• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20
پیام مرادی، دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در میزگرد خبرگزاری فارس و با عنوان « جنبش دانشجویی و تبیین رفت و آمدهای دیپلماتیک»:

مهمانی خون، مرگ و تاریکی در سفارت بریتانیا!/ مدعوین تولد ملکه را شناسایی کنید

  • کد خبر : 11905
  • 23 خرداد 1398 - 15:01
مهمانی خون، مرگ و تاریکی در سفارت بریتانیا!/ مدعوین تولد ملکه را شناسایی کنید

گروه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کامران شیرازی- برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در تهران و نکاتی که درباره این مراسم مطرح شده، اعتراض بسیاری از اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و فعالان دانشجویی را در پی داشته است. بر همین اساس دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در میزگردی که به میزبانی خبرگزاری فارس و با عنوان « جنبش دانشجویی […]

گروه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کامران شیرازی- برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در تهران و نکاتی که درباره این مراسم مطرح شده، اعتراض بسیاری از اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و فعالان دانشجویی را در پی داشته است. بر همین اساس دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در میزگردی که به میزبانی خبرگزاری فارس و با عنوان « جنبش دانشجویی و تبیین رفت و آمدهای دیپلماتیک» برگزار شد به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در این رابطه پرداختند که مشروح آن در ادامه آمده است.

* خاطره خوبی از دیگ پلوی سفارت انگلیس نداریم/ مهمانی خون، مرگ و تاریکی در سفارت بریتانیا!

پیام مرادی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در این میزگرد با اشاره به سفر « آبه شینزو» نخست‌وزیر کشور ژاپن به ایران گفت: در رابطه با این موضوع با توجه به اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا این احتمال وجود دارد که نخست وزیر ژاپن برای به اصطلاح میانجی‌گری یا انتقال پیام آمریکایی‌ها به ایران آمده باشد.

نخست وزیر ژاپن نباید اعتماد ملتش را با چسبندگی به آمریکایی ها خدشه‌دار کند

وی ادامه داد: شاید نخست وزیر ژاپن حادثه هیروشیما را از یاد برده باشد که آمریکایی‌ها با استفاده از یک سلاح کشتار جمعی یک حادثه خونین را در تاریخ ثبت کردند. شاید نخست وزیر ژاپن جنایات آمریکا در منطقه ما و در عراق، افغانستان، سوریه و دخالت آمریکا در ده‌ها کشور دیگر را از یاد برده باشد، اما ما قطعا اینها از یاد نبرده‌ایم.

مرادی اضافه کرد: تعجب‌آور این است که کسی با پیام آمریکایی‌ها وارد ایران شده که طعم خیانت آمریکایی‌ها را بارها چشیده است و سوال این است که نخست وزیر ژاپن با چه هدفی وارد ایران شده و چطور این امکان را برای خودش دیده که بخواهد انتقال دهنده پیام آمریکایی ها باشد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم  نخست وزیر ژاپن نباید اعتماد ملتش را با چسبندگی به آمریکایی ها خدشه‌دار کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ما یک بار پای میز مذاکره با آمریکا نشسته‌ایم و طعم اعتماد به آمریکا را هم چشیده‌ایم و همه می دانند کسی که میز مذاکره را ترک کرد، آمریکایی ها بودند. این طبیعی است که آمریکا الان بخواهد ملت ایران رادر موضع ضعف قرار دهد ولی قطعا ما در موضع ضعف قرار نمی گیریم.

مرادی اضافه کرد: بنده فکر می کنم حضور آقای آبه شینزو مهر تائیدی باشد بر منطق درست جمهموری اسلامی که مقاومت در برابر زیاده خواهی ها است و نخست‌ وزیر ژاپن و نه هیچ کس دیگری نمی‌تواند ما را مجاب کند که از منطق خودمان دست بکشیم و به سمت یک حماقت دیپلماتیک پیش برویم و با کسانی که حداقل ترین منطق را هم ندارند به مذاکره بنشینیم.

