• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
دبیر اسبق اتحادیه مستقل:

رمز موفقیت ما ارتباط انفکاک ناپذیر امام رضا بوده است

  • کد خبر : 10871
  • 14 بهمن 1397 - 11:42
رمز موفقیت ما ارتباط انفکاک ناپذیر امام رضا بوده است

دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: رمز موفقیت ما در انجمن‌های اسلامی ارتباط انفکاک ناپذیر امام رضا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، سید محمدرضا حسینی  در افتتاحیه هفدهمین دوره آموزش تشکیلاتی جهاد اکبر که در مشهد مقدس در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در جنگ احد پیامبر در برخورد با اصحاب فرمودند؛ شما از جهاد اصغر پیروز برگشتید این پیروزی به شرطی قبول است که در جهاد اکبر که چه‌بسا ارزشمندتر است پیروز شوید، همچنین فعالیت در جهت قوانین بین‌المللی FATF و پالرمو به شرطی در پیشگاه خدا قبول است که هوا و هوسی در آن نباشد و تنها برای خدا باشد.

وی افزود: جهاد اکبر یعنی مبارزه با هوس‌هایی که کارهای خوب و خیر ما را باطل می‌کند، چنانچه امیرالمؤمنین فرمودند که ریشه همه‌ی فتنه‌ها هوس است.

عضو هیئت مؤسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل با اشاره به آیه ان النفس لاماره بسو الا من رحم الله، تشریح کرد: شما آدم‌های بزرگی هستید نظام از حضور انقلابی شما در دانشگاه منفعت می‌برد اما چه قدر برای خودمان زاد و توشه گرفته‌ایم؟ ما در اینجا به امام رضا از شر نفس خودمان از شر آن نقابی که بر چهره داریم و در دلمان چیز دیگری هست پناه آورده‌ایم.

حسینی بیان کرد: هرچه اتفاق خوب در نظام و جریان دانشجویی رخ داده است به خاطر حضور خالصانه عده ایست که در این جمع وجود دارند و شما اگر خودت را بشناسی و قدر خودت را بدانی از آن خلوص به‌خوبی محافظت می‌کنی.

وی اظهار کرد: تشکیلات چهار رکن دارد رهبر، آدم‌ها، نظامات و هدف؛ یکی از بحث‌های مهمی که ما باید در تشکیلات به آن بپردازیم و اگر نپردازیم راه را گم می‌کنیم و کم انگیزه می‌شویم و در عبور از موانع به مشکل برخواهیم خورد اسوه شناسی است؛ باید در کار تشکیلاتی اسوه‌ها را بشناسیم. دشمن هیچ‌وقت از طریق تشکل جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی و سایر جریان‌های دانشجویی تصمیم نگرفته است به نظام ضربه بزند اما بارها و بارها از تشکل انجمن‌های اسلامی سوءاستفاده کرده و به نظام ضربه زده است.

عضو هیئت مؤسس اتحادیه انجمن‌های مستقل تأکید کرد: انجمن‌های اسلامی برای دشمن موضوعیت دارند. دشمن هر بار که خواسته در دانشگاه ضربه بزند از طریق بسیج و تشکل جامعه اسلامی و جنبش عدالت‌خواه و… وارد نشده است اما از طریق انجمن‌های اسلامی وارد شده است مانند اتفاق کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸.

حسینی ادامه داد: بار اولی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان چند توصیه فرمودند که یکی از آن نکات این است که تئوریسین‌های غربی گفته‌اند: انقلاب اسلامی هسته‌های پیش برنده‌ای به نام انجمن‌های اسلامی دارد که اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی را متوقف کنید؛ باید هسته‌های پیش برنده را از کار بیندازید.

وی با طرح پرسش‌هایی ادامه داد: به نظر شما اگر شهدا زنده بودند چه‌کار می‌کردند؟ در کدام سنگر فعالیت می‌کردند؟ در زمان حیات خود چه مدلی داشتند؟ آنان گوش‌به‌فرمان امام در پرخطرترین و کم منفعت‌ترین موقعیت‌ها بودند. چنانچه حیات آنان امروز بود، حتماً در انجمن‌های اسلامی فعالیت می‌کردند زیرا کار کردن در این سنگر پرخطر و کم منفعت است.

عضو هیئت مؤسس اتحادیه مستقل در تأکید بر اهمیت تشکل انجمن‌های اسلامی دانشجویان افزود: اگر شهدا هم بودند در تشکل انجمن اسلامی می‌آمدند چون تابع امام بودند، امام می‌فرمایند دانشگاه مبدأ تحولات است پس ما باید در آنجا فعالیت کنیم، آنجا خاک‌ریز ماست، آنجا سنگر و تنگه احد ماست. شهدایی که هم این دنیا را دیدند و هم آن دنیا و الآن در محضر خدا روزی می‌خورند، بل احیاء عند ربهم یرزقون اند، شاید امروز آرزو داشته باشند که جای شما (دانشجویان عضو انجمن اسلامی مستقل) باشند.

وی در بیان مجاهدت در راه حق و تشخیص حق از باطل افزود: خیلی از کسانی که تا دیروز در جبهه حق بودند امروز از این جبهه بیرون رفته‌اند چون نمی‌توانند مسائل را درک کنند. چنانچه ما هم مراقب نباشیم به سرنوشتی سخت‌تر از آن‌ها گرفتار خواهیم شد. جهاد اکبر یعنی همین، بیشتر از اینکه مراقب دیگران باشیم، مواظب رفتار خودمان باشیم و این فلسفه تشکیلات است

حسینی افزود: از خصلت‌های قرآن این است که هرکس با آن مأنوس شود متناسب با طهارتی که دارد از صفات قرآن به ارث می‌برد.

