• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
طباطبایی، دبیر فرهنگی اتحادیه در گفتگو با آنا:

متأسفانه اخبار جشنواره فیلم مقاومت بایکوت شده است

  • کد خبر : 10515
  • 10 آذر 1397 - 11:48
متأسفانه اخبار جشنواره فیلم مقاومت بایکوت شده است

فاطمه سادات طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در حالی که به اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت نزدیک می‌شویم  برخی از رسانه‌ها و مطبوعات گویا اخبار این جشنواره را بایکوت کرده‌اند و هیچ صحبتی از این‌ رویداد ملی منتشر نمی‌کنند. وی ادامه داد: مقاومت و در راستایش بحث ایثار و فداکاری […]

فاطمه سادات طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در حالی که به اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت نزدیک می‌شویم  برخی از رسانه‌ها و مطبوعات گویا اخبار این جشنواره را بایکوت کرده‌اند و هیچ صحبتی از این‌ رویداد ملی منتشر نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مقاومت و در راستایش بحث ایثار و فداکاری در راه رسیدن به حقوق بر حق هر ملتی مسئله عجین شده با سرشت فطری هر انسان است و این قشر گسترده مخاطبان این جشنوار را نشان می‌دهد اما بسی جا تعجب دارد که با چه منطق و استدلالی چنین جشنواره‌های فرهنگی در سایه جهت‌گیری‌های سیاسی به محاق می‌روند.

دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: جشنواره مقاومت جشنواره‌ای هست که ما شاهدیم مخاطبان آن تقریبا از تمام اقشار فکری مذهبی‌اند و استقبال خوبی در تهران از آن شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه سوءرفتاری‌هایی در کشوری به چشم می‌خورد که شایسته نیست. پیشینه جنگ ۸ساله دفاع مقدس و ایستادگی مردم، می‌تواند سوژه چندین سناریو فیلم در حوزه مقاومت در سطح جهانی باشد اما متاسفانه طی سال‌های گذشته روند رشد این جشنواره متوقف شده است.

طباطبایی اضافه کرد:‌ همانطور که در یک برهه تجاوز به ملت ایران سوژه مقاومت می‌شود، در برهه‌ای دیگر فلسطین  و امروز یمن سوژه مقاومت است. وجود و تقویت چنین جشنواره‌هایی خلاقیت جمهوری اسلامی برای رساندن فریادهای خفته مظلومان این جنایات به فراسوی مرزها است. شایسته است با قدرت و جدیت بیشتری بدان پرداخته شود.

دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: البته نقطه ضعف‌هایی چون عدم تولید آثار نو و بدیع  در این جشنواره وارد است و به موجبش اکثر فیلم‌ها قبل از این جشنواره در سینماها اکران شده‌اند یا‌ مستندها در جشنواره‌های دیگری‌ چون جشنواره سینما حقیقت، نیز حضور  داشتند. این نقص با اهتمام جدی‌تر مسئولان و هنرمندان قابل رفع است.

وی افزود: لازم به ذکر است که دانشجویانی از اعضا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در جهت بهره مندی هر چه بیشتر از این جشنواره ‌ در ان حضور فعال داشتند و امیدواریم که در سال های آتی بروز رسانه ای و اجتماعی این جشنواره بین آحاد ملت بیشتر شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.