• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
نامه تشکل‌های دانشجویی قم به رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

صدای ما به گوش رئیس مجلس نمی‌رسد/ مجلس تحت تاثیر جریانات سیاسی است

  • کد خبر : 10738
  • 18 دی 1397 - 8:38

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از علی لاریجانی، رئیس مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای شکایت کردند. متن این نامه به شرح زیر است: جناب آقای محمدی رئیس محترم کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی سلام […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از علی لاریجانی، رئیس مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای شکایت کردند.
متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای محمدی
رئیس محترم کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
باوجود درخواست‌های مکرر دانشجویان از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برای حضور در دانشگاه‌ها و اجتماعات دانشجویی در راستای پاسخگویی مسئولین کشور به مردم و تحقق شفافیت، که با عدم پاسخگویی و موافقت ایشان مواجه شده است تا جایی که حتی صدای دانشجویان دانشگاه‌های شهر قم به‌عنوان حوزه انتخابیه ایشان باوجود دعوت رسمی دانشگاه قم به شماره نامه ۹۷/۱۵۸۸۵، به ایشان نمی‌رسد، باید اذعان داشت متأسفانه ایشان به‌عنوان رئیس یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر به پاسخگویی به ملت نیستند.

نظر به موارد مذکور بر آن شدیم تا موضوعات منظور را جهت پیگیری‌های قانونی به سمع کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به‌عنوان مرجع رسمی رسیدگی به تخلفات و شکایات از قوای سه‌گانه برسانیم.

اقدامات رئیس مجلس شورای اسلامی در ارسال لوایح مربوط به FATF پس از عدم‌تأیید آن‌ها توسط شورای محترم نگهبان و تشخیص مغایرت این لوایح با قانون اساسی، بدون آنکه این موارد مجدداً در صحن مجلس طرح‌شده باشد، صریحاً قانون شکنانه و قانون گریزانه است. قطعاً مستحضرید که طبق ماده ۲۰۰ آیین‌نامه داخلی مجلس، وقتی لایحه یا طرحی پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تأیید نمی‌شوند، تنها بعد از طرح دوباره در مجلس و اصرار نمایندگان بر مصوبه خود با در نظر گرفتن حفظ مصلحت نظام، رئیس مجلس می‌تواند لوایح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و این مجمع را مرجع تصمیم‌گیری در خصوص آن‌ها بداند. اما رئیس مجلس بدون طرح مجدد لوایح و بی‌آنکه اصراری از روی مصلحت از سمت نمایندگان بر مصوبات صورت گرفته باشد، لوایح مربوط به FATF را برای اعمال‌نظر به مجمع تشخیص مصلحت ارسال نمودند. اینکه رئیس قوه مقننه کشور خود از قانون سرپیچی کند و مجلس در برابر این اقدام سکوت کرده باشد به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. خصوصاً در موضوع لوایحی که ماه‌هاست با دلایل روشن و شفاف موردانتقاد بسیاری از کارشناسان، دانشگاهیان و مردم قرارگرفته است.

به نظر می‌رسد مجلس و در رأس آن رئیس قوه مقننه تحت تأثیر برخی جریانات، برخورد‌هایی خالی از استدلال و گاهاً به‌دوراز مشی انقلابی دارند لذا به‌عنوان عضوی از جریان دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های شهر قم خواستار پیگیری موارد مذکور از کمیسیون محترم اصل نود قانون اساسی هستیم. امید است بررسی‌های کمیسیون مذکور افزایش قانون‌گرایی و بازگشت پاسخگویی به رویکرد رئیس مجلس را در پی داشته باشد.

این نامه به امضای تشکل‌های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم (پردیس خواهران)، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم (واحد برادران)، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی قم، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قم، تشکل خط امام دانشگاه علوم پزشکی قم، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم رسیده است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.