ما از دیگ پلوی سفارت انگلیس خاطره خوبی نداریم

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت این کشور در تهران گفت: گفته می شود این یک جشن ملی است ولی چون از جزئیات این جشن چیزی منتشر نشده و مشخص نیست مدعوین آن چه کسانی هستند، این گمانه وجود دارد که برخی از هزینه‌های این مراسم بخواهد از سوی شرکت‌های ایرانی تامین شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: ما از دیگ پلوی سفارت انگلیس و مهمانی‌های این سفارت اصلا خاطره خوبی نداریم. عواقب مهمانی‌هایی که در سفارت انگلیس برگزار شده معمولا گریبان ما را گرفته است.

مهمانان ایرانی جشن تولد ملکه انگلیس در تهران بدانند در مهمانی خون، مرگ و تاریکی شرکت می‌کند

این فعال دانشجویی گفت: سفیر انگلستان باید به ما حق بدهد که مشکوک و نگران باشیم، همین سفارت در تهران در سرنگونی دولت مصدق نقش آفرینی کرد، در حوادث منتهی به سال ۸۸ ما از سفارت انگلیس خاطره خوبی نداریم و شاهد دخالت آنها در امور داخلی خود بودیم. البته نقاط مبهم و تاریک سیاسی زیاد دیگری در تاریخ ما وجود دارد که انگلیس در آن نقش داشته است.

وی اظهار داشت:کسانی که در مراسم جشن تولد ملکه انگلیس در تهران شرکت می کنند باید بدانند که در مهمانی خون، مهمانی مرگ و مهمانی تاریکی شرکت می‌کند و البته امیدوارم این شهامت را داشته باشند که بگویند چرا در سفارتخانه ای که روزی بانی کودتاه، قحطی و کشتار بوده، شرکت می‌کنند.

مرادی در خاتمه اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد اسپانسر برگزاری چنین مراسمی شود قطعا مورد سؤال است و قطعا با علامت منفی نخبگان و ملت‌ها مواجه خواهد شد و من فکر می کنم همه ما باید از هر سلیقه و گروهی به فکر منافع ملی‌مان باشیم.

* وزارت خارجه جلوی برگزاری تولد ملکه انگلیس در تهران را بگیرید

علی کیان دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در این میزگرد در رابطه با برگزاری جشن تولد برای ملکه انگلستان در سفارت این کشور در تهران، گفت: درباره این جشن تولد که قرار است برای ملکه پیر و جنایتکار انگلستان گرفته شود، نکاتی مطرح است، اولا اینکه برخی می‌گویند این یک جشن ملی برای آنهاست،‌ ولی چرا ابعاد این کار تا این حد بزرگ است، یا تعداد مدعوان آن تا این حد بالاست و با مراسمات معمول فرق دارد.

چرا مردم ایران باید پول برگزاری تولد ملکه انگلیس را بدهند؟

وی افزود: از وزارت خارجه و مسئولان جمهوری اسلامی این سؤال را داریم که چرا به سفیر انگلیس این اجازه داده شده که اینگونه تحقیرآمیز با مردم ما صحبت کنند و اینکه چرا مردم ایران باید پول برگزاری اینگونه مراسم را بدهند؟

کیان ادامه داد: فکر می‌کنیم وزارت خارجه نباید این تحقیر را بپذیرد و باید از اصل ماجرا جلوگیری کند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به تحرکات سفیر انگلیس در ایران اضافه کرد: حرکات سفیر انگلیس از نظر دانشجویان به شدت محکوم است و مقامات مسئول باید قویا اینها را زیرنظر داشته باشند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران اظهار داشت: انگلیس برای ما با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. اشغال ایران در دو جنگ جهانی، روی کار آوردن رضاخان دیکتاتور و دست داشتن در موضوع قحطی که در ایران رخ داد و ۹ میلیون ایرانی را از بین برد، از اقداماتی است که انگلستان در آن دست داشته و مردم ما این موضوع را فراموش نخواهند کرد.

