• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13
نامه انجمن اسلامی دانشگاه سمنان به رئیس دانشگاه:

مطالبه رفع مشکلات علمی و صنفی در پی تعطیلات ناشی از ویروس کرونا

  • کد خبر : 15063
  • 18 فروردین 1401 - 16:34
مطالبه رفع مشکلات علمی و صنفی در پی تعطیلات ناشی از ویروس کرونا
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سمنان طی نامه ای به رئیس دانشگاه، مواردی در این چند روزه مورد مطالبه و درخواست دانشجویان دانشگاه سمنان بود که به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی استان، لازم دیدیم که این موارد را خدمتتان عرض کنیم؛ امید است مورد بررسی قرار گیرند تا انشاالله بعد از عبور از این دوران، شاهد رضایتمندی و سلامت دانشجویان عزیز دانشگاه باشیم... همیشه‌صدای‌دانشجو‌بوده‌ایم‌وخواهیم‌بود وهرگز‌اجازه‌نخواهیم‌داد‌که‌اعتماد‌ِدانشجو، بازیچه‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان طی نامه ای به ریاست دانشگاه، جهت رفع مشکلات علمی وصنفی به وجود آمده برای دانشجویان در پی تعطیلات ناشی از ویروس کرونا مواردی چند را خاطر نشان کردند.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نصیری
ریاست محترم دانشگاه سمنان

سلام علیکم؛

ضمن تبریک سال جدید، به استحضار جناب عالی میرساند، معطوف به آخرین اطلاعیه هیئت رئیسه دانشگاه سمنان مبنی بر حضوری شدن تمام کلاسهای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از تاریخ ۲۰/۰۱/۱۴۰۱، ضروری دانستیم به نمایندگی از تعداد عظیمی از دانشجویان، چند مسئله مهم را متذکر شویم؛
۱٫ اولین و اساسی ترین مسئله آن است که تا کنون کلیه اطلاعیه های دانشگاه سمنان مبنی بر مجازی ماندن یا حضوری شدن کلاس ها به صورت مبهم بوده و دانشجویان، اطلاع دقیقی از جزئیات نحوه¬ی برگزاری کلاس ها ندارند!
۲٫ دقیقا یک روز پس از بیان تصمیمات دانشگاه توسط آقای دکتر گل محمدی و انتشار آن ، هیئت رئیسه دانشگاه چنین اطلاعیه ای را منتشر کرده و بدون هیچ آمادگی از جانب دانشجو ، تصمیم به بازگشایی دانشگاه گرفته اند.
۳٫ یکی از مهم ترین ترین نیاز های دانشجویان دانشگاه سمنان، خوابگاه و محل اسکان است.
توجه بفرمائید که تنها چند ماه به پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مانده و هیچ مالکی، ملک خود را صرفا برای چند ماه اجاره نخواهد داد. از آن جایی که دانشجو ناچار به حضور در سمنان است و باید ملکی را اجاره کند فلذا احیاناً اگر مالکی حاضر شود تا ملکش را اجاره دهد بی شک اجاره بهای زیادی در نظر خواهد گرفت. مضافا بر این که در فصل بهار هستیم و در این فصل از سال، جابجایی مستاجر به سختی صورت می گیرد و از این نظر هم مجددا دانشجو در مضیقه قرار خواهد گرفت. باید به این مسئله نیز توجه کرد که از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ماه مبارک رمضان آغاز می¬شود و دانشجویان دانشگاه باید با زبان روزه به دنبال اجاره بهای مسکن باشند و این امر هم آن¬ها را در شرایط نامناسبی قرار خواهد داد.
از شما خواهشمندیم که مجددا امکانات اخذ وام ودیعه مسکن را برای دانشجویان فراهم کنید تا بیشتر از این دانشجو و خانواده او دچار مشکل نشوند.
۴٫ متاسفانه با این تفکر که دانشگاه در ترم جاری حضوری نخواهد شد، مدیران گروه ظرفیت بالایی در برخی دروس، به خصوص دروس عمومی در نظر گرفته اند. در صورت حضوری شدن کلاس¬ها، دانشجویان به صورت فشرده در کلاس ها حضور پیدا خواهند کرد و این امر، احتمال انتقال ویروس کرونا را در میان دانشجویان افزایش خواهد داد. با این وجود آیا مسئولین دانشگاه سمنان می¬توانند سلامت دانشجویان را ضمانت کنند و به خانواده آن¬ها آسودگی خاطر ببخشند؟
۵٫ متاسفانه سال¬هاست که شاهد وجود مشکلات ناشی از کم بودن تعداد سرویس های ایاب و ذهاب و عدم رفع آن توسط مسئولین دانشگاه سمنان هستیم. حال که با وجود ویروس منحوس کرونا، دانشگاه سمنان تصمیم به حضوری کردن کلاس¬ها را دارد، باید تعداد سرویس ها را کمی افزایش دهد تا در ساعات پرتردد، شاهد فشردگی جمعیت در اتوبوس¬ها نباشیم.
۶٫ گرچه ریاست محترم دانشگاه اخیرا در مصاحبه با صدا و سیما بیان کردند که دانشجویان بدون احتساب سنوات میتوانند حذف ترم کنند تا ضرری متوجه آنها نشود ولی بهتر آن بود که به دانشجویان نوبت دوم که تمام شهریه ترم جاری را پرداخته کرده اند کمی توجه میکردند. لازم به ذکر است، شاید این راه حل، ضرر مادی به دانشجو و خانواده او تحمیل نکند ولی بهتر بود که مسئولین دانشگاه، به جای پاک کردن صورت مساله، راه حلی برای رفع مشکل ارائه می¬دانند.
۷٫ گرچه دانشگاه سمنان امکانات غذای بیرون بر را فراهم کرده ولی بی شک باز هم سلف های درون دانشگاه شلوغ خواهد شد و دانشجویان با اندک فاصله ای و بدون ماسک غذای خود را میل خواهند کرد که همین امر یکی از اساسی ترین عوامل انتقال ویروس کرونا بین دانشجویان خواهد بود.
۸٫ مقدار قابل توجهی از بیت المال صرف راه اندازی سامانه امید شده است. در حالی که به سادگی بیان کردید که از ۱۴ فروردین ماه سال جاری ، این سامانه رسما غیر فعال خواهد شد.
جناب آقای دکتر نصیری، به جای حضوری کردن تمامی کلاسها و کنار گذاشتن سامانه امید، بهتر نبود که کلاس¬ها را تلفیقی برگزار می¬کردید تا این همه ضرر و مشکل به دانشجو تحمیل نشود؟

در پایان از مسئولین مربوطه دعوت به عمل می آید تا طی جلسه ای حضوری با نمایندگان دانشجویان دانشگاه سمنان، به سوالات متعدد آنان، دقیق و صریح پاسخ بدهند. قطعا این جلسه می تواند موجب کم تر شدن نگرانی های دانشجویان دانشگاه سمنان باشد.
با آرزوی توفیقات روز افزون

رونوشت:
وزیر علوم، جناب آقای دکتر زلفی گل
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان، حجت¬الاسلام ذوالفقاری لقب
معاونت محترم امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه سمنان، جناب آقای دکتر گل محمدی
معاونت محترم آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان، جناب آقای دکتر ورامینیان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.