• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
28
عظیمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با فارس:

فضای دانشگاه‌ها دچار رخوت شده/ دانشجویان را نسبت به مسایل مهم حساس می‌کنیم

  • کد خبر : 11902
  • 17 خرداد 1398 - 18:10
فضای دانشگاه‌ها دچار رخوت شده/ دانشجویان را نسبت به مسایل مهم حساس می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در اوایل خرداد جاری با رای مستقیم دانشجویان، شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شهرکرد انتخاب شدند و در اولین جلسه شورای جدید بتول عظیمی به عنوان دبیر و سخنگوی این تشکیلات انتخاب شد. دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، […]

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در اوایل خرداد جاری با رای مستقیم دانشجویان، شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شهرکرد انتخاب شدند و در اولین جلسه شورای جدید بتول عظیمی به عنوان دبیر و سخنگوی این تشکیلات انتخاب شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، برنامه‌های آینده این تشکل را تشریح کرد.

برنامه‌ریزی بر اساس نیاز درونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مرحله اول

بتول عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به دو سر فصل «دانشگاه و دین» و «دانشگاه و سیاست» گفت: تلاش خواهیم کرد بر اساس نیاز و خواسته‌های درونی دانشگاه برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: بار اصلی حفظ روح اسلامیت در دانشگاه بر عهده دانشجویان تشکل‌های دانشجویی است.

تلاش برای مقابله با شبهه افکنی و تبلیغات خلاف واقع از خارج از دانشگاه

وی با بیان اینکه رسالت اصلی انجمن‌های اسلامی حفظ فضای اسلامی و انقلابی در دانشگاه است، افزود: از آنجایی که فضای دانشگاه مستعد انحراف و تحت تأثیر قرار گرفتن تبلیغات سو از خارج دانشگاه است، نیاز است روی محتوای فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تمرکز بیشتری باشد به‌گونه‌ای که درست در نقطه مقابل شبهه پراکنی و تبلیغات خلاف واقع، قرار گیرد.

عظیمی در ادامه اشاره کرد: باتوجه به برخی سیاست‌های غلط فضای دانشگاه دچار نوعی رخوت و بی‌توجهی به مسائل و رویدادهای مهم جامعه شده و برخی در این میان تلاش کردند که دانشجو تا حد امکان از مسائل اصلی جامعه دور نگه داشته شود و نقش محوری دانشجویان در جامعه را کاهش دهند.

دانشجوی پزشکی توضیح داد: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تلاش خواهد کرد عکس این فضای رخوت و بی‌توجهی عمل کند و حساسیت حضور دانشجویان در جامعه را ایجاد کند، برای آن‌که تشکل دانشجویی تاثیر‌گذاری خود را داشته باشد باید محدوده فعالیت خود را فراتر از دانشگاه و در سطوح استانی و حتی کشوری گسترس دهد.

جلوگیری از ترویج اندیشه‌های معارض اسلامی و نظام در سطح دانشگاه، استان و حتی کشور

وی اضافه کرد: هدف تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل عمق بخشیدن به اندیشه‌های اسلامی و ایستادن در مقابل اندیشه‌های نادرست و معارض با نظام است، باید زمینه ترویج اندیشه معارض را در سطح دانشگاه، استان و حتی کشور با همکاری سایر تشکل‌های انقلابی محدود کرد.

وابستگی به هر جناج و حزبی امکان قضاوت و حرکت درست را از تشکل دانشجویی می‌گیرد

عظیمی تاکید کرد: اهمیت و حرمت تشکل‌های دانشجویی به این است که استقلال فکری خودشان را نسبت به جریان‌ها، جناح‌ها و احزاب سیاسی مختلف حفظ کنند، چرا که وابستگی به آن‎‌ها تشکل را از آرمان‌خواهی و حرکت به سمت اهداف اصیل تشکل باز می‌دارد، لازمه حرکت یک تشکل دانشجویی روحیه استقلال‌طلبی آن است که زمینه نقد و بررسی واقع‌گرایانه تمام احزاب و جریان‌ها را فراهم می‌کند، ما معتقدیم وابستگی به هر جناح و حزبی امکان قضاوت درست و بالطبع حرکت درست را از تشکل دانشجویی می‌گیرد.

رویکرد مستقل خود را حفظ می‌کنیم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: برخلاف برخی از شاخه‌های انجمن اسلامی که بازیچه جریانات مختلف کشور قرار گرفته‌اند انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه تاکنون رویکرد مستقل خود را حفظ و از این پس نیز حفظ خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مبنای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تنها اصول اسلامی و ولایت فقیه بوده و بر این اصول باقی می‌ماند، اظهار کرد: در این سال همانند سال‌های گذشته برنامه‌های هر دوره از جمله طرح‌های مطالعاتی، اردوی آموزشی، تشکیلاتی، مناظرات، کرسی‌های آزاد اندیشی، کارگاه‌های عقیدتی، سیاسی و بر حسب نیاز دانشجویان و نیاز فرهنگی دانشگاه دوره‌های آموزشی مرتبط برگزار و پیگیری می‌شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.