کیان اضافه کرد: دانشجویان براساس وظیفه انقلابی خودشان و به نمایندگی از ملت، درخواست برگزاری یک تجمع قانونی را در مقابل سفارت انگلیس برای نشان دادن اعتراض خود داشتند، ولی هنوز مجوزی به ما داده نشده است.

وی تأکید کرد: مردم عزیز ما و کسانی که در بازار و محدوده اطراف سفارتخانه انگلیس در تهران هستند و به خصوص دانشجویان، می‌خواهند ببینند مدعوین جشن تولد ملکه انگلیس و کسانی که برای شرکت در جشن تولد ملکه بریتانیا وارد سفارت این کشور می‌شوند چه کسانی هستند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: چه کسی این انگ را می‌پذیرد که می‌خواهد در مجلس سرو شراب و گوشت حرام خوک سفارت انگلیس شرکت کند؟ دانشجویان می‌خواهند این افراد را بشناسند و آنها را انگشت‌نما کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور نخست وزیر ژاپن در ایران هم گفت:‌ اصل روابط دیپلماتیک مخصوصاً با کشورهای همسایه و کشورهای آسیای شرقی را تأیید می‌کنیم و دولت هم باید با دیپلماسی قوی برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

نخست وزیر ژاپن که خیانت آمریکا را چشیده با چه منطقی ماموریت ترامپ را انجام می‌دهد

کیان اضافه کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که نخست‌وزیر ژاپن برای میانجی‌گری به ایران آمده و ما به وی می‌گوییم که کشور شما بدعهدی و خیانت آمریکا در جنگ جهانی دوم را چشیده، همان چیزی که مردم ایران نیز تجربه کرده‌اند، مخصوصا در برجام که رئیس‌جمهور آمریکا با دهن‌کجی به عهد و پیمان از آن خارج شد، با این حال با چه منطقی قرار است ماموریت ترامپ را انجام دهد.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: با آن بدعهدی که ما از آمریکا سراغ داریم و مسلما ژاپن هم آن را می‌داند، قرار است نخست‌وزیر این کشور به مردم ایران چه وعده‌ای بدهد؟ آیا می‌خواهد بگوید رویه آمریکا تغییر کرده؟ یا قرار است باز زیر سلطه آمریکا برویم؟

کیان افزود: ما مذاکره با آمریکا را تجربه کرده‌ایم و مسلما سفر شینزوآبه به ایران آورده‌ای نخواهد داشت و به هیچ وجه نمی‌‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

وی در خاتمه گفت: مطمئنا با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های درونی و همچنین دیپلماسی قوی با کشورهای همسایه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و مطمئنا مردم ما با آمریکا و دوستان آن اعتماد نخواهند کرد.

سفارت انگلیس به‌جای جشن تولد به‌فکر تغییر سیستم سلطنتی‌اش باشد/ تئوری شکست‌خورده «ترامپ» و «آبه»!

علی دهقان دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در ادامه این میزگرد با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران گفت: در این رابطه ما در در نامه‌ای که خطاب به نخست وزیر ژاپن داشتیم موضع‌گیری رسمی کردیم و حرف اصلی خودمان را زدیم و گفتیم که ملت مظلوم و مقتدر ایران هرگز با ظالم ترین کشور دنیا یعنی آمریکا بر سر هیچ موضوعی مذاکره و توافق نخواهد کرد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که آمریکا بعد از اینکه تمام ظرفیت‌های کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه استفاده کرد تا پیامش را به ایران برساند و حال که با جواب منفی روبرو شده به سراغ ژاپن آمده و به دنبال این است که بتواند بازخورد مثبتی از نیت و هدف خودش در ذهن مردم ایجاد کند.

