• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
24
نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون عضویت ایران در کمیسیون مقام زن ملل متحد:

عضویت غیر قانونی در کمیسیون های بین‌المللی

  • کد خبر : 13180
  • 05 اردیبهشت 1400 - 19:42
عضویت غیر قانونی در کمیسیون های بین‌المللی
اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که منجر به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن ملل متحد شده است ، نشان دهنده انحرافات عمیق از معیار های انقلاب اسلامی میباشد. شاخص های عدالت جنسیتی ابلاغی از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ، بدون در نظر گرفتن نظر ستاد ملی زن و خانواده و خلاف نص صریح قوانین راسا مطابق اهداف کنوانسیون های بین المللی ابلاغ شده است.

بسمه تعالی
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که منجر به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن ملل متحد شده است ، نشان دهنده انحرافات عمیق از معیار های انقلاب اسلامی میباشد.

شاخص های عدالت جنسیتی ابلاغی از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ، بدون در نظر گرفتن نظر ستاد ملی زن و خانواده و خلاف نص صریح قوانین راسا مطابق اهداف کنوانسیون های بین المللی ابلاغ شده است.

عضویت ۴ ساله در کمیسیون مقام زن در حالی است که مسئله ی برابری جنسیتی مطابق با اهداف برنامه توسعه هزاره سازمان ملل ماموریت اصلی آن است ؛ با توجه به اینکه مقام معظم رهبری درسال ۹۳ در دیدار با جمعی از بانوان برگزیده کشورفرمودند: “افرادی که مسائلی همچون برابری جنسیتی را دنبال میکنند، از کار خود به دلیل مفاسد آن پشیمان هستند و برابری جنسیتی خطای تفکر غرب است “؛ مصداق انحراف از موازین اسلام و انقلاب است.

اهداف این کمیسیون، قوانین مدنی و حقوق خانواده ، قوانین کیفری و قانون اساسی مغایر با آن را مورد سوال قرار میدهد و بر تغییر عملکرد دولت ها و فرهنگ نظام اسلامی در جهت تضمین تساوی بین زن و مرد تاکید دارد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با عضویت در این نهاد بین المللی ،در جهت خلاف آرمان های جمهوری اسلامی و مغایر با اصول قانون اساسی اقدام نموده است و خانواده ایرانی را با خسارات جبران ناپذیری مواجه کرده است.

عضویت در این کمیسیون ،بدون تایید مجلس شورای اسلامی مغایر با اصل ۱۲۵ قانون اساسی بوده و تحقیق و تفحص از اقدامات معاونت زنان و خانواده مطابق اصل ۷۶ از حقوق نمایندگان ملت است.

بدین وسیله اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت زنان و خانواده و استیضاح سرکار خانم ابتکار در جهت حفظ و حراست کیان خانواده و حرکت در جهت برقراری عدالت اجتماعی را خواستار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.