• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

چرا باید به فهرست‌ها اعتماد کرد و کدام فهرست‌ها؟

  • کد خبر : 2603
  • 04 اسفند 1394 - 14:00
چرا باید به فهرست‌ها اعتماد کرد و کدام فهرست‌ها؟

 انتخابات مظهر مردم سالاری و تجلی مردم سالاری دینی در سطح کشور ما می باشد که در طی ۳۷ سال گذشته به نحو احسن برگزار شده است.انتخابات ۷ اسفند نیز که مشتمل بر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می باشد نیز همانند تمامی انتخابات های تاریخ جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه […]

 انتخابات مظهر مردم سالاری و تجلی مردم سالاری دینی در سطح کشور ما می باشد که در طی ۳۷ سال گذشته به نحو احسن برگزار شده است.انتخابات ۷ اسفند نیز که مشتمل بر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می باشد نیز همانند تمامی انتخابات های تاریخ جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بحث اول در انتخابات حضور گسترده مردم در رای گیری می باشد. این حضور گسترده مقوم بنیان های جمهوری اسلامی و تقویت کننده اساس جمهوریت و اسلامیت نظام می باشد.مقام معظم رهبری چندی پیش شرکت در انتخابات را به مثابه بیعت با نبی مکرم اسلام اعلام نمودند. این تعبیر شاید در نگاه اول اندکی حیرت آور به نظر برسد اما با تعمیق در اصل این تعبیر، چندان دور از واقع دانسته نمی شود. همه باید تصور کنیم که در روز رای گیری زمانی که در پای صندوق های رای حاضر می شویم مانند این است که پیغمبر اکرم بر سکویی ایستاده و ما دست خود را در دستان ایشان قرار می دهیم.حضور آحاد مردم در انتخابات یقینا متضمن حفظ امنیت کشور و افزایش جایگاه منطقه ای کشورمان می باشد.

بحث دیگر انتخاب دقیق و هوشمندانه می باشد که سد راه تشکیل مجلس ششمی دیگر شویم.بر عموم مردم غیور کشورمان فرض است که با پافشاری بر اصول عمیق خود، آرمان گرایی واقع بینانه پیشه نموده و سد راه حضور بیگانه پرستان در مجلس ششم شوند.

در انتخابات پیش رو عده ای تمایل دارند که نمایندگانی به مجلس راه یابند که غرب گرا بوده و چشم شان به دهان غرب باشد.این عده تمایل دارند که مجلسی تشکیل شود که در برابر اشتباهات دولت سکوت کرده و در برابر قراردادهای ننگین نفتی مانند کرسنت و … و یا وام ۲۵ میلیونی خودرو سکوت کرده و نقش وکیل الدوله را به خوبی ایفا کند.

یکی از مباحث مهمی که در انتخابات باید بدان توجه نمود اعتماد به فهرست های انتخاباتی است که بر اساس سهم خواهی و نفسانیت ها شکل نگرفته و تهیه کنندگان آن لیست افرادی باشند که سابقه خود را به خوبی در بزنگاه های مهم مانند فتنه ۸۸ و فتنه ۷۸ نشان داده باشند. تنظیم کنندگان فهرست های انتخاباتی باید افرادی باشند که به ظرفیت های درونی کشور اعتقاد داشته و کلید رفع مشکلات کشور را غربگرایی نپندارند.

بنابراین توده ملت ایران که تمایل دارند نمایندگان متعهد و متخصص به مجلس شورای اسلامی راه یابند مناسب است که به فهرست ها و به تنظیم کنندگان آن توجه کنند.رای ما باید از شکل گیری مجلس ششمی دیگر جلوگیری نماید.ملت خواهان این نیستند که مجلسی شکل بگیرد که هر روز از درون مجلس برای کشور بحران ایجاد شود و نمایندگان آن علیه آرمان های انقلاب تحصن نموده و مقام معظم رهبری را به نوشیدن جام زهر دعوت نمایند.

شکل گیری مجلس انقلابی و عدم شکل گیری مجلس بحران آفرین مستلزم این است که توده مردم به فهرست های معتمدین و اعاظم انقلابی کشور اعتماد نموده و با در نظر داشتن اصل آرمان گرایی واقع بینانه سد راه حضور فتنه گران در مجلس شوند. طبیعی است که در این میان می بایست باید از برخی خواست های خود تنازل کنیم تا کلیت مجلس مصون از حضور غرب گرایان شود.

در این میان عده ای از متدینین اعلام می نمایند که با در نظر گرفتن فهرست های مطلوب و با اصل پنداشتن این فهرست ها، عناصر نامطلوب را از این فهرست ها حذف خواهند کرد و افرادی را جایگزین عناصر غیرخالص لیست های مطلوب خواهند کرد.این تفکر بنیان عمیقی ندارد چرا که به آسانی می تواند زمینه ساز شکست کامل فهرست ارزشمدار را فراهم کند چرا که با یک منطق ساده می توان به این نتیجه رسید که اگر هرکسی یکی از افراد حاضر در فهرست را از نظر خود نامطلوب بپندارد بنابراین رای کل لیست ریزش نموده و کل فهرست شکست خواهد خورد.

باید توجه داشت که شکل گیری مجلسی که از درون آن ندای فتنه گری بلند گردد در شرایط کنونی کشور، موجب آفات بسیاری خواهد بود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.