دهقان یادآور شد: علیرغم اینکه مسئولان ما گفتند آقای شینزو آبه قرار نیست به عنوان میانجی به ایران بیاید حقیقتا این مسئله برای ما روشن است و ما به عنوان دانشجو و پژوهشگر وقتی به مواضع شینزو آبه و ترامپ و مکالمات این دو که رسانه‌ای شده  نگاه می‌کنیم می بینیم که برنامه‌ای پشت این سفر است و قرار است بعد از۴۰ سال ظرفیت ژاپن پای کار بیاید و باب مذاکره و گفت‌وگو را در جمهوری اسلامی چه در سطح افکار عمومی و چه در سطح مسئولان و مقامات پیگیری کند.

 تئوری «ترامپ» و «شینزو آبه» از قبل شکست خورده است

علی دهقان دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در میزگردی که با عنوان « جنبش دانشجویی و تبیین رفت و آمدهای دیپلماتیک» در این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران گفت: در این رابطه ما در در نامه‌ای که خطاب به نخست وزیر ژاپن داشتیم موضع‌گیری رسمی کردیم و حرف اصلی خودمان را زدیم و گفتیم که ملت مظلوم و مقتدر ایران هرگز با ظالم ترین کشور دنیا یعنی آمریکا بر سر هیچ موضوعی مذاکره و توافق نخواهد کرد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که آمریکا بعد از اینکه تمام ظرفیت‌های کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه استفاده کرد تا پیامش را به ایران برساند و حال که با جواب منفی روبرو شده به سراغ ژاپن آمده و به دنبال این است که بتواند بازخورد مثبتی از نیت و هدف خودش در ذهن مردم ایجاد کند.

دهقان یادآور شد: علیرغم اینکه مسئولان ما گفتند آقای شینزو آبه قرار نیست به عنوان میانجی به ایران بیاید حقیقتا این مسئله برای ما روشن است و ما به عنوان دانشجو و پژوهشگر وقتی به مواضع شینزو آبه و ترامپ و مکالمات این دو که رسانه‌ای شده  نگاه می‌کنیم می بینیم که برنامه‌ای پشت این سفر است و قرار است بعد از۴۰ سال ظرفیت ژاپن پای کار بیاید و باب مذاکره و گفت‌وگو را در جمهوری اسلامی چه در سطح افکار عمومی و چه در سطح مسئولان و مقامات پیگیری کند.

تئوری «ترامپ» و «شینزو آبه» از قبل شکست خورده است

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: چیزی که از قبل مشخص است این است که تئوری ای که آمریکا داشته و الان هم نخست وزیر ژاپن را برایش بازیچه خودش کرده از قبل شکست خورده است مانند باقی پیام‌های که در جمهوری اسلامی داشته و پاسخ آن را هم شنیده است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: مردم ما از هر طیف و ذهنیتی متوجه هدف و نیت و موضع استکباری آمریکا شده‌اند و هرگز این ذهنیت وجود ندارد که بخواهیم به سراغ آمریکا هم برویم و سر مسائل موشکی و ناموسی کشور بخواهیم مذاکره کنیم. پس تکلیف آقای «شینزو آبه» در ایران کاملا روشن است.

وی افزود: مثبت ترین اتفاقی که می تواند برای شینزو آبه رخ دهد این است که بیاید و از مواهب جمهوریت نظام ما، استقلال و عزت جمهوری اسلامی را بچشد و از زیبایی های جمهوری اسلامی را ببنید و آن را برای باقی مسئولان و مردمش ببرد.

دهقان گفت: آقای شینزو آبه باید بداند که در جمهوری اسلامی استقلال، آزادی و عزت برای مردم خط قرمز است و بنا نیست مانند ژاپن که در برابر آمریکا با توجه به اتفاقات جنگ جهانی دوم تسلیم شدند، ما هم تسلیم شویم.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: آمریکا همواره موضع استکباری خودش را خواهد داشت و پیام ما هم کاملا روشن است و تنها کاری که نخست وزیر ژاپن می تواند انجام دهد این است پیام مردم ما را به آمریکا برسانند، و این پیام هم این است که ما مذاکره نخواهیم کرد و آمریکا باید از موضع اش عقب نشینی کند و خسارت هایی که به مردم ما زده را بپردازد.

