• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
20
نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک خطاب به استاندار مرکزی؛

مشکل کارخانه‌هایی نظیر هپکو باید اساسی حل شود

  • کد خبر : 12222
  • 28 شهریور 1398 - 5:01
مشکل کارخانه‌هایی نظیر هپکو باید اساسی حل شود

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک طی نامه‌ای خطاب به آقازاده استاندار استان مرکزی خواستاری رسیدگی به مشکلات صنایع این استان و اعتراضات کارگری شدند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک طی نامه‌ای خطاب به آقازاده استاندار استان مرکزی خواستاری رسیدگی به مشکلات صنایع این استان و اعتراضات کارگری شدند.

متن نامه بشرح ذیل است؛

جناب آقای آقازاده
استاندار استان مرکزی

سلام علیکم

پیرو اوضاع نابه سامان برخی صنایع مهم استان مرکزی که بارها باعث اعتراضات کارگری شده نکاتی را به عرضتان می رسانیم.

نکته اول : مشکل کارخانه هایی نظیر هپکو باید اساسی حل شود. خصوصی سازی غیر کارشناسانه که بارها رهبر انقلاب به صراحت آن را رد کرده ، کمر هپکو ها و نیشکر هفت تپه ها را شکسته است.

سوال ما اینجاست که چرا پیگیری های لازم برای حل مشکل ساختاری هپکو انجام نمی شود؟ اگر مشکل از مالکان فعلی است ، چرا واگذاری آن فسخ نمی شود و پس از احیای آن توسط دولت به صورت کارشناسی و قانونی ، خصوصی سازی صورت نمی گیرد ؟ یا اینکه چرا به شرکت های دیگر واگذار نمی شود؟

نکته دوم : هرچند معتقدیم به جای مُسکن های موقتی مشکلات باید ریشه ای حل شوند ، اما آقای آقازاده! با  وجود اینکه پیش تر اظهار کردید با تسهیلاتی که قرار است به شرکت هپکو پرداخت شود حقوق معوقه ی کارگران داده خواهد شد اما هنوز خبری از آن نیست. همچنین مقرر شد ، تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر قراردادهای خرید محصولات هپکو باشند ، بنابراین مشکل ، نبود سفارشات هم نیست ، حال در این میان قصور یا از نمایندگان مجلس بوده است یا از مدیران جدید.

و اما نکته سوم : در دولت تدبیر و امید ، بی تدبیری بار ها نا امیدی را به جامعه تزریق کرده است و ناکارآمدی دولت در حل این دست مشکلات در بسیاری از موارد فضا را برای بهره برداری معاندین و دشمنان قسم خورده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده و باعث التهاب فضای کشور شده است.

امید داریم که برای بهبود اوضاع صنایع استان تدابیری اندیشیده شود تا هم حق حق داران ادا شود و هم فرصت این گونه سو استفاده از مغرضان گرفته شود.

والسلام علیکم و رحمه الله

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.