• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
سومین دوره سفیران انقلاب برگزار شد

همایش قهرمان صلح

  • کد خبر : 14514
  • 17 دی 1400 - 16:38
همایش قهرمان صلح
برنامه سفیران انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، امسال با عنوان قهرمان صلح به مناسبت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق دانشگاه تهران در تاریخ ۱۴ دی ماه برگزار شد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نشست حضوری با حضور سفرای آمریکای لاتین و خانواده شهید طارمی سومین نشست سفیران انقلاب با شعار قهرمان صلح برگزار شد.

ابتدای مراسم همراه با تلاوت آیات نورانی قرآن کریم بود پس از آن سرود ملی میهن عزیزمان  در سالن طنین انداز شد.

فاطمه علیزاده دبیر بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل  ضمن اشاره به شخصیت سردار قاسم سیمانی و وحشت استکبار جهانی ازشخصیت سردار،گفت: جهان غرب وجبهه استکبار با تمام توان خود سعی در مخدوش کردن چهره ژنرال قاسم سلیمانی به میدان آمده است،به حدی که در مهد آزادی و در عصر ارتباطات  نمی توانیم عکسی از ایشان منتشر کنیم،این محدودیت ها نشان دهنده ضعف و وحشت استکبار جهانی وحامیان آنهاست،شهیدسلیمانی فرزند خلف مکتب انقلاب اسلامی بود، که روحیه استکبارستیزی را از مقتدای خود امام خمینی آموخته بود و در سال های اخیر در زمان حیات خود تمام تلاش او براین بود که حضور منفعت طلبانه وجنگ افروزان آمریکا در منطقه را از بین ببرد،برای تحقق این هدف سال ها در جنگ ایران وعراق از مرزهای ایران دفاع کرد،وپس از آن در مرزهای کشورهای مسلمان ودوست ایران گام برداشت.

بعد از سخنرانی علیزاده برادر شهید هادی طارمی که همراه سردار قاسم سلیمانی در ترور ناجوانمردانه به شهادت رسیده بود به بیان ویژگی های شهید سعید طارمی پرداخت و گفت: خلق وخوی مشابه حاج قاسم شجاعت دین داری ولایت مداری، ارادت به حضرت زهرا بود،انس با قرآن از ویژگی های سعید طارمی بود.وی هشت سال با حاج قاسم بود بیش‌ترین دوره را ایشان با حاج قاسم بودند و یار همیشه همراه حاج قاسم بودند.

روایتی از برادر شهید در ترور ناجوانمردانه آمریکایی‌ها، قرآنی که همراه شهید طارمی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و انگشتر وی که منقش به نام حضرت زهرا بود، باقی ماند و به وطن بازگشت.

در ادامه برنامه سفیرنیکاراگوئه ایساک لنین براوو در رابطه با اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهید سلیمانی توسط جوانان و دانشجویان ایرانی به نکاتی اشاره کرد و گفت: حضور در چنین جمعی موجب افتخار است و از این دعوت تشکر می‌کنم‌. از حضور در این جمع احساس خوشایندی دارم چرا که در کشور خود نیز همراه با جمع‌های دانشجویی بودم و همه  دانشگاه ها را خانه خود می دانم..

انقلاب ایران و نیکاراگوئه که در این یکسال به وقوع پیوست، موجب استحکام و برادری بین دو کشور است. چرا که موضوع هر دو انقلاب در دو کشور، مشابه بوده است و باید با جان از انقلاب‌های خود محافظت کنیم.

وی در ادامه افزود: علاوه بر زنده نگهداشتن یاد شهید سلیمانی، باید یاد همه‌ی شهدای این مسیر را گرامی بداریم.‌ آرامش و صلحی که اکنون ملت ایران دارند، مدیون تلاش‌های شهید سلیمانی و سایر شهدای این است .کشور متجاوز آمریکا می خواست با کشتن سردار سلیمانی نام ایشان را حذف کند اما بالعکس موجب برجسته‌تر شدن این شخصیت شد. زندگی سردار سلیمانی باید الگویی برای جوانان و دانشجویان ایرانی باشد‌. او مردی بود که همیشه فروتنانه کنار مردم خود ایستاد و از قول خود برای دفاع از کشور تخطی نکرد. این وظیفه دانشجویان ایرانی است که مسیر او را ادامه دهند و از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

سفیر بولیوی رومینا گوادالوپه پرز راموس نیز در مورد شخصیت و رفتار متفاوت سردار قاسم سلیمانی به نکاتی اشار کرد و گفت: ترور سلیمانی یک خطای راهبردی آمریکایی‌‌ها بود، آنها شیشه عطرراشکستند وحالا عطراو تمام دنیا رافراگرفته این عطرمارا دراین مراسم گردآورده استشهادت او را به عنوان مرد مبارزی که  با رسالتی خاص به دنیا آمده بود، گرامی می‌داریم او عاشق خداوند بود و در هر لحظه برای شهادت آماده بود.  او  به عنوان یک فرمانده، همیشه در خط مقدم نبرد تلاش می کرد .نحوه صحبت و رفتار وی متفاوت بود و دل همه را به دست می آورد. او علاوه بر میدان جنگ، بر قلب‌های رزمندگان.  نیز فرماندهی می کرد. تقوای او اجازه نمی‌داد از کسب غیر از خدا بترسد.

وی در ادامه افزود: تشییع جنازه‌ی او یکی از بزرگ‌ترین ها بود و در بسیاری از کشورهای جهان مردم در اعتراض به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند. رهبر ایران به خوبی اشاره کرد که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است.

سفیر ونزوئلا کارلوس آنتونیو الکالاکوردونس نیز در مورد اینکه سردار قاسم سلیمانی یک چهره شاخص در تمام جهان علیه آمریکاست است صحبت کرد و گفت: ترور ژنرال سلیمانی عملی بود که از سوی ایالت امریکا انجام شد که از منش استکبارجهانی آنها نشات می گیرد، آنها نشان دادند که تمایل به کنترل دنیا واعمال قدرت دارند، در واقع آمریکا دولت بیمار ومنحوسی است که این عمل را انجام دادند و در برابر تمام این اقدامات که انجام می دهند انقلاب خودمان را داریم که نمونه ای از آنها انقلاب ایران و انقلاب نیکاراگوئه و انقلاب ملت بولیوی، انقلاب کوبا هستند.تمام این انقلاب ها دشمن واحدی به نام آمریکا دادند. ویژگی مشترک آنها دشمنی با همه ماست که دربیانیه های مختلف آن را اعلام کردند.براساس اصولی که دادند معتقدند مالک تمام دنیا هستند. چهره برجسته انقلاب ایران،ژنرال سلیمانی است. این چهره از زمان جنگ تحمیلی حائز اهمیت بوده است و برای ما ملت ونزوئلا ژنرال سلیمانی یک الگو برای نسل های آینده ما است.

رایزن سیاسی کوبا الخاندور فوئنتس در رابطه با عقیده باطل آمریکا در مورد ترور ژنرال سلیمانی صحبت کرد و گفت :

انقلابی که ایجادکردیم بامقاومت همه جانبه انجام دادیم.آنها سعی کردند بااعمال جنایتکارانه انقلاب مارا نابود کنند اما موفق نبودند،اتحاد مردم ما و قهرمانان و شهیدان ما بودند ما که به اجازه دادند

 هم چنین توحید ابراهیمی موسس تیپ حسینیون آذربایجان در رابطه باآمادگی کمک به تمام ملت های با شرافت جهان در مقابل استکبار جهانی گفت:ما زیر یک پرچم واحد که منجی خواهد آمد ایستادگی می کنیم و قدرتهای سیاه را از زمین پاک می کنیم این هدف ما استداعش با وحشی گری به عراق وسوریه رفت، گروهای های مختلف مبارزی بود..تشییع جنازه او دنیا را به لرزه  آورد تشییع جنازه او انتقام اول است. او عزت لیاقت و کرامت ملت ها را نگه می داشت.به کشورها درمقاومت هایشان کمک می‌کردند و مرز نمی شناختند. تلاش او برای فراهم سازی زمینه های ظهور منجی بود.حسینیون مانند محورهای مقاومت مرز نمی شناسد و هرجای دنیا کمک لازم باشد قطعا انجام خواهیم داد ما فدای ملت هایی هستیم که از مخلوقات بزرگ و باشرافت هستند.

در پایان علی عباس نماینده جوانان مقاومت سوریه در ایران در رابطه با شخصیت حاج قاسم در سوریه سخن گفت: شهدا سخاوت مندترین انسان های دنیاهستند وجایگاه هاشان دراوج شرافت است بشار اسد در وصف شهید سلیمانی اینگونه نطق کردند ؛ “ذکر شهیدسلیمانی در وجدان سوریه خواهد ماند “. شهیدقاسم سلیمانی درکنارارتش سوریه دربرابر داعشیان ایستاد، هرگز فداکاری های شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد ،ما نیزمسیری که حاج قاسم طی کرد را تااخرین نفس ادامه می دهیم ملت سوریه از شهیدان بزرگ مثل حاج قاسم تشکر می کند.

در پایان مراسم با اهدای جوایز ویژهاز مهمانان تجلیل شد.

برای بازدید گزارش تصویری برنامه اینجا کیلد کنید

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.