ملکه انگلیس هر نفسی می کشد، نفس هزاران مظلوم گرفته می‌شود

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشن ملکه انگلیس در تهران گفت: ملکه انگلیس که الان حدود ۹۲-۹۳ سال دارد هر نفسی که می کشد در دنیا نفس هزاران مظلوم گرفته می شود. و هم اکنون هیچ لزومی ندارد که در شرایط امروز بخواهند در ایران برای ملکه انگلیس به عنوان یک جنایتکار جشن بگیرند.

وی با طرح این سوال که کجا انگلستان علیه جمهوری اسلامی توطئه نکرده؟ گفت: در همه اتفاقات تاریخی ما نقش انگلیس کاملا مشخص است. مردم ایران به خوبی متوجه مواضع دولت انگلیس هستند. آنچه هم مشخص است انگلیس روباه پیری است که حاضر نیست تغییر موضع بدهد.

گرفتن تولد برای ملکه انگلیس با پول مردم ایران محکوم است

دهقان در ادامه با برشمردن خباثت‌های انگلستان در قبال مردم ایران یادآور شد: آنچه که ما محکوم می کنیم این است که بخواهند با حمایت و اسپانسری شرکت‌های ایرانی تولد ملکه انگلیس را در تهران برگزار کنند.

وی با بیان اینکه گرفتن تولد برای ملکه انگلیس با پول مردم ایران محکوم است، گفت: آنچه مسلم است این است که هیچ ضرورتی ندارد سفارت انگلستان برای ملکه ای که حدود ۹۳ سالش است در ایران جشن گرفته شود و گرفتن تولد برای یک جنایتکار در سفارت انگلیس در ایران هیچ وجهی ندارد.

این فعال دانشجویی گفت: نقش انگلیس در جنایت‌هایی که در ایران شده پررنگ است بعد از انقلاب هم همواره شاهد خباثت‌های آمریکا بوده‌ایم و کاملا برای مردم مشخص است انگلستان یک روباه مکار است.

وی با اشاره به وجود سیستم سلطنتی در انگلستان اضافه کرد: این عجیب است که در انگلستان در قرن ۲۱ چنین سیستمی وجود دارد و گویا انگلستان خیلی با سیتم جمهوریت و مردمسالاری نتوانسته کنار بیاید و در هر جا هم مانند ایران جمهوریت و مردم سالاری شکل گرفته مخالفت کرده است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: بهتر است انگلیس به جای چنین برنامه هایی درباره سیستم سلطنتی در این کشور تفکر کنند و از این سیستم حکومتی سلطنتی به سمت جمهوری و مردم سالاری برود.

* مردم مهمانان تولد ملکه انگلیس را شناسایی کنند/ تحرکات مشکوک سفارت بریتانیا!

محمدحسن صبوری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی هم در ادامه گفت: باید تاسف خورد از اینکه ما وقتی را که می توانستیم به تفکر درباره راه حل هایی که می توانست ما را به بیشتر به پیشرفت عدالت در کشور نزدیک کند را باید بگذاریم و درباره موضوعی صحبت کنیم که موجب شود تجربه تلخ گذشته ما توسط جریانات غرب زده تکرار نشود و چند دهه به عقب بازنگردیم.

تحرکات فرهنگی مشکوک سفارت انگستان!

وی افزود: از زمانی هم که سفیر جدید انگلستان در ایران منصوب شده کنش های فرهنگی سفارت مشکوک بوده است، ما هم تجربه‌های خوبی از فعالیت‌های فرهنگی انگلستان در ایران نداریم و در بحث فرهنگی، انگلستان خباثت‌ها و دخالت‌های بسیاری داشته است.

