• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

سکوت مجلس اعتماد به نفس دولت در نادیده گرفتن منافع ملت را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 3714
  • 30 شهریور 1395 - 22:03
سکوت مجلس اعتماد به نفس دولت در نادیده گرفتن منافع ملت را تقویت می‌کند

محمد نوروزی، قائم مقام دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه به نظر می رسد دولت در مسئله IPC و FATF قصد دور زدن مجلس را دارد، گفت: اینکه هر دولتی برای عقد قراردادهای بین المللی و یا حضور در معاهدات برون مرزی الزام آور نیاز به عبور […]

محمد نوروزی، قائم مقام دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه به نظر می رسد دولت در مسئله IPC و FATF قصد دور زدن مجلس را دارد، گفت: اینکه هر دولتی برای عقد قراردادهای بین المللی و یا حضور در معاهدات برون مرزی الزام آور نیاز به عبور از فیلتر مجلس دارد، از بدیهیات است.
وی تصریح کرد: دور زدن و نادیده گرفتن مجلس در امور این چنینی توسط دولت، حکایت از لرزه های فراوانی در شاکله منافع ملی کشور دارد. اگر دولت خیالش از این بابت راحت بود که در قرارداد های برون مرزی منافع ملت رعایت شده است، هیچ‌گاه چنین روندی را در به تصویب رساندن قرارداد ها دنبال نمی کرد.
قائم مقام دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با بیان اینکه بدون شک ثمره این رفتار دولت یازدهم یعنی همین نادیده گرفتن مجلس ضربه به جمهوریت نظام می زند، اظهار داشت: این امر خود گناهی نابخشودنی است، چرا که خدشه دار شدن جمهوریت نظام، اعتماد عمومی ملت را نیز خدشه دار می کند.

 

وی ادامه داد: برجام، ipc  و fatf و… که همگی منافع کشور و ملت را در منطقه خطر قرار داده،حکایت از پروژه تلخ و چند مرحله ای دولت در استحاله نرم ساختار انقلابی کشور و همچنین کوتاه آمدن در برابر غرب دارد.
نوروزی با بیان اینکه مجلس نیز نباید در برابر امور این‌چنینی سکوت کند، گفت: وکیل الدوله بودن مجلس در حال جا افتادن در اذهان مردم جامعه است و متاسفانه سکوت مجلس، اعتماد به نفس دولت در نادیده گرفتن منافع ملت را تقویت می‌کند و آقایان باید در محضر وکلای مردم پاسخگو باشند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.