وی با اشاره به سخن امیرالمؤمنین درباب قرآن که می‌فرماید هرکس با قرآن بنشیند یا جهلی از آن برداشته می‌شود یا علمی به او اضافه می‌گردد.” تصریح کرد: قرآن معلمی همراه و دائمی است، شفا، معنویت و عوامل رفع نیاز در قرآن است. باید از این‌که در این سال‌ها به قرآن کم‌توجهی کرده‌ایم، استغفار کنیم.

عضو هیئت مؤسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی تأکید کرد: مهم‌ترین ضعفمان در تشکیلات، انس کم با قرآن است. باید قرآن‌خوانی را ابتدا در خود و پس از آن در دیگران تقویت کرد.

حسینی عنوان کرد: فلسفه‌ی کار تشکیلاتی و انس با قرآن و نماز اول وقت باید در تمامی نشست‌ها به آن توجه شود و رمز موفقیت امام خمینی، نماز اول وقت و توسل به اهل‌بیت است.

وی اظهار کرد: نوگرایی نه در اصل بلکه در روش‌هاست، چون اصول ثابت است ولی روش‌ها پیوسته تغییر می‌کنند و ما باید در مسیر حرکتمان به‌خصوص در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، از تشکیلات بازی به سمت تشکیلات سازی برویم و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی و معرفتی درست کنیم که پشتوانه‌ی این اتحادیه‌ای که رویکرد سیاسی دارد بشود؛ مانند همین گروه‌های جهادی با تشکیل کادر و مخاطبین جدید.

عضو هیئت مؤسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی بیان کرد: امکاناتی که شما در اختیار دارید در ۱۵ سال پیش وجود نداشته است و رمز موفقیت ما در این ۲۰ سال ارتباط انفکاک و جدایی‌ناپذیری اتحادیه و انجمن‌های عضو آن با امام رضا و اهل‌بیت بوده است.

حسینی درباب اهمیت استفاده و نشر معارف قرآن تأکید کرد: ما در ترویج و توجه به قرآن کوتاهی کردیم و حتی اگر نظام از این کوتاهی ما، خسارت ندیده باشد، حتماً در پیشرفت و رشد آن خلل و کندی به وجود آمده است و ما باید درقبال این مسئله پاسخ‌گو باشیم.

وی با اشاره به سخن حضرت آقا که فرمودند “شما سه ویژگی دارید که شما را از دیگران متمایز می‌کند اول این است که شما جوان هستید دوم اینکه دانشجویید و سوم اینکه عضو انجمن اسلامی هستید.” گفت: شما توسط امام رضا (ع) دعوت‌شده‌اید که در این ایام فاطمیه در این مکان مقدس حضور داشته باشید و برای سربازی امام زمان (عج) آماده شوید.

عضو هیئت مؤسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادامه داد: جهاد اکبر یعنی اینکه ما این دعوت‌نامه را قدر بدانیم و خود را سرباز امام زمان (عج) بدانیم و برای یاری ایشان آماده شویم. ما لباس گران‌قیمت سربازی امام زمان را پوشیده‌ایم و باید مواظب این لباس باشیم که به این راحتی آن را از دست ندهیم. ما باید از شهدا مدد بگیریم، شهدا زنده‌اند و به خاطر حس و عشق جهادی که شما دارید با شما احساس قرابت و رفاقت می‌کنند. از این فرصت قرابت و رفاقت با شهدا استفاده کنید.

وی به اهمیت کار تشکیلاتی و حفاظت از نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز ۴۰ سال از جمهوری اسلامی می‌گذرد. نقطه توجه و امید مستضعفان و محرومان جهان امروز ایران است. غرب و آمریکا کمر همت بسته‌اند که ما چهلمین سال انقلابمان را نبینیم و در حال برنامه‌ریزی برای سال آینده است.

عضو هیئت مؤسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی افزود: برای ۹۰% اردوی جهاد اکبر برای اولین بار و آخرین بار خواهد بود. اینکه برای یک‌بار شما با جمعی از جوانان مجاهد در عصر آخر زمان در طول عمرتان به زیارت امام رئوف مشرف می‌شوید مهم است. پس این فرصت، فرصت مغتنمی است برای آن‌هایی که فرصت شناسند و می‌خواهند ره صدساله را یک‌شبه طی کنند.

حسینی در توصیف سخن امام هادی که می‌فرمایند ” و علی محال معرفت الله” گفت: این سخن به این معنی است که کل معرفت اینجاست. کل کمیسیون‌ها تشکل و کلاس‌ها اگر به این معرفت وصل شوند فعلیت دارند و گرنه باطل است. انسان باید خودش، خودش را پیدا و درک کند. رحم الله من عرف قدره خدا رحمت کند آن‌کس را که قدر خودش را شناخت. این جمع، یک جمع منحصربه‌فرد است. از تشکیل این جمع دشمن هراس دارد و نگران می‌شود. اگر به صحنه‌آرایی عالم نگاه کنید اگر نخواهید خیلی دقیق شوید مشخص است که یک کشور غربی مستکبر و خون‌خواری مثل آمریکا وجود دارد و درمقابل جمهوری اسلامی است که نقطه امید مستضعفین عالم است.”

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.