• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

مجوز به بی بی سی واکنش سنجی مردم است/ سینماها در دست کسانی‌ست که هیچ ربطی به انقلاب ندارند +تصاویر

  • کد خبر : 436
  • 31 مرداد 1394 - 8:29
مجوز به بی بی سی واکنش سنجی مردم است/ سینماها در دست کسانی‌ست که هیچ ربطی به انقلاب ندارند +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛  وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع دانشجویان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر پایه حضور مردم به ویژه جوانان به پیروزی رسید. بعد از ان هم امروز شما افسران جوان جنگ نرم هستید من تشکر میکنم که شما سر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع دانشجویان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر پایه حضور مردم به ویژه جوانان به پیروزی رسید. بعد از ان هم امروز شما افسران جوان جنگ نرم هستید من تشکر میکنم که شما سر در لاک خود فرو نبردید و احساس تعهد و مسئولیت می کنید. به هر حال ما در شرایط ویژه ای هستیم شرایط منطقه ای و جهانی و هم چنین ۲ انتخابات مهم کشور شرایط حساسی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: لذا ایجاب می کند که شما با اعتماد به نفس حضور یابید و نقد کنید و مسئولین وظیفه دارند جواب گو باشند. در نظام اسلامی هم مردم کارفرما هستند نه رعیت و مسئولین باید مسئولیست پذیری داشته باشند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب هم که بحـث وحدت و همدلی مردم و دولت را مطرح کردند برخی فکر کردند این یعنی سمعا و طاعتا ولی معنای ان این نیست مسئولین باید ارمان های امام کشور  و مردم ارزشی را مدنظر داشته باشند.

برخی فکر کردند با توافق نامه مشکلات حل شده

وزیر اسبق وزارت ارشاد در ادامه گفت: البته تمرکز روی بحث استکبارستیزی است که رهبری با هشدار خود فرمودند برخی فکر کردند با توافق نامه مشکلات حل شده و باید گذشته ها را نادیده بگیریم در حالی که این اموزه های قرانی ماست که هر چه قدر هم کوتاه بیاییم ان ها زیاده طلب هستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در ادامه گفت: قران هم می فرماید آنها ان قدر با شما می جنگند تا  اینکه دست از دین خود بردارید. این نص صریح قران است پس هرکس نمی تواند بگوید من برداشت خود را دارم.

در دوران دفاع مقدس فرهنگ این بود که ما ایستادگی کنیم

وی با بیان این مطلب که “یکی از قدرت های عمیق ما در کشور در زمینه فرهنگ است” تصریح کرد: رهبری هم سال گذشته پیشرفت را بر پایه پیشرفت اقتصاد و فرهنگ دانستند. در دوران دفاع مقدس فرهنگ این بود که ما ایستادگی کنیم اگر نه کم کم فرهنگ غرب حاکم شود پس ما اسیب جدی خواهیم دید.

وی ادامه داد: در قران چندین بار گفته شده مومنان حق ندارند کافران را به سرپرستی بگیرند. کسی که این کار را بکند دیگر با خدا ارتباط ندارد. این یعنی نمی توانید ان ها را ولی خود قرار دهید.
بعضی ها نمی خواهند این مواضع شفاف وجود داشته باشد. ان ها دنبال منافع خود هستند. ایه قران است که اگر کسی از ان ها با شما طرح دوستی ریخت هر یک از شما مسلمان ها که به ان ها پیوست، دیگر از شما نیست. مگر اینکه با نفاق ادعا کند.

حسینی هم چنین تصریح کرد: یک نگاه دیگری به بحث های سیاسی وجود دارد که می گویند ما باید وارد جامعه جهانی شویم و از بحث های اقتصادی هم اقتصاد غربی را می خواهند نه اقتصاد اسلامی را. اینکه رهبری هشدار می دهند بخاطر این است که می بینند برخی منافع خود را برملا نکردند و ما فی الضمیر خود را فاش نمی کنند. رسانه های خارجی هم البته با تمام قدرت دارند حمایت می کنند. برخی می خواهند به برخی بگویند اگر صدام حمله کرده اگر اتفاقی افتاده هم تقصیر ما بوده و باید آمریکا از ما حمایت کند.

