هست و دانشجو همواره با ظلم و بی عدالتی و جهل مبارزه کرده و وظیفه او ایجاد فضای باز و تضارب آرا جهت روشن شدن حق است. انجمن […]

متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

شورای محترم تامین امنیت استان فارس

رسالت دانشجو و جنبش دانشجویی از دیر باز روشنگری و حق طلبی بوده و هست و دانشجو همواره با ظلم و بی عدالتی و جهل مبارزه کرده و وظیفه او ایجاد فضای باز و تضارب آرا جهت روشن شدن حق است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز بعنوان یکی از فعالترین و تاثیر گذارترین تشکل های استان فارس همواره رسالت روشنگری خود را به نحو احسن انجام داده است و سابقه روشن و افتخار آمیزی در ایجاد فضای تضارب آرا و آزاد اندیشی در دانشگاه دارد،و در سالهای اخیر همواره بهترین و موثرترین مناظره ها را در سطح دانشگاه برگزار کرده است.

بار دیگر جهت تنویر افکار عمومی در مورد موضوع بسیار مهم «زنان» بر ان شدیم تا مناظره ای با عنوان «مشارکت سیاسی زنان» بین آذر منصوری و شیدا نیکوروین برگزار کنیم تا در فضایی منطقی، دیدگاه های مختلف مطرح و شبهات احتمالی رفع شود.

اما متوجه شدیم که آذر منصوری دارای سابقه سه سال محکومیت در فتنه۸۸را داراست و همچنین فهمیدیم که شورای تامین امنیت استان در مصوبه ای سخنرانی محکومین قضایی رو در دانشگاه ها ممنوع اعلام کرده بود؛ بنابراین پس از اطلاع از موارد فوق جهت تمکین به قانون و مقابله با محکومین فتنه از رای و نظر قبلی خود برگشته و تصمیم بر لغو این مناظره گرفتیم.

حال سوال اینجاست شما شورای محترم که اینچنین حکمی مبنی بر ممنوعیت سخنرانی محکومین قضایی داشتید، چرا حکم به لغو این برنامه ندادید؟ و چرا کوچکترین عکس العملی از جانب شما دیده نشد؟

با توجه به حکم مذکور، درخواست ما از شما این است که زین پس به هیچ یک از محکومین قضایی جهت سخنرانی در دانشگاه ها مجوز داده نشود و ما دیگر شاهد این قانون شکنی ها نباشیم.

والسلام علیکم و رحمت الله

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.