• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

دیگر وقت آن رسیده که عینک خوشبینی را روی طاقچه گذارید

  • کد خبر : 62
  • 19 خرداد 1394 - 8:33
دیگر وقت آن رسیده که عینک خوشبینی را روی طاقچه گذارید

سومین بیانیه تحلیلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون مسئله هسته‌ای منتشر شد. به گزارش روابط عمومی «اتحادی انجمن اسلامی مستقل»؛ متن این بیانیه بدین شرح است: مسئله هسته ای که طی ۱۲ سال گذشته با فراز و فرودهایی همراه بوده است امروز ایستگاه لوزان را با بیانیه ای پشت سر گذاشته که نقطه عطفی […]

سومین بیانیه تحلیلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون مسئله هسته‌ای منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی «اتحادی انجمن اسلامی مستقل»؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

مسئله هسته ای که طی ۱۲ سال گذشته با فراز و فرودهایی همراه بوده است امروز ایستگاه لوزان را با بیانیه ای پشت سر گذاشته که نقطه عطفی در روند مذاکرات بوجود آورده است. بیانیه ای که در لوزان قرائت شد گامی است برای رسیدن به توافقی نهایی؛ توافقی که در آن دو طرف مذاکره کننده یعنی ایران و ۵+۱ هر کدام بدنبال بدست آوردن امتیازاتی هستند. دولتمردان ایران بدنبال استیفای حق ملت شریف و بزرگ ایران پای به صحنه مذاکره ای گذاشتند که توسط ۵+۱ نادیده انگاشته شده است و سران کشورهای غربی به سردمداری آمریکا بدنبال آن هستند که از رهگذر مذاکرات و توافقات بتوانند ایران اسلامی را وادار به عقب نشینی کنند و سرعت پیشرفت کشور را کند نمایند.

اما در این بین چند نکته ضروری است. اینکه امروز آمریکا و کشورهای غربی که روزی ادعا می کردند؛ ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد و اکنون بر پای میز مذاکره می نشینند و سخن از تعداد سانتریفیوژهای فعال در فردو و نطنز و غنی سازی در جاهای مختلف می زنند، نه از باب این است که این کشورها بزرگ منش و سخاوتمند اند، بلکه از سر اجبار به این سمت روی آورده اند؛ اجباری که نتیجه قدرت ایران در منطقه و مقاومت مردم در سی و چند سالِ گذشته از انقلاب و به خصوص این چند سال اخیر و پیشرفت ایران اسلامی در زمینه انرژی هسته ای‏ست که باعث شد تا آمریکا را به این نتیجه برساند که بین ایرانی که با تمام تحریم ها به صنعت کامل هسته ای دست می یابد و ایرانی که می توان با دادن برخی از حقوق ضبط شده اش آن را مهار کرد یکی را انتخاب کند که راه دوم را انتخاب کرد.

نکته دیگر این است که زیاده خواهی کشورهای غربی در قضیه هسته ای بارها و بارها به اثبات رسیده است اما پس از اینکه با درخواستهای متعدد گروه ها و جریان های مردمی و تذکرات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر در جریان قرار گرفتن مردم از جزئیات مذاکرات؛ تنها اندکی از این جزئیات مانند قبول بازرسی از مراکز نظامی توسط مذاکره کنندگان ایرانی، درخواست کاهش تعداد سانتریفیوژها در فردو از هزار به سیصد عدد بعد از بیانیه لوزان و درخواست مصاحبه از دانشمندان هسته ای و بازجویی از نفرات ارشد امنیتی کشور همچون دریادار شمخانی برای مردم روشن شد؛ نشان از این دارد که نه تنها سیر امتیاز دهی های ایران به آمریکا و کشورهای غربی نتوانسته است از زیاده خواهی های آنها جلوگیری کند بلکه این روند باعث شده تا آنان حریص تر و طماعنه تر از قبل به زورگویی های خود ادامه دهند که باید این روند متوقف شود.

دولت محترم جمهوری اسلامی

همه مردم تاکنون با اعتماد به دولت، اخبار و اطلاعاتی که هر چند ناچیز و جزیی از سوی شما بیان می شد را به عنوان آنچه در مذاکرات گذشته است می پنداشتند و تنها به اسناد و مدارک رسمی از جمله توافقنامه ژنو، بیانیه لوزان و … استناد می کردند؛ هر چند که همه می دانند که هر دو این مکتوبات فاصله ژرفی با یک توافق خوب دارد و هیچ یک نه پیشرفت هسته ای را تضمین می کند و نه تحریمی را آزاد می کند و تاکنون اقتصاد ما به این توافقات چاره گشا نشده است؛ اما بعد از زیاده خواهی های طرف غربی در موضوع بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از سران امنیت ملی کشور و همچنین دانشمندان هسته ای، مماشات و ادامه روند فعلی مذاکرات را جز بلاهت و خاموش بودن چراغ عقلانیت برداشت دیگری نمی توان کرد.

دیگر وقت آن رسیده که عینک خوشبینی را روی طاقچه گذاشته و با نگاه واقع بینانه به زمین مذاکرات نگاه کنید که آن وقت به جمعبندی های متفاوتی از مذاکره دست پیدا می کنید و مسیر غلط رفته ادامه نمی دهید.

وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی

بر همه مسلم است که، بازدید از مراکز نظامی مساوی است با دسترسی به اطلاعات مراکز نظامی و این دسترسی مساوی‏ست با نزدیک شدن حمله نظامی به کشور که خود موجب فشار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روانی فوق تصور بر جامعه می شود که حتی اگر ما را تمام قد هم تحریم کنند نمی توانند این فشار را ایجاد کنند.

بر همه مسلم است که، بازجویی از نیروهای امنیتی کشور یعنی نادیده انگاشته شدن، حیثیت، عزت و امنیت ملی یک کشور که به پشتبند آن هر گونه توهین ، تمسخر و جنایتی در حق ملت روا خواهد شد.

بر همه مسلم است که، مصاحبه با دانشمندان هسته ای یعنی لو رفتن و شناسایی این افراد توسط سرویس های جاسوسی غربی و این یعنی همان روندی که برای شهید کردن علیمحمدی، احمدی روشن، رضایی نژاد و شهریاری طی شد که شهادت این دانشمندان نتیجه ای جز خالی کردن دست جمهوری اسلامی از موتور پیشران صنعت هسته ای ندارد.

بر همه مسلم است که، بهتر است هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم، اما اکنون بعد از گذشت دوسال از آغاز دولت یازدهم چرخ سانتریفیوژها را که دارند متوقف می کنند هیچ؛ چرخ زندگی مردم نیز بدلیل عدم تحقق وعده های دولت در دور کُند خود می چرخد که نشان بارز آن گران شدن قیمت بنزین است.

بر همه مسلم است که وقتی دولت حل تمام مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را به مذاکرات گره می زند و برای رفع آن هیچ برنامه ای را اعلام نمی کند، نتیجه ای جز خالی بودن دست مذاکره کنندگان باقی نمی گذارد و آنها احساس می کنند که باید برای رفع تمام این مشکلات به هر تحو ممکن توافق کنند.

بر همه مسلم است که نحو برداشته شدن تحریم ها که از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی و کشورهای غربی مطرح شد نه تنها تحریم را بر نمی دارد بلکه باعث می شود تا غربی ها به ابزار فشاری دست یابند که هرگاