• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صعنتی خاتم الانبیاء بهبهان به مناسبت بزرگداشت حماسه نهم دی و سالروز بصیرت و تجدید بیعت امت با ولایت:

نظام اسلامی ایران به درستی تهدید را به فرصت تبدیل کرد

  • کد خبر : 8182
  • 09 دی 1396 - 15:45
نظام اسلامی ایران به درستی تهدید را به فرصت تبدیل کرد

‍ تاریخ انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون گواهی می‌دهد؛ دولت‌های غربی به ویژه آمریکا تمامی تلاش خود را برای براندازی سخت از جمله شورش، کودتا و جنگ نظامی در دهه اول انقلاب به کار گرفته و از هیچ عملی جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده اند . لیکن ایستادگی و مقاومت […]

‍ تاریخ انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون گواهی می‌دهد؛ دولت‌های غربی به ویژه آمریکا تمامی تلاش خود را برای براندازی سخت از جمله شورش، کودتا و جنگ نظامی در دهه اول انقلاب به کار گرفته و از هیچ عملی جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده اند .

لیکن ایستادگی و مقاومت ملت ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) قدرت‌های استکباری را به این واقعیت رساند که استفاده از گزینه سخت و نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان و اعتقاد ملت ایران کارآمد باشد بلکه بالعکس ، موجبات تقویت بیشتر روحیه ملی و همبستگی هر چه بیشتر ملت ایران را فراهم می‌آورد و بر بدبینی و کینه بیشتر مردم ایران نسبت به غرب و دولت های غربی می‌افزاید.

چنین شد که به ناچار بر شکست خود در راهبرد مقابله ی سخت با نظام جمهوری اسلامی اعتراف کردند. پس از آن، با رویکرد جدید و در قالب بهره‌گیری از روش‌های نرم ، اهداف خود را پیگیری کردند.

امری که رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای‌ از همان آغاز دهه هفتاد با ادبیات و تعابیر مختلف نظیر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و اخیراً جنگ نرم، خطر آن را گوشزد کرده و مسئولین نظام را به چاره‌اندیشی در برابر آن فراخواندند.

یکی از پدیده‌های قابل توجه و فرصت‌های مهم انقلاب بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم شکست استراتژی جنگ نرم فتنه گران و اربابانشان علیه انقلاب اسلامی بود .

حوادث پس از انتخابات به رغم سرمایه‌ گذاری‌های قبلی و هماهنگی‌های پنهان قدرت‌های بیگانه با سران داخلی فتنه ، این تصور را در آنها ایجاد کرد که مناسب‌ترین زمان برای اجرای این سناریو علیه انقلاب اسلامی بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری می باشد و لذا تمامی ظرفیت و امکانات و نیروی خود را برای اجرای آن در ایران به کار گرفتند.

قابلیت‌های نظام اسلامی در مواجهه با جنگ نرمِ دشمنان قسم خورده ی ایران اسلامی ، خیانت آشکار و پنهان بعضی از کسانی که آبرو و حیثیت خود را در سال‌های گذشته از انقلاب اسلامی داشتند و حالا خود مهره ای در دست نظام سلطه شدند را به ما نشان داد .

نتیجه این شد که نظام اسلامی ایران همچون عرصه‌‌های دیگر نظیر جنگ تحمیلی و توطئه‌های مختلف براندازی دشمن نظیر کودتا ، تروریسم ، توطئه برای تجزیه کشور و امثالهم توانست سرافراز و پیروزمند از این صحنه بیرون بیاید و به درستی تهدید را به فرصت تبدیل کرد . البته همه اینها از الطاف بی نهایت خداوند رحمان و رحیم است .

باور مردم به ارزشهای معنوی دین اسلام و حضور همیشه در صحنه آنها باعث این رخداد مهم شده است که حماسه نهم دی ۸۸ را بوجود آورد و باعث شد مردم جلوتر از خواص خودشان حرکت کنند.

مهمتر اینکه تیز بینی ، درایت و شعور سیاسی امام خامنه ای باعث شد این فتنه خطرناک برای همیشه نیست و نابود شود و روز نهم دی ۱۳۸۸ باعث روشنگری نسل های بعد خواهد شد.

مشکل باور به وجود جنگ نرم و انکار آن توسط برخی از نخبگان و جامعه که در فتنه ۱۳۸۸ ظهور و بروز یافته بود، با بصیرتی که در ۹ دی به جامعه تزریق شد، به میزان قابل توجهی برطرف گردید. به عبارتی خلاء ۲۰ سال بی توجهی نسبت به راهبرد تهاجم فرهنگی با این فتنه به صورت جهشی حل شد.

تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن، تقویت اتحاد و انسجام ملی، تقویت پیوند جامعه با ارزش های دینی محرم و عاشورا، تقویت پیوند اسلام و جمهوریت و در پیوند عمیق و بیشتر ملت ایران با ولایت و مقام معظم رهبری را می توان از برکات فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی نام برد و باید این روز برای همیشه زنده نگه داشته شود .

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم‌الاتبیاء بهبهان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.