برخی فکر می کنند اگر مک دونالد و کوکا کولا و…در ایران شعبه باز کنند

وی با اشاره به موارد فرهنگی این موضوعات گفت: برخی فکر می کنند اگر مک دونالد و کوکا کولا و…در ایران شعبه باز کنند روابط عادی و همه چیز درست می شود. دشمنان چون می بینند نمی توانند مستقیم وارد فرهنگ شوند کم کم از موارد کوچک شروع می کنند.

حسینی افزود: مثلا رضاخان از لباس و پوشش مردم شروع کرد و گام به گام جلو آمد اینها گام به گام جلو می آیند بعد هم کم کم هویت مردمان را تغییر می دهند. پیامبر (ص) می فرمایند شما باید فرهنگ خود را حفظ کنید.

رهبری در یک جلس گفتند اقتدار حقیقی اقتدار فرهنگی می باشد

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: رهبری در یک جلسه با رایزن های فرهنگی این تعبیر را داشتند که اقتدار حقیقی اقتدار فرهنگی می باشد. پس برای اقتدار باید ویژگی های فرهنگ خود و هم چنین فرهنگ بیگانه را بشناسیم.  امام می فرمودند اسلام ناب محمدی. این اسلام و این فرهنگ مبتنی برعقلانیت و معنویت است مبتنی بر اینکه یک اسلام صرفا فردی نیست و جنبه سیاسی اجتماعی دارد. اسلامی که امام می فرمود اسلام مبتنی بر عدالت بود.

وی تاکید کرد: یک روی اسلام رحمانی است و روی دیگر هم اسلام خداوند قادر است. فرقه ها و گروه های مختلف که به اسم اسلام تشکیل شدند و خود را مسلمان می دانند مثل داعش، طالبان و … به قصد قربت می آیند و فکر می کنند دارند کار خوبی می کنند در حالی که نمی دانند در این بعد اسلام عقلانی نیست و یک چهره خشن از اسلام ارائه می دهند.

وزیر سابق فرهنگ هم چنین با تاکید بر اینکه در دنیا این را ارائه می دهند که چهره اسلام اینگونه است، گفت: بدنه اینها اما همان جهل و نا آگاهی است که بهره برداری می کنند که بیشترین ضدیت را هم با اسلام ناب دارند.

حسینی تصریح کرد: بحث معنویت بهترین بخش اسلام است اما در کنار این گروه های ناب و اصیل گروه هایی هستند که مدعی معنویت هستند اما در واقع چنین نیستند. برخی به اسم اسلام و دین یک عده را جذب می کنند، به هر حال اینها هر چقدر نیرو جذب کنند جبهه انقلابی را تضعیف می کنند.

بعضی از روشنفکران و شبه روشنفکران می خواهند اسلام را  شبه فردی ارائه دهند

وی هم چنین افزود: در زمینه اجتماعی بعضی از روشنفکران و شبه روشنفکران می خواهند اسلام را  شبه فردی  ارائه دهند و با صراحت می گویند اسلام مسائل فردی است نه مسائل اجتماعی مثل ترکیه. در اوایل انقلاب قانون اساسی ای که روشنفکران تدوین کردند بر اساس غرب بود. بعدها با تاکید افرادی مثل امام و شهید بهشتی و شهید مطهری بحث ولایت فقیه گنجانده شد و کم کم اسلامی شد. نکته بعدی هم بعد سیاسی اسلام است در ان هم هزینه می شود. مثل گروه های تشیع انگلیسی. این ها با شخصیت های انقلابی اسلامی مخالف اند و کاملا هم مشخص است که از نظر لندن و …. حمایت می شوند. اینها از شبکه هایشان به مقدسات اهل سنت بی حرمتی می کنند که اتش فتنه را می افزایند. مثل فرقه شیرازی ها.

حسینی افزود: این ها بهانه خوبی را در اختیار داعش و دیگر گروه ها قرار می دهند. بی بی سی از جمله شبکه هایی است که این صحبت ها را در اختیار اهل سنت قرار می دهد و اتش افزونی می کند.

وی با بیان این مطلب که “یک جنبه اسلام عدالت است اسلامی که طرفدار محرومین است” افزود:  فرهنگ، فرهنگ قرانی بوده ولی بعد از جنگ کسانی اقتصادی را مطرح کردند که بر اساس توسعه بود و برایشان مهم نبود که هر کس زیر چرخ توسعه له شد.

