• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
گلرومفرد در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو مطرح کرد:

معاونت فرهنگی وزارت بهداشت به ستادی برای تاسیس تشکل‌های یکبارمصرف تبدیل شده است

  • کد خبر : 9005
  • 05 اسفند 1396 - 16:39
معاونت فرهنگی وزارت بهداشت به ستادی برای تاسیس تشکل‌های یکبارمصرف تبدیل شده است

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: معاونت فرهنگی وزارت بهداشت به ستادی برای تاسیس تشکل‌های یکبارمصرف تبدیل شده است.

گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: گزارش‌های متعددی به اتحادیه ما میرسد که از معاونت فرهنگی وزارت خانه به دانشگاه‌ها فشار می‌آورند که تشکل‌های انجمن اسلامی با پسوند‌های مختلف نزدیک به یک جریان سیاسی تاسیس شود.

وی افزود: این در حالیست که اگر یک تشکل انقلابی بخواهد مجوز فعالیت بگیرد با سنگ اندازی‌های مختلف جلوی آن را می‌گیرند. در تازه‌ترین نمونه در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای گفته شده است که دانشگاه ضرورتی برای صدور مجوز احساس نمی‌کند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اصلا قابل قبول نیست کارشناس تشکل‌های وزارت بهداشت با تماس‌های مکرر به معاون فرهنگی دانشگاه آن را تحت فشار قرار دهد که تشکل اصلاح طلب تاسیس کند.

گلرو مفرد بیان کرد: اکیدا به مجموعه معاونت فرهنگی وزارت بهداشت توصیه می‌کنیم دست از سیاسی کاری بردارد که این کار دودش به چشم آموزش عالی می‌رود و تجربه نشان داده است سیاسی کاری در دانشگاه و تشکیل پیاده نظام سیاسی به وسیله تشکل‌های دولت ساخته مخاطرات امنیتی به وجود خواهد آورد.

وی اظهار کرد: ما بار‌ها به معاون فرهنگی و حتی به وزیر بهداشت انتقاداتمان را گفته ایم، اما از وقتی دولت دوم آقای روحانی شروع به کار کرده است فعالیت معاونت فرهنگی رادیکال‌تر شده و اصلا در سطح ستاد ارتباطی با اتحادیه‌ها بر قرار نمی‌کنند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: آقای دکتر فراهانی در حالی با سفر‌های خود به دانشگاه‌ها و با حضور در شورا‌های فرهنگی دستور تسریع در صدور مجوز کانون‌ها و تشکل‌های نزدیک به جریان خاصی را می‌دهند که از وظایف خود در ستاد و در سطح وزارت خانه غافل شده اند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.