• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
چکیده ای از سخنرانی مهدی بلوکات در اولین نشست شورای عمومی بیستم کلید مشکلات در دانشگاه است

ما وابسته هستیم!

  • کد خبر : 12258
  • 11 مهر 1398 - 12:09
ما وابسته هستیم!

ما سمت گفتمان انقلاب هستیم، نه سمت تشکیلات. هرجا که تشکیلات تبدیل به معبود شد، آنجا نطفه انحراف بسته شد. مانند مجاهدین خلق که به منافقین می‌شناسیم. منافع حزب و گروه و تشکل را نباید بر منافع مردم و انقلاب ترجیح داد.

مهدی بلوکات،دبیر اسبق اتحادیه، در افتتاحیه اولین نشست شورای عمومی و کمسیون های پنجگانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل :

ما سمت گفتمان انقلاب هستیم، نه سمت تشکیلات. هرجا که تشکیلات تبدیل به معبود شد، آنجا نطفه انحراف بسته شد. مانند مجاهدین خلق که به منافقین می‌شناسیم. منافع حزب و گروه و تشکل را نباید بر منافع مردم و انقلاب ترجیح داد.

وی در ادامه گفت: ما اینجا آمده‌ایم برای خدمت به جریان انقلاب نه چیز دیگری. چیزی که برای ما ارزش دارد گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش های جامعه است.

بعد از آن به نقش حضور جوانان و بیانیه گام دوم پرداخت و گفت:

سخنرانی‌های اخیر رهبری، نشان می‌دهد که دیگر در آن جوانان ابزار نیستند. جوانان، خودِ راه حل و پاسخ به مشکلات هستند. چالش‌های ما حل نخواهد شد، مگر آنکه جوانان سرکار بیایند. جوانان نیز باید این مسئله را جدی بگیرند و ورود پیدا کنند.

مهدی بلوکات در بخش بعدی سخنان خود به زیست دانشجویی در تشکیلات اشاره داشت و گفت:
بچه‌های تشکل‌های دانشجویی باید بهترین‌های رشته شان باشند. درس را جدی بگیرند. می‌شود با مدیریت زمان هم به تحصیل رسید و هم به تشکیلات. مسئله دیگر آن که جوانان نسبت به مسائل اطراف خودشان نباید بی تفاوت باشند.

در ادامه مهدی بلوکات، با اشاره به چالش‌های کنونی اقتصادی و اجتماعی کشور بیان کرد:

همانگونه که کشور در مسئله استقلال و امنیت به ثبات رسیده است و از گروه‌های ازادی بخش جهان علنی دفاع می‌کند، در مسائل داخلی به مراتب راحت‌تر می‌تواند از مشکلات عبور کند.

به شرط آن‌که جوانان و دانشجویان برای حل چالش های کشور به میدان بیایند. اینجا راه حل تفنگ و گلوله نیست، راه حل همین دانشگاه است.

از اول انقلاب، مردم و نظام چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اند که هرکدام برای زمین زدن یک کشور و یک حکومت کافی است.

اگر دانشگاه ما مدیرانی خودساخته و درس خوان و آشنا به گفتمان انقلاب را برای سکان داری شرکت ها و کارخانه ها تربیت کند، چالش های اقتصادی کشور نیز حل خواهد شد. مدیران جوانِ خوش‌فکرِ باشهامت و جسارتِ انقلابی، کلید راه حل این‌گونه مشکلات هستند.

مهدی بلوک زاده در آخرین بخش  سخنان خود، به گفتمان استقلال اتحادیه انجمن اسلامی‌های دانشجویان و موضوع انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی کشور اشاره کرد و گفت:
در اسم اتحادیه، واژه مستقل به معنی مستقل از نظام اسلامی نیست. ما وابسته به نظام جمهوری اسلامی هستیم و به آن افتخار می‌کنیم. ما جمعی از معتقدین به گفتمان انقلاب هستیم.

معنی استقلال، عدم وابستگی و تعلق خاطر به جریان‌های گروه‌های سیاسی جامعه است. ما با فهم و باورمان از گفتمان انقلاب اسلامی، هرجا ببینیم جریانی، خلاف جریان انقلاب حرکت کند، مقابل آن موضع می‌گیریم. هر جریانی هم باشد، چه خوشش بیاید، چه نیاید.

در مسئله انتخابات امسال هم، توجه اول ما به مشارکت حداکثری نظام است و در اولویت بعد، شخصی که رای می‌آورد برای‌مان حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.