یک عده در داخل ناراحت هستند که یارانه به همه داده شده

حسینی در قسمتی دیگر صحبت ای خود گفت: متاسفانه امروز هم یک عده در داخل ناراحت هستند که یارانه به همه داده شده. البته ما هم مخالف این بودیم ولی مخالف اینکه به ثروتمندان داده شود ولی امروز  با صراحت می گویند ما هنگام پرداخت یارانه مصیبت می کشیم عوض اینکه خرسند باشند. این نشان می دهد نگاه عدالت گونه اسلام را به ان توجه نمی کنند. برخی امروز مدام می گویند اسلام رحمانی بله این درست است اما مواردی می گویند که دفاع  در ان نیست و این یعنی اگر طرف راست را زدند طرف چپ هم بیارید که بزنند. این یعنی سازش و ذلت پذیری. ما در مقابل افرادی که در مسیر درست هستند، اسلام رحمانی داریم ولی در مقابل افرادی که جفا کارند اسلام رحمانی نیست.

حسینی افزود: اینها حتی چهره ای که از امام می خواهند لیبرال است و در خاطره هایی که تعریف می کنند خبری از روح عزت مند امام خمینی نیست.

در ادامه حسینی به پرسش ای دانشجویان پاسخ داد:

حسینی در ارزیابی خود از وضعیت وزارت فرهنگ دولت تدبیر امید و نیز  وزارت فرهنگ خود گفت: خیلی در این مورد مبنای صحبت ندارم ولی به طور کلی ما در دولت نهم مقاومت داشتیم. ماباید برنامه ریزی در این مورد داشته باشیم و آنهایی که محصولات ارزشی ارائه می کنند را تقویت کنیم، ماسعی می کردیم نیروهای جوان را شناسایی و حمایت کنیم البته موارد خلاف هم بود که برخورد می کردیم و برخی مدیران را جابجا می کردیم اما رویکرد کلی این بود که در بحث های مختلف فرهنگی بر اساس سخنان رهبری عمل می کردیم مثل، شعر، موسیقی، کتاب و….

وی افزود: اما فعالیت های ایجابی مثبتی که با رویکرد انقلابی و فرهنگ اصیل اسلامی بوده یا تعطیل شده یا از بین رفته اینها کم رنگ شده است.  متاسفانه برخی نویسندگان که رمان می نویسند چارچوب ها را رعایت نمی کنند و مرزهای اخلاقی و منافع ملی را نادیده می گیرند. من در نمایشگاه کتاب، کتابی دیدم که ۳ صفحه اول آن با عرق خوری و وصف آن شروع می شد، اگر به این افراد مجوز داده شود معلوم می شود که داریم فاصله می گیریم.

مجوز به بی بی سی واکنش سنجی مردم است

حسینی ادامه داد: اخیرا هم مجوزی به بی بی سی داده شد برخی گفتند موقتی است اما این‌ها تست می‌شود تا ببینند که مردم اعتراض می کنند یا خیر. برای همین شما قشر دانشجو باید بر خلاف برخی از مسئولین و ارزشی ها و… روحیه محافظه کاری  و مصلحت اندیشی را کنار بگذارید، دیگران باید بیایند برخی مسائل را تبیین کنند.

وی همچنین دربار بحث بورسیه ها نیز گفت: بازی هم که در بحث بورسیه ها در آوردند کوتاهی ها بود ولی قشر جوان دانشجو چون حق طلب هستند لذا می توانند این مسائل را تحلیل کنند ولی لازمه آن مطالعه و شناخت دقیق است حتی برای نقد فیلم هم باید آن را دیده باشیم.