صبوری با اشاره به برگزاری مراسم جشن تولد برای ملکه انگلستان در تهران گفت: گفته شده در این مراسم خیلی از شخصیت‌های دانشگاهی، هنری و سیاسی داخلی شرکت می‌‌کنند، با این حال وقتی بچه‌های ۷-۸ ساله ما هم در روباه‌صفتی انگلیس تردیدی ندارند این افراد با چه منطقی قرار است به تولد ملکه انگلیس بروند.

مردم مهمانان تولد ملکه انگلیس را شناسایی کنند

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی یادآور شد: آن استاد دانشگاه، هنرمند، سیاسیتمدار و… که دلش هوس عیش و نوش‌‌های سفارت انگلیس را کرده مشکلی نیست می‌توانند در این مراسم شرکت کند ولی خواسته ما این است که حداقل مردم باید آنها را بشناسند و بدانند که اینها چنین نفس ضعیف و عیش و نوش طلب، روحیه اجنبی‌پرستی و انگلیس‌پرستی و روحیه  دارند چه کسانی هستند.

صبوری تأکید کرد: درخواست ما از مردم این است که افرادی که در مراسم تولد ملکه انگلیس شرکت می‌کنند را شناسایی کنند.

کسانی مدعی تامین امنیت ایران و منطقه شده‌اند که در تأمین امینت کشور و قاره‌شان مانده‌اند

این فعال دانشجویی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور مسئولان عالی‌رتبه کشورهای آلمان و ژاپن در ایران گفت: وزیر خارجه آلمان در ایران نکاتی را مطرح کرد به روحیه استعماری و کمبود حافظه تاریخی و آلزایمر سیاسی آنها برمی‌گردد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: کسانی مدعی تامین امنیت در ایران و منطقه شده اند که خودشان هنوز در تأمین امینت کشور و قاره‌شان مانده‌اند، حال چگونه مدعی هستند که امنیت ایران و کشورهای منطقه را تأمین می‌کنند.

صبوری گفت: حافظه تاریخی ما نشان می دهد که در چند دهه اخیر چه جریانی در کشور هر زمان که می‌خواست خودش را به قطب عالم امکانشان که آمریکا است، برسانند از مسیر و کانال آلمان اقدام می‌کردند. آلمان کشوری است که برای این اتفاق مسیر مناسبی است و برخی تحرکات اخیر برخی ها در داخل هم در همین چارچوب قابل تحلیل است.

« شینزو آبه» به جای سفر به ایران از مردمش به خاطر جنایت آمریکا دلجویی کند

این فعال دانشجویی با اشاره به حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران گفت: من اگر به جای « شینزو آبه» بودم به جای اینکه وقتم را صرف سفر به کشوری کنم که موضعش مشخص است، این وقت را می گذاشتم و در میان مردم خودم می‌رفتم و درباره جنایت و اتفاق تلخی که آمریکا در ژاپن به وجود آورد از مردم دلجویی می‌کردم.

وی گفت:‌ وقتی فردی که خودش و کشورش سال‌ها مستعمره آمریکا هستند چگونه می‌توانند نقش میانجی‌گریرا بین دو کشوری که سال‌ها است با هم تفاوت دارند ایفا کند چه برسد به اینکه بخواهد منجی روابط این دو کشور هم قرار گیرد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی اظهار داشت: سیاست‌های ترامپ در مورد کشورهای دیگر با شکست مواجه شده است. از معامله قرن آنها گرفته تا نقشه‌های دیگری که در منطقه داشتند. حال الان که نزدیک انتخابات آمریکا شده ترامپ تلفن می‌دهد برای اینکه مسئولان جمهوری اسلامی تماس بگیرند و دست به دامان مسئولان ژاپنی می‌شود برای اینکه ایران را مجددً پای میز مذاکره بکشاند.

صبوری در خاتمه گفت: این ساده‌اندیشی است که با تغییر موضع انتخاباتی یک کشور سیاست‌ کشور خودمان را تغییر دهیم  این اشتباه را نباید دولت ما در اواخر دوره‌اش انجام دهد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.