• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

«مکانیزم ماشه» یکی از مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

  • کد خبر : 386
  • 22 مرداد 1394 - 17:45
«مکانیزم ماشه» یکی از مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، در قسمتی از این نامه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی انتظار دارد باتوجه به نگرانی ها و حساسیت بالای متن تهیه شده موضع گیری صریح و شفاف داشته باشند و از حق قانونی خود برای بررسی این متن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، در قسمتی از این نامه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی انتظار دارد باتوجه به نگرانی ها و حساسیت بالای متن تهیه شده موضع گیری صریح و شفاف داشته باشند و از حق قانونی خود برای بررسی این متن استفاده کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

حدود دو هفته ست که روند بررسی متن نهایی مذاکرات هسته ای که به برجام معروف است در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است،روندی که نتیجه آن برسرنوشت ملت ایران و آینده نظام اسلامی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، لذا رقم زدن آنچه به صلاح ملت است توسط نمایندگان نیازمند هوشیاری و آگاهی کامل آنان است.

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین قانون “الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای” مجلس شورای اسلامی وظیفه بررسی و تصویب یا عدم تصویب متن برجام را دارد،عمل به این وظیفه توسط مجلس شورای اسلامی نیازمند آگاهی نمایندگان از جزئیات متن است و باید نگرانی ها و نقاط مبهم متن توسط نمایندگان به دقت بررسی شود و در صورت تعارض متن تهیه شده با منافع جمهوری اسلامی، نمایندگان باید بدون توجه به فضا سازی های رسانه ای و منافع حزبی و جناحی به وظیفه قانونی خود عمل کرده و درصورت لزوم رای به عدم تصویب این متن بدهند.

در زیربرخی موارد نگران کننده در متن برجام آورده می شود

۱: طبق قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای و هنچنین سخنان و وعده های دولت انتظار می رفت تمامی تحریم ها در روز اجرای توافق لغو شوند، اما در برجام لغو برخی تحریم ها به هشت سال بعد موکول و برخی تحریم ها ابدا لغو نخواهند شد.

۲از دیگر موارد نگران کننده پذیرش محدودیت های بلند مدت چند ساله در زمینه های مختلف است که دانش هسته ای و پیشرفت کشور را کند خواهد کرد و در آینده برای جمهوری اسلامی بسیار پرهزینه خواهد بود.

۳نکته‌ی دیگر نیز که بسیار نگران کننده ست روند بازگشت پذیری تحریم ها و مکانیزم ماشه ست که به طرف غربی اجازه می‌دهد با بهانه های واهی و به راحتی در مدت زمان کمی تمامی تحریم ها را بازگرداند.

مسایل و نگرانی های دیگری نیز از قبیل پذیرش پروتکل الحاقی و نظام بازرسی ها و بحث محدودیت های موشکی نیز هست که در این نامه مجال بیان آنها نیست اما لازم است به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی انتظار دارد باتوجه به نگرانی ها و حساسیت بالای متن تهیه شده موضع گیری صریح و شفاف داشته باشند و از حق قانونی خود برای بررسی این متن استفاده کنند.

اگر نمایندگان محترم از کنار این موضوع به راحتی بگذرند و منافع ملی را فدای منافع جناحی و انتخاباتی کنند آیندگان در مورد آنها به خوبی یاد نخواهند کرد و در آینده سربلند نخواهند بود.

نمایندگان محترم در نظر داشته باشند این تشکل دانشجویی عملکرد آنها را در این مورد به دقت بررسی میکند و در مسیر انتخابات پیش رو به شفاف سازی عملکرد امروز آنها خواهد پرداخت.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.