• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

همسو بودن مجلس با دولت ملاک ارزیابی نیست

  • کد خبر : 1756
  • 28 آذر 1394 - 12:45
همسو بودن مجلس با دولت ملاک ارزیابی نیست

رضا نجابت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، با بیان اینکه مجلس دهم باید ساختار منسجم و کارشناسی داشته باشد، گفت: تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس باید بر مبنای نظریات دقیق کارشناسان باشد نه اینکه مهمترین طرح تاریخ انقلاب در ۲۰ دقیقه تصویب شود. وی […]

رضا نجابت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، با بیان اینکه مجلس دهم باید ساختار منسجم و کارشناسی داشته باشد، گفت: تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس باید بر مبنای نظریات دقیق کارشناسان باشد نه اینکه مهمترین طرح تاریخ انقلاب در ۲۰ دقیقه تصویب شود.

وی افزود: مصالح ملی باید بر هر چیز دیگر از جمله منافع استانی اولویت داشته باشد و نمایندگان به فکر خدمت به خدا باشند و در اتخاذ تصمیمات، جز خداوند چیز دیگری را در نظر نگیرند.

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: مجلس پویا مجلسی است که نمایندگان در تصمیمات و رای گیری‌ها نقش جدی ایفا کرده و با تمام توان، طرح‌ها و لوایح را بررسی کرده و اظهارنظر کنند.

نجابت با تاکید بر این نکته که با داد و بی داد و اهانت کردن در مجلس راه به جایی نخواهیم برد، عنوان کرد: نمایندگان در یک مجلس پویا باید به هر دو وظیفه جدی مجلس توجه داشته باشد، یعنی هم تقنین و هم نظارت، در بحث تقنین انجام کار کارشناسی و در بحث نظارت، نظارت بدون اغماض و دفاع از حقوق ملت را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید وکیل مردم باشند و نه وکیل گروه، حزب یا شخص خاصی و همچنین وکیل مدافع دولت نیز نباید باشند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در عین حال افزود: اما چنانچه جایی دولت تصمیم مناسبی اتخاذ کرد، مجلس باید از آن دفاع کرده و در برابر تصمیمات غلط دولت بایستد و از بی شناسنامه خطاب شدن نهراسند؛ چرا که طبیعتا نحوه مدیریت سیاسی کشور به صورت جریانی و جبهه ای است و احدی منفردا نمی‌تواند در فضای سیاسی کشور عرض اندام کند.

نجابت گفت: نمایندگان منتخب مردم باید بدانند که وکیل مردم هستند و در سطح کلان پاسدار و مدافع منافع مردم باشند و تصمیمات را مستقلا و بر مبنای نظریات کارشناسی و نه به سبب قبیله گرایی سیاسی و جناحی اتخاذ کنند.

وی اعتقاد دارد، نتیجه جناحی عمل کردن و سیاسی کاری منتج به اقدامات شرم آور برخی نمایندگان در مجلس ششم شده که به سبب تبعیت از حزب و جناح خاص در برابر نظام ایستادند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.