• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

ملاک شما از خوشحال کننده بودن یا نبودن احراز صلاحیت‌ها چیست؟/ مگر نه اینکه همه مسئولین و ملت باید تابع قانون باشند؟

  • کد خبر : 1996
  • 29 دی 1394 - 12:31
ملاک شما از خوشحال کننده بودن یا نبودن احراز صلاحیت‌ها چیست؟/ مگر نه اینکه همه مسئولین و ملت باید تابع قانون باشند؟

متن این نامه به شرح زیر است: بسمه تعالی “تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آنان انجام می شود.”اصل ۹۸ قانون اساسی “شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرا عمومی و همه پرسی را برعهده دارد.”اصل ۹۹ قانون […]

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

“تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آنان انجام می شود.”اصل ۹۸ قانون اساسی

“شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرا عمومی و همه پرسی را برعهده دارد.”اصل ۹۹ قانون اساسی

ریاست محترم جمهوری‌اسلامی
جناب آقای دکتر روحانی
سلام علیکم

آنچه موجب شد تا دست به قلم شده و این نامه را به جنابعالی بنویسم اظهارات اخیرتان در خصوص اختیارات کلی شورای محترم نگهبان و اقدامات این شورا درخصوص احرازصلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی بود.

جناب آقای روحانی
چندی پیش شما وارد اختیارات قانونی شورای نگهبان شده و نظارت استصوابی این شورا را زیرسوال بردید حال آنکه خود بهتر می دانید این قضیه در سالیان گذشته هم از طرف طیوف معلوم الحالی موردحمله قرار گرفته بود که از طرف مسئولین مربوطه تفسیر به استصوابی بودن نظارت شورای نگهبان شد. اما متاسفانه جنابعالی با طرح مجدد این مسئله سعی در تحمیل فشار بر شورای نگهبان کردید و در جلسات مربوط و غیرمربوط به شورای نگهبان و انتخابات، بر این شبهه دامن زدید و در ادامه نیز با مطرح شدن انتخابات آزاد که در نقش شورای مقدس نگهبان خدشه وارد می کرد اسلامیت جمهوری اسلامی به طرز مشکوکی انکار شد.

آقای رییس جمهور
در زمانی که شورای نگهبان با عدم احراز صلاحیت‌ و البته رد صلاحیت‌ تعداد قابل توجهی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی، صلابت و لیاقت خود را در پاسداری از نظام‌ و قانون اساسی نشان داد، متاسفانه باز هم در نشست خبری که برای لغو تحریم های ظالمانه تشکیل شد، اظهار داشتید: “اخباری که از رد صلاحیت ها رسیده خوشحال کننده نبود… برای حفظ حقوق داوطلبان از همه اختیاراتم استفاده خواهم کرد.” اولا ملاک شما از خوشحال کننده بودن یا نبودن احراز صلاحیت‌ها چیست؟ مگر نه اینکه همه مسئولین و ملت باید تابع قانون باشند؟ آیا خوشحال کننده نبودن احراز صلاحیت‌های داوطلبان مجلس توسط شورای نگهبان برای جنابعالی به خاطر عدم احرازصلاحیت حامیان دولت تان است یا به خاطر دیگر مسائل؟ بگذارید شفاف بگویم، مگر تمام ملت ایران از انتخاب جنابعالی بعنوان ریاست جمهوری رضایت داشتند و برایشان خوشحال کننده بود؟ ثانیا شما به عنوان یک حقوقدان با کدام اختیار و کدامین بخش از قانون اساسی به خود اجازه می دهید در کار شورای نگهبان دخالت ورزی کنید؟ مگر وظیفه شورای نگهبان جز این است که از حضور و نفوذ داوطلبان فاسد و بدون صلاحیت‌ در ارکان نظام جلوگیری کند؟

جناب آقای دکتر!
درپایان توصیه می کنم بهتر است قبل از اظهارنظرهایتان قدری تامل کنید و از کسانی که روزی با بیان دیدگاه های مسموم و بیمارشان فتنه و تشنج را در کشور عزیزمان ایجاد کردند مشورت نگیرید و در حیطه قانونی خود که تنها اجرای قانون اساسی و رسیدگی به مشکلات معیشتی ملت (همانگونه که وعده داده بودید!) است عمل کنید و نظارت بر آن را به مسئولینی که معین گردیده بسپارید.

والسلام علی عبادالله الصالحین
مرتضی دهقان، دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.