• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

عده ای مدعی آزاد اندیشی هستند که در دولت سازندگی صدای دانشجو را در نطفه خفه می کردند

  • کد خبر : 2492
  • 29 بهمن 1394 - 22:11
عده ای مدعی آزاد اندیشی هستند که در دولت سازندگی صدای دانشجو را در نطفه خفه می کردند

بهروز کلاته، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو باخبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اظهار داشت: علت این واهمه فضای ناسالمی است که مردم در عالم سیاست مشاهده می کنند متاسفانه بی اخلاقی، توهین و برچسب زنی در سیاست به شدت رواج پیدا کرده و این عامل تباهی در عالم سیاست شده […]

بهروز کلاته، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو باخبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اظهار داشت: علت این واهمه فضای ناسالمی است که مردم در عالم سیاست مشاهده می کنند متاسفانه بی اخلاقی، توهین و برچسب زنی در سیاست به شدت رواج پیدا کرده و این عامل تباهی در عالم سیاست شده است.

این فعال دانشجویی افزود: ما نتوانستیم در سیاست آن سخن مرحوم آیت الله مدرس را که می فرمود: «سیاست ما عین دیانت ماست» را پیاده کنیم و یک سیاست همراه با اخلاق را رواج دهیم.

وی با تاکید بر قرار گرفتن در  آستانه برگزای انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان ابراز عقیده کرد: یکی از نکات مهمی که می تواند شیرینی این انتخابات را بیشتر کند، رعایت موازین اخلاقی است.

کلاته با ابراز تاسف از تهمت های ناروا وبی اخلاقی های اخیر برخی از کاندیداها و جناح های سیاسی علیه شورای نگهبان اضافه کرد: از طرفی همین فضای ناسالم باعث شده که آزاد اندیشی هم ظهور و بروزی نداشته باشد و عده ای که منتقدین را با الفاظ زشت مورد خطاب قرار می دهند، یکی از موانع شکل گیری آزاد اندیشی هستند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: اخیرا کسانی که نظام را آماج تهمت ها قرار داده اند، قصد دارند با سو استفاده از آزاد اندیشی اظهارات خود را توجیه کنند، در حالی که همین افراد در دولت های قبلی یا مثلا در ایام سازندگی، صدای منتقدین و دانشجویان را در نطفه خفه کردند.

این فعال دانشجویی همچنین خاطرنشان کرد: ما برای اینکه در سیاست داخلی اوضاع بهتری پیدا کنیم باید روی اخلاق سیاسیون کار کنیم تا مبادا به افراد بابت یک اظهار نظر یا عکس خبری بر چسب بزنند.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه همین فضای غیر اخلاقی باعث شده که در فضای دانشگاهی دانشجویان از تشکل های دانشجویی بخاطر اینکه بخشی از کار آنها را موضع گیری های سیاسی شامل می شود فاصله بگیرند و این یک آسیب برای آینده کشور محسوب می شود و در آینده باعث خواهد شد تا آگاهی دانشگاهیان از مسائل کلان کشور و تحلیل آنها کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.