• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان به انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کاشان در پی ابتذال فرهنگی رخ داده در این دانشگاه:

پسوند اسلامی را از تشکل خود حذف نمایید!

  • کد خبر : 9168
  • 13 اسفند 1396 - 17:34
پسوند اسلامی را از تشکل خود حذف نمایید!

شما می‌خواهید محیط دانشجویی را کیفیت ببخشید؛ آن هم در جهت دین و حرکت انقلاب. اگر دیدیم یک تشکّل دانشجویی وجود دارد، اما حرکت آن در جهت کیفیت بخشیدن به ارزش‌های دین و انقلاب نیست، این تشکّل مطلقاً جزو مخاطبین ما نیست و در این مجموعه هم جا نمی‌گیرد – هر چند اسمش انجمن اسلامی […]

شما می‌خواهید محیط دانشجویی را کیفیت ببخشید؛ آن هم در جهت دین و حرکت انقلاب. اگر دیدیم یک تشکّل دانشجویی وجود دارد، اما حرکت آن در جهت کیفیت بخشیدن به ارزش‌های دین و انقلاب نیست، این تشکّل مطلقاً جزو مخاطبین ما نیست و در این مجموعه هم جا نمی‌گیرد – هر چند اسمش انجمن اسلامی باشد، دروغ است؛ انجمن اسلامی نیست.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با تشکل های دانشجویی- ۱۵ آذر ۷۵

جناب آقای علیرضا اشرفی
دبیر محترم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
سلام علیکم؛

همانگونه که مستحضرید جنبش دانشجویی از دیرباز تاکنون در معرض نفوذ فرهنگی و هجمه های همه جانبه‌ی سیاسیِ صاحبان منافع بوده و خواهد بود. در مقطعی دست مایه سوء استفاده‌ی سیاسی، برای نیل به اهداف یک جریان خاص در انتخابات گشته و ایامی هم موجب حمله به اصول و موازین فرهنگی این مرز و بوم گردیده است. لکن جنبش دانشجویی حقیقی و برخواسته از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی و پیرو خط امام راحل به معنای واقعی کلمه اصلاح طلب بوده و در مقابل خدعه ها ایستاده و در راه حق‌طلبی و دفاع از نظام هزینه‌ها داده است؛ اما ذره‌ای ملعبه‌ی دست خائنین و جریان منفور نفاق نگشته است.

متاسفانه در روزهای اخیر، اتفاقاتی دون شأن فضای دانشجویی و نظام اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان رخ داده که دل مومنین و دلسوزان انقلاب را به درد آورده است. در برنامه‌ای که انجمن به ظاهر اسلامی دانشگاه متولی برگزاری آن بوده، ضمن عبور از خطوط قرمز اخلاقی و اسلامی، فضا به سمت قبح شکنی روابط دختر و پسر و اشاعه‌ی بی‌حیایی و بی عفتی می‌رود و مجری با تصمیمات و صحبت های خود در محیط فرهنگی دانشگاه دست به اعمال سخیف و زننده می‌زند.

بدون تردید تمامی مسئولین امر و در راس آنها معاونت فرهنگی وزارتین علوم و بهداشت، که همواره اصرار به تسریع در رشد قارچ‌گونه تشکل های یکبار مصرف و دولت ساخته داشته و دارند؛ باید پاسخگوی این قبیل هنجار شکنی ها باشند.
حال آن که هنوز خاطرات تلخ فعالیت و نفوذ مارکسیست و لیبرال و طرفداران آمریکا در دهه های هفتاد و هشتاد در تشکل های تحت عنوان انجمن اسلامی نزد جنبش دانشجویی از میان نرفته است. بی تردید پنهان شدن زیر لوای اسلام و استفاده ابزاری از این لفظ مقدس دوامی نداشته و سرانجام خورشید از پس ابر کنار رفته و چهره نفاق بیش از پیش عیان می‌گردد.

لذا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان، به عنوان تنها دفتر انجمن اسلامی مستقل از جناح بندی های ناصواب و مرسوم سیاسی؛ و پیرو حقیقی خط امام و متمایز از برخی تشکل های یکبار مصرف رادیکال در سطح شهرستان، دلسوزانه به جنابعالی و انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کاشان توصیه می نماید که از رویّه‌ی خود ابراز پشیمانی کرده و از این قبیل هنجار شکنی‌ها که سبب تقلیل شأن جریان دانشجویی به عنوان مجاهدان خط‌مقدم انقلاب دوم و اشغال لانه جاسوسی، به عنصری بی هویت برای شادی‌های مضحکانه و ساختار شکنانه می گردد، اجتناب ورزید. درغیر اینصورت پسوند اسلامی را از تشکل خود حذف نمایید تا بیش از این مسبب بد نامی تشکل ها و انجمن های به واقع اسلامی نگردید و عده ای دانشجوی بی گناه، خامِ این عبارت مقدس نشده و به ورطه نابودی نروند. چرا که چنین رفتاری در هیچ جای دین مبین اسلام جایگاهی نداشته و شدیدا تقبیح شده است؛ مگر در خوانش آمریکایی آن!
و السلام علی من اتبع الهدی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.