• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

مواضع رئیس‌جمهور در قبال آمریکا قابل قبول نیست/لزوم تشکیل یک اجماع بین‌المللی در مقابل آل سعود

  • کد خبر : 721
  • 07 مهر 1394 - 10:26
مواضع رئیس‌جمهور در قبال آمریکا قابل قبول نیست/لزوم تشکیل یک اجماع بین‌المللی در مقابل آل سعود

 علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که به ‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، گفت: ان‌شاءالله در سال جاری شاهد جنب و جوش بیشتری در فضای دانشجویی باشیم و تأثیرگذاری خودمان را همچنان داشته باشیم تا بتوانیم جامعه را به اهداف مدنظر انقلاب برسانیم. وی افزود: در سال […]

 علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که به ‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، گفت: ان‌شاءالله در سال جاری شاهد جنب و جوش بیشتری در فضای دانشجویی باشیم و تأثیرگذاری خودمان را همچنان داشته باشیم تا بتوانیم جامعه را به اهداف مدنظر انقلاب برسانیم.

وی افزود: در سال جاری یکی از مسائل مهمی که با آن روبه‌رو هستیم بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است. مجلس به عنوان خانه ملت و مکانی که امام (ره)‌از آن به عنوان رأس امور نام بردند، بسیار اهمیت دارد.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: با توجه به فضایی که در آن قرار داریم اهمیت مجلس شورای اسلامی مضاعف خواهد شد. جنبش دانشجویی به عنوان چشم بیدار جامعه از مجلس انتظاراتی دارد و امیدواریم به این انتظارات توجه شود.

احمدی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن روبه‌رو هستیم وجود کانون‌های قدرت و ثروت و مسئله فساد اقتصادی است. کانون‌هایی که منافع مردم را به نفع خودشان تصاحب می‌کنند و منافع عمومی را به خطر می‌اندازند. انتظار ما از مجلس این است که به این مسئله با جدیت بپردازد. ما باید در آینده مجلسی داشته باشیم که بتواند با فساد مبارزه کند.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: جنبش دانشجویی باید نسبت به مسئله فساد اقتصادی همچنان حساس باشد و این حساسیت را فریاد بزند و اجازه ندهد کانون‌های قدرت و ثروت که مخل جامعه هستند، فعالیت کنند.

احمدی در ادامه با اشاره به پرونده کرسنت گفت: متأسفانه از سوی دولت هیچ اقدامی در رابطه با این پرونده صورت نگرفته و همچنان در قبال این موضوع سکوت می‌شود. حتی محدودیت‌هایی برای رسانه‌ها ایجاد شده تا نقدی نسبت به مسئله کرسنت صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد ما باید نسبت به مسئله فساد کرسنت بررسی‌های لازم صورت گیرد و قوه قضائیه با مسببان این مسئله برخورد کند. دولت نیز باید تکلیف خود را با مسئله کرسنت مشخص کند. دیگر بعد از دو سال نمی‌شود همه مسائل را بر گردن دولت قبل انداخت.

احمدی در ادامه به ایجاد تشکل‌های ساخته در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این تشکل‌ها که امروز شاهد فعالیت آنها در دانشگاه‌ها هستیم هیچ پشتوانه دانشجویی ندارند و صرفا کارکرد آنها برای انتخابات است.

وی گفت: امروز شاهدیم این تشکل‌ها مانند قارچ سبز می‌شوند و هر روز بر تعداد آنها اضافه می‌شود. متأسفانه جریان‌هایی هم از سوی وزارت علوم این تشکل‌ها را حمایت می‌کند.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به فاجعه تأسف‌بار منا و کشتار مسلمانان در این حادثه ضمن تسلیت به بازماندگان و ملت، گفت: این داغ فراموش نخواهد شد و همانطور که امام (ره) هم فرمودند از آل سعود نخواهیم گذشت.

احمدی تأکید کرد: روز گذشته قرار بود تجمعی در رابطه با فاجعه منا و اعتراض به بی‌کفایتی آل سعود در اداره حج صورت گیرد که بسیج دانشجویی پیگیر برگزاری این تجمع بود. ما نیز اعلام حمایت کرده بودیم ولیکن قرار شد تا زمانی که انتقال حجاج، شهدا و مجروحین از مکه به ایران انجام نشده اقدام خاصی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید نسبت به این موضوع با قاطعیت و جدیت موضع بگیرند و ان‌شاءالله روزی برسد تا همه جنایتکاران و خائنین به اسلام از صحنه روزگار محو شوند.

احمدی در ادامه با اشاره به حمله عربستان به یمن و کشتار مسلمانان در این کشور تأکید کرد: باید از این فرصت استفاده کرد و در منطقه و جهان اسلام یک اجماع بین‌المللی در مقابل رژیم آل سعود شکل بگیرد تا این رژیم خائن پاسخگوی جنایاتی که تا به حال انجام داده باشد و تکلیف آنها و جهان اسلام مشخص شود.

احمدی اضافه کرد: دولت سعودی که دست به این جنایات زده یکی از خادمان آمریکا است و جنایات سعودی هم به پشتوانه و حمایت آمریکا صورت می‌گیرد. در رابطه با فاجعه منا هم دیدیم که آمریکا از حکومت سعودی حمایت کرد.

این فعال دانشجویی در ادامه به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: قرار نیست به خاطر اینکه بحث مذاکرات و برجام پیش آمده ما استکبارستیزی خودمان را فراموش کنیم. متأسفانه مواضع رئیس‌جمهور در قبال آمریکا مواضع قابل قبولی نیست و امیدواریم روحیه استکبارستیزی از سوی دولت بیشتر مشاهده شود.

احمدی در ادامه با اشاره به بحث دانشجوی پولی اظهار داشت: ما از گذشته به این موضوع انتقاد داشتیم اما متأسفانه این مسئله هنوز هم در حال اجرا شدن است البته تغییراتی در این موضوع ایجاد شده ولی این تغییرات در اصل موضوع تغییری ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: خواسته ما این است که دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع توجه کرده و به حرف دانشجویان در رابطه با این بحث گوش دهند تا ان‌شاءالله حقی از کسی ضایع نشود.

احمدی با اشاره به موضوع بورسیه‌ها اضافه کرد: در این موضوع حقوقی ضایع شده و متأسفانه دولت از این مسئله بهره‌برداری سیاسی کرد. حق تعداد زیادی از دانشجویان در این موضوع از بین رفت که باید با بررسی‌های لازم این دانشجویان به حق خود برسند.

وی افزود: هفته گذشته شنیدیم مقام معظم رهبری در رابطه با این موضوع به قوه قضائیه دستور پیگیری دادند. ما نیز اعتقاد داشتیم وزارت علوم نمی‌تواند قاضی باشد و حکم صادر کند و برای این کار باید قوه قضائیه وارد شود.

وی در خاتمه با اشاره به بحث برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها اظهار داشت: کنسرت‌ها در سطح جامعه برگزار می‌شود پس چه لزومی دارد در دانشگاه که یک فضای علمی است، کنسرت برگزار کنیم. اگر وزارت علوم و وزارت بهداشت بخواهند نسبت به این موضوع بی‌توجهی کنند جنبش دانشجویی ورود پیدا خواهد کرد و اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.