وزیر ارشاد سابق در پاسخ به از بین رفتن روحیه انقلابی در ۴ دهه اخیر انقلاب گفت: اینطور نیست که با شروع انقلاب همه عناصر طاغوت پاکسازی شده باشد، البته عده ای رفتند و دور فرهنگ را خط کشیدند اما بودند کسانی که تغییر چهره دادند. سید محمد خاتمی بیش از یک دهه وزیر فرهنگ و ارشاد بود مهاجرانی همینطور اینها معلوم است به چه طیفی بها می دهند در زمان اینها به نیروهای انقلابی بها داده نمی  شد اما این به معنای ان نیست که آنها کادر سازی نشدند در حوزه های مختلف فرهنگی کار شده ولی سرمایه گذاری دشمن خیلی بیشتر است اما ما بهای کافی را به فرهنگ ندادیم. تنها کسی که از ابتدای انقلاب دغدغه این مسئله را داشته و به طور جدی پیگیر بوده، رهبری معظم انقلاب است.

وی افزود: متاسفانه الان مشکلات زیاد است. شبکه های ماهواره ای در سالهای پیش سیاسی بودند اما وقتی دیدند مردم به انها توجه نمی کنند شروع کردند به ساخت فیلم ها و سریال ها. در واقع ما در مقابل یک هجمه گسترده فرهنگی هستیم، الان هم تعداد قابل توجهی از نیروهای انقلابی داریم که می توانند از اصل انقلاب دفاع کنند.

ضعف جبهه فرهنگی انقلاب پراکندگی آن است

حسینی در ادامه گفت: ضعف جبهه انقلاب هم پراکندگی است. در وزارت فرهنگ هم علی رغم جلسات و هماهنگی در جلسات، در اقدامات عملی انسجام نداشتیم. از این تعدد و تفرقه باب شده که دشمن بهر برداری کند علی رغم تاکیدات هم باز اقدامات کافی صورت نگرفته  است. مثلا جایزه اسکار در سالی که به پیامبر اکرم توهین کردند تحریم شد ولی از خودی ها خیلی اعتراض کردند.

سینما ها در دست کسانی ست که هیچ ربطی به انقلاب ندارند

وی هم چنین درباره اینکه سینما ها در دست کسانی ست که هیچ ربطی به انقلاب ندارند تاکید کرد: اولویت ما فعالیت های ایجابی بود اگر معاونت قران را راه اندازی کردیم هدف این بود که بچه های انقلابی وارد شوند و کار کنند.  یا در بحث کتاب نگاه ما معلوم بود کتابی که فرهنگ ما را خنثی می کنند نمی خریدیم. یا مثلا هنرمندان را در نه دی دعوت می کردیم ولی یک عده می گفتند از ما حمایت کنید و بگذارید که برای خود باشیم. وقتی کسی کار انقلابی می کند مسلما ما از ان حمایت می کنیم تا از کسی که برای دل خود شعر گفته است.

وزیر ارشاد دولت نهم هم چنین ادامه داد: این ها جنبه ایجابی داشت به همه جای ایران سفر می کردیم تا در تهران محصور نباشیم  البته برخی هم اعتراض می کردند ولی انقدر برخی از ان ها تیشه به ریشه انقلاب زدند که هنوز هم مجوز نگرفته است.

وی در رابطه با شرکت در انتخابات گفت: انقدر افراد هستند که شرکت کنند اما برای انسجام وکم تر شدن تفرقه باید لیست واحد و گفتمان واحد حاکم باشند. دیروز رئیس جمهور حمله به شورای نگهبان را آغاز کردند. و تقریبا گفتند که شورای نگهبان باید فقط چشم باشد. در حالی که نمی شود فقط چشم بود دست هم لازم است. بالاخره این شورا باید مانع افرادی شود که صلاحیت درست ندارند. اگر فقط نگاه کنند که فایده ای ندارد.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: در فضاسازی های مجلس ششم هم افرادی امدند که الان فراری هستند مثل خانم حقیقت جو و…بسیاری از افراد هم امروز در روزنامه های خود می گویند، فراموش کنید. چه چیز را فراموش کنیم؟ نامه مجلس ششم را یا فتنه ۸۸ را؟ خیلی هایشان اذعان می کنند که دیگر به راه امام اعتقاد ندارند.

وی هم چنین درباره برنامه های جبهه یکتا هم گفت: اینها یک عده از دلسوزان نظام هستند که با نقدهای دلسوزانه و نیز راه حل ها سعی در کمک به جمهوری اسلامی دارند. در واقع اگر عده ای که به مسائل واقف هستند به میدان بییند خیلی بهتر است تا کسی که تخصص ندارد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.