• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13
نامه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه خطاب به وزیر ارتباطات:

سرانجام وعده «اپراتور کودک» چه شد؟!

  • کد خبر : 15135
  • 12 اردیبهشت 1401 - 6:57
سرانجام وعده «اپراتور کودک» چه شد؟!
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با یادآوری وعده وی درباره راه‌اندازی اپراتور کودک و نوجوان، خواستار ارائه گزارشی از میزان تحقق این وعده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با یادآوری وعده وی درباره راه‌اندازی اپراتور کودک و نوجوان، خواستار ارائه گزارشی از میزان تحقق این وعده شد.

در این نامه آمده است:

«هرکس به خدا و روز قیامت ایمان دارد، هرگاه وعده‌ می‌دهد باید وفا کند. رسول اکرم(ص)

جناب آقای عیسی زارع پور

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید مقام معظم رهبری در نخستین دیدارشان با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم، ضمن تأکید بر مردمی بودن دولت، فرمودند: «بطور کلی وعده‌ها را جلوی چشم داشته باشید. برای وعده روزشمار معیّن کنید. تخمین بزنید یک کاری که می‌گویید این کار را خواهم کرد چه مدّتی طول خواهد کشید و روزشمار معیّن کنید و دانه‌دانه تعقیب کنید. … وعده‌ای اگر به مردم دادید، طبق آن وعده اگر عمل کردید، مردم به شما اعتماد پیدا می‌کنند؛ اگر شما وعده کردید و عمل نشد یا گفتید فلان کار شده، مردم در واقعیّت دیدند نشده، اعتماد مردم سلب می‌شود؛ واقعاً باید خیلی بِجِد‌ مراعات کنید این معنا را». در همین راستا، جناب آقای رئیس‌جمهور در اسفند ماه امسال گفتند: «قرار است دولت، دولت صادق الوعد باشد و به وعده‌های خود عمل کند.»

در نتیجه انتظار می‌رود دولت مردمی به وعده‌های خود به صورت جدی عمل کند.

در ماه‌های گذشته جنابعالی به دفعات وعده‌ی راه اندازی یک اپراتور کودک که نشان از دغدغه‌مندی شما بود را بیان فرمودید؛ برای مثال حضرتعالی ششم آبان ماه در دیدار با مراجع عظام تقلید قم از وعده دادید که اینترنت پاک کودک و نوجوان تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود. علاوه‌براین، پانزدهم بهمن ماه، در گفتگوی ویژه شبکه یک سیما، اعلام کردید تا پایان همان هفته از سیم کارتی با ویژگی‌های کنترل والدین برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی می‌شود.

اما علی‌رغم وعده‌هایی که به آن اشاره شد، به نظر نمی‌رسد کار جدیدی دیده صورت گرفته باشد و در خبرها مشاهده نشده که از اپراتور کودک رونمایی کرده باشید.

جناب آقای وزیر!

در عصر امروز، ورود جدی کودکان به عرصه فضای مجازی به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا، دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی را برای والدین به همراه داشته است. بر اساس اعلام معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در سال ۹۸، ۲۵ میلیون از کاربران اینترنت و فضای مجازی در ایران زیر ۱۸ سال سن دارند. آسیب‌های تربیتی فضای مجازی بر کودکان از جمله مسائل قابل توجهی است که ضرورت مدیریت و پیگیری جدی از سوی مسئولین حوزه ارتباطات را دوچندان می‌کند.

براساس بند ب ماده ۴ سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، دولت موظف است در کنار فراهم آوردن فضایی صیانت شده، به ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات پایه پیشران ویژه محیط‌های صیانت شده بپردازد.

انتظار می‌رفت با وعده‌های امیدوار کننده شما، تحول ویژه‌ای در این ساختار شکل بگیرد و اپراتور مخصوصی طراحی شود. لذا در این خصوص لازم است گزارشی ارائه کنید که در آن مشخص شود که وضعیت اپراتور کودک در چه مرحله‌ای قرار دارد و دلیل اجرایی نشدن این پروژه علیرغم وعده‌های متعدد، چه بوده‌ است؟

وزارت ارتباطات یکی از تأثیرگذارترین نهادها در زندگی روزمره مردم است. عملکرد این نهاد می‌تواند به تصویر دولت در اذهان مردم بیشترین آسیب را بزند و یا بیشترین سود را برساند. لذا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) از جنابعالی اعلام درست و به موقع دستاوردها و تحقق وعده‌ها را خواستار است؛ همچنین از شما می‌خواهیم طی هفته آینده گزارش تحقق راه‌اندازی اپراتور کودک را اعلام فرمایید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.