• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
بیانیه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در پی حماسه 9 دی

هیهات هرگز این فرج رخ نخواهد داد مگر اینکه غربال بشوید

  • کد خبر : 16480
  • 09 دی 1401 - 10:28
هیهات هرگز این فرج رخ نخواهد داد مگر اینکه غربال بشوید
فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه می‌شود. (رهبر انقلاب، ۱۳۷۸/۰۵/۰۸)

به گزارش پایگاه خبری مستقل، انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ علامه طباطبایی (ره) در پی حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

 

 

بسم اله الرحمن الرحیم

 

 

فَقَالَ هَیْهَاتَ هَیْهَاتَ لَا یَکُونُ فَرَجُنَا حَتَّى تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا»

هیهات هیهات، هرگز این فرج رخ نخواهد داد؛ مگر اینکه غربال بشوید، سپس غربال بشوید، سپس غربال بشوید (امام باقر علیه السلام)

 

 

ملّت شریف ایران در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ با حضوری آگاهانه و شجاعانه حماسه‌ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند. تجلی دشمن‌شناسی و هوشیاری مردمِ غیور و بابصیرت ایران، چنان بود که مقام معظم رهبری فرمود:: «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه‌ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند». کشور پر افتخار ایران تا به امروز که در آستانۀ ۴۴ سالگی انقلاب مردمی‌اش است، فراز و نشیب‌ها و حوادث گوناگونی را پشت سر گذاشته که از جمله‌ی آنها می‌توان به تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان، هشت سال دفاع مقدس و خاموش کردن فتنۀ ۷۸، ۸۸ و حتی ۹۸ و ۱۴۰۱ اشاره کرد.

 

 

در فتنۀ ۸۸ تعدادی از خواص انتخاب‌نشده که در برابر آراء مردم شکست خورده بودند، طغیان کردند؛ همه چیز و همه افراد را متهم کردند و حتی برای اینکه نشان دهند حق با آنهاست، حاضر شدند با دشمنان قسم‌خورده‌ی نظام همسو و همراه شوند. آنها به طور مستقیم از بیگانگان خط می‌گرفتند و به نسخه‌هایشان عمل می‌کردند؛ کشور را به اغتشاش می‌کشاندند و از فتنه‌انگیزان حمایت می‌کردند. آنان با سخنان دو پهلو، غیرشفاف و هدف‌دار، شرایط را به گونه‌ای کردند که فتنه‌گران محق دانسته ‌شده و خواسته‌هایشان مشروع اعلام شد. ذهن‌های باز و بدون تعصب می‌توانند به اسناد و حقایق تاریخی موجود مراجعه کنند تا دریابند برای بررسی ادعای بی‌پایه و اساس تقلب عده‌ای، نظام چه راه‌هایی پیش پای آنها گذاشت و آنها آن را رد کردند و فقط راه آتش زدن و تخریب و کشت‌و‌کشتار را به رسمیت شناختند.

 

 

مردم غیور ایران همچون گذشته در میدان عمل حاضر شدند و به دشمنان داخلی و خارجی بار دیگر نشان دادند که این کشور را نمی‌توانند جولانگاهی برای برنامه‌های خود ببینند؛ چون که آنان مردمی بصیر و آگاه بوده و پای کشور و آرمان‌های انقلاب هستند.

 

 

حماسۀ ۹ دی که یکی از نمادهای حمایت همیشگی مردم در میدان عمل برای وطنشان است، نقطۀ عطف دیگری در تاریخ ایران است و نشان می‌دهد دشمن هنوز مردم ایران را کامل نشناخته است؛ زیرا با وجود تمام نفوذ و برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده برای از بین بردن انقلاب اسلامی، این بار هم مفتضحانه‌تر از قبل، در برابر ملت ایران شکست خورد.

