• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

فرانسه باید کسی دیگر را به جای فابیوس به ایران معرفی کند، مثل رفتاری که آمریکا در قضیه نماینده ما در سازمان ملل کرد

  • کد خبر : 290
  • 03 مرداد 1394 - 11:43
فرانسه باید کسی دیگر را به جای فابیوس به ایران معرفی کند، مثل رفتاری که آمریکا در قضیه نماینده ما در سازمان ملل کرد

بهروز کلاته دبیر آموزش اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: ما در جمهوری اسلامی مخالف برقراری ارتباط با هیچ کشوری نیستیم اما دو اصل کلی هست که باید رعایت شود. کلاته با اشاره به این دو اصل گفت:  […]

بهروز کلاته دبیر آموزش اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: ما در جمهوری اسلامی مخالف برقراری ارتباط با هیچ کشوری نیستیم اما دو اصل کلی هست که باید رعایت شود.

کلاته با اشاره به این دو اصل گفت:  اولین اصل احترام متقابل است بنابراین کشورهایی که علیه ما خصمانه رفتار می کنند طبیعی خواهد بود که ما روابط  سردی با آنها داشته باشیم و یا رابطه نداشته باشیم، و دومین اصل اصل مشروعیت است که شامل رژیم غاصب صهیونیستی می شود و ما مشروعیت آن را قبول نداریم و در حال قطع رابطه هستیم معتقدیم باید از بین برود.

این فعال دانشجویی با بیان این مطلب که “ما مشکلی برای ارتباط نداریم” تصریح کرد: ارتباط با کشور فرانسه هم از این دو حال خارج نیست و ما مشکلی برای ارتباط نداریم ولی وقتی نگاه تاریخی می‌کنیم به این ارتباط متوجه می شویم دولت فرانسه و شخص آقای فابیوس در شرایط مختلف ظلم های زیادی را به ملت ایران روا داشته اند.

وی ادامه داد: شما در موضوع خون های آلوده به تاریخ نگاه می کنید که هزار نفر در فاز اول به ایدز مبتلا می شوند همین آقای فابیوس مقصر است. حال ما باید چه کنیم با آغوش باز رفتن به استقبال این فرد جانی عاقلانه است؟

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین درباره سفر لوران به ایران نیز گفت: اگر ما عقلانیت دیپلماتیک داشته باشیم باید با فرانسه مذاکره کنیم و بگوییم فرد دیگری را به ایران بفرستد، دقیقا مثل رفتاری که آمریکایی در قضیه نماینده ما در سازمان ملل اجرا کردند.

وی در همین زمینه ادامه داد: آمریکایی ها بعلت اینکه در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آقای ابوطالبی دخالت داشت نگذاشتند او وارد خاک کشورشان شود، یعنی منافع ملی و هویت ملی از دیپلماسی برایشان ارزشمندتر بود برای ماهم باید همین طور باشد.

کلاته تصریح کرد: مطمن باشید فرانسه بعلت شرایط بد اقتصادی اروپا مثل کشور یونان بشدت به بازار ایران محتاج است و الان دست بالا و فشار در اختیار ما خواهد بود.  وزارت خارجه و دولت باید اینجا حس وطن پرستی و منافع ملی را نشان دهند و گرنه قدم زدن با کسی  که علیه ملت ما اقدام کند یک ذلت است.

وی همچنین درباره رابطه اقتصادی به فرانسه نیز گفت: البته این نکته را هم باید در نظر داشت که در برقراری رابطه اقتصادی با فرانسه منافع ملی بشدت لحاظ شود و تضمین گرفته شود چرا که شرکت های فرانسوی در شرایط سخت بر خلاف قرار دادهایشان به ما پشت کردند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.