• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

فضای خفقان حاکم بر دانشگاه آزاد مانع شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی می‌شود

  • کد خبر : 1980
  • 26 دی 1394 - 13:13
فضای خفقان حاکم بر دانشگاه آزاد مانع شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی می‌شود

سیدمحمدالبوشوکه، دبیرسیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجو در اهواز، درباره فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشگاه بیان داشت: باتلاش دانشجویان انقلابی انجمن اسلامی در دانشگاه ازاد فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی در دانشگاه در ترم گذشته انجام شد. وی افزود: برای ایجاد فضای فرهنگی و انقلابی در […]

سیدمحمدالبوشوکه، دبیرسیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجو در اهواز، درباره فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشگاه بیان داشت: باتلاش دانشجویان انقلابی انجمن اسلامی در دانشگاه ازاد فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی در دانشگاه در ترم گذشته انجام شد.

وی افزود: برای ایجاد فضای فرهنگی و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی کمیته‌های فرهنگی وسیاسی انجمن اسلامی دانشجویان با برنامه‌های تبیینی و محوری و در قالب سخنرانی و همایش برنامه‌های را در حال پیگیری و انجام هستند.

 دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاداسلامی واحد اهواز گفت: کار در فضای دانشگاه آزادبه دلیل عدم هماهنگی سیستماتیک بین مسئولان وتحت یک جناح بودن مسئولان دانشگاه بسیار سخت است و همواره شاهد کارشکنی‌های گسترده در طرح و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و بخصوص سیاسی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد هستیم.

 وی گفت: با این وجود ولی با پیگیری و کار انقلابی دانشجویان توانستیم برنامه‌های عمده فعالیت‌های فرهنگی خود را انجام دهیم؛ اما همچنان در حوزه کار سیاسی در دانشگاه با سنگ اندازی‌های مواجه هستیم.

 این دانشجوی فعال سیاسی گفت: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در حوزهٔ فرهنگی در این ترم برنامه‌های خوبی را در بحث حجاب و عفاف، ازدواج اسلامی و ساخت فیلم مستند شهدای مدافع حرم برای دانشجویان برگزار کرد.

 وی بیان کرد: متاسفانه بودجه فرهنگی دانشگاه که مبلغ کلانی است در دست دفتر فرهنگ و هم چنین معاونت فرهنگی به صورت انحصاری است و تشکل‌های انقلابی با چالش‌های اساسی در برگزاری برنامه‌ها روبرو هستند و مسئولان فرهنگی صرفا شنونده فرهنگی هستند.

 البوشوکه عنوان کرد: با این وجود همچنان انجمن برنامه‌های دیگر را هم جهت نشاط و تفریح دانشجویان از قبیل اردوهای فرهنگی، تفریحی، زیارتی، تشکیلاتی و علمی برای دانشجویان برنامه ریزی کرده است.

 دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز درباره فضا باز در دانشگاه و استقبال مسئولان از کرسی‌های آزاداندیشی گفت: متاسفانه همچنان شاهد فضای خفقان مخصوصا دربحث سیاسی هستیم که این جو‌ گاه به شکل مخالفت با برگزاری همایش سیاسی یا کرسی ازاداندیشی است.

 وی درباره این فضای خفقان اظهار داشت: مسئولان دانشگاه در برخی مواقع به شکل علنی دانشجویان را مورد تهدید قرار داده و تشکل‌های دانشجویی غیر همسوی خود را تحت فشار قرار می‌دهند.

 دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: انجمن اسلامی به عنوان نماینده دانشجویان سعی در ایجاد فضای بانشاط و دین مدارنه در دانشگاه است و مشکلات صنفی و آموزشی را به مسئولان تا آنجا که تحمل آنان اجازه دهد، منتقل می‌کنند.

 وی با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بی‌حجابی در دانشگاه ازاد جولان می‌دهد و معاونت فرهنگی دانشگاه با وجود داشتن بودجه‌های کلان هیچ حرکتی در جهت ترویج حجاب اسلامی و مقابله با جولان بی‌حجابی در دانشگاه انجام نمی‌دهد.

 این دانشجوی کار‌شناسی علوم سیاسی گفت: انجمن اسلامی دانشجویان برای این موضوع دنبال تشکیل ستاد احیا حجاب و عفاف در دانشگاه است تا به شکل قانونی و بر مبنای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با این موضوع مواجه کند که این مسئله به دلیل بهانه تراشی‌های مسئولان این ستاد تا کنون تشکیل جلسه نداده است.

 وی در خصوص انتخابات هفتم اسفند اظهار داشت: انجمن اسلامی بعنوان یک تشکل وجریان دانشجویی انقلابی وظیفه خود در این عرصه را آگاه سازی وشفاف سازی مسائل و جریانات حال حاضر و ارائه کارنامه نامزدهای انتخاباتی به مردم می‌داند.

 البوشوکه افزود: لذا در این باره تلاش شده تابرنامه‌هایی از قبیل مصاحبه، مناطره و نشست با نامزد‌ها برگزار شود و شاخص‌ها و ارزیابی‌های نامزدهای تایید صلاحیت شده از طریق رسانه ها انعکاس داده شود.

 وی تصریح کرد: انجمن اسلامی دانشجویان در حوزه انتخابات دنبال ارائه شاخص‌های انقلابی یک نماینده است و از شخص خاصی حمایت نمی‌کند.

 دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز افزود: انتخابات همواره محلی شکوه و تجلی نظام اسلامی بوده و برخی افراد دنیاپرست دنبال فتنه انگیزی هستند و طرح مسائلی چون شورای رهبری یکی از پروژه‌های فتنه گران برای تضعیف ولایت فقیه است.

 وی با تقدیر از عملکرد شورای نگهبان در سال‌های بعد انقلاب بیان کرد: سازگار شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است و وجود افراد عادلی چون آیت الله جنتی در شورای نگهبان یک برکت است.

 این دانشجوی سیاسی گفت: تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام است و کسانی که ریگی در کفش دارند، دنبال این حربه‌ها برای تضعیف نظام هستند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.