 

 

مردم ایران در سال‌های اخیر از خیانت و جاسوسی‎های عناصر دشمن کم ندیده‌اند و متوجه تلاش مخالفان نظام برای فروپاشی و از بین بردن جمهوری اسلامی ایران هستند؛ همان کسانی که در ظاهر وطن‌پرست و مدافع حق ایرانیانند ولی پس از تحریم‌های مختلف که با جان مردم سروکار دارد، درپی تحریم بیشتر ایران، و حذف آن از جوامع بین المللی و تحت فشار گذاشتن مردم هستند. همان عده‌ای که غرب را عامل نجات مردم ایران می‌دانند، آنها خواب نیستند بلکه خود را به خواب زده اند، چرا که دشمنی استکبار جهانی به زمامداری آمریکا، با ایران و اسلام امری است که برای همه آشکار است. پایه و ستون‌های کشور ایران و انقلاب اسلامی با خون شهدای دفاع مقدس و رزمندگان مجاهدی چون حاج قاسم سلیمانی تنومند و مقاوم شده است. برای استواری ستون‌های مقاومت کشور نباید به کارهای ظاهری و گرامی‌داشت‌ها بسنده کنیم بلکه باید با آگاهی و شجاعت تمام به تببین مواضع انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در جامعه بپردازیم.

 

 

در میان اتفاقات اخیر، اعتراضات و صحبت‌های به‌حقی از مردم هم وجود دارد ولی آنان فریب بازی و برنامه‌های دشمن نمی‌خورند و با وجود مشکلات معیشتی، بازیچۀ جنگ روانی دشمن که به بهانه‌های اقتصادی و آزادی است نشده‌اند؛ فریب آن عده‌ای که جان نیروی امنیتی ایرانی را می‌گیرند، مکانی را به آتش می‌کشانند و به مقدسات توهین می‌کنند. آنها بازیچه‌ی این دشمنی که شعارش -برخلاف عملش- آزادی و آزادی بیان است، نشدند. مردم با حضور خود در میدان انقلاب، راهپیمایی سیزده آبان و تشییع شهدا در کشور وحدت ملی خود را به دشمنان ثابت کردند و نشان دادند علی رغم اعتراض و مطالبه از مسئولین، با دشمنان و پیاده‌نظام‌های آنان هم‌صدا نمی‌شوند.

 

وضعیت معیشتی چنین مردمی که همواره پای این نظام بودند، در این چندوقت به شدت تحت فشار نوسانات نرخ ارز و تورم بوده و این در شأن چنین ملت شریفی نیست. ما از مجلس محترم یازدهم توقع داریم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را که با سفته‌بازی و دلالی مقابله می‌کند سریع‌تر تصویب کرده و دولت نیز آن را اجرا کند. همچنین معاهدات چندجانبۀ پولی با کشورهای هم‌پیمان که آقایی دلار را می‌شکند، باید یکی از سیاست‌های اولویت‌دار این دولت باشد. دولت محترم سیزدهم که تا به امروز تلاش‌های درخوری در جهت بهبود کشور داشته است، باید تلاش‌های خود را هر چه بیشتر و جدی‌تر برای رفع مشکلات مردم و کشور ادامه دهد.

 

 

ملت ایران در طول تاریخ خود، نشان داد که به موازات رشد کردن و بالیده شدن نهال انقلاب اسلامی به درختی تناور، به بصیرت سیاسی و انقلابی‌شان افزوده شده است و از همین رو تا به ماحصل رسیدن تلاش‌های دولت کنونی، صبر و همراهی کرده و در صورت وجود خلأ، انتقادات خود را با روش‌های منطقی و ایجابی به گوش دولتمردان می‌رسانند.

 

 

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، به مناسبت فرار رسیدن سیزدهمین سالگرد حماسۀ مردم شریف ایران در ۹ دی، ضمن اعلام تجدید بیعت خود را با رهبر انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در راستای حراست از ارزش‌های دین مبین اسلام و انقلاب، مردم شریف و غیور را به شرکت در راهپیمایی ۹ دی دعوت می‌کند.

 

 

«وَیَنصُرَکَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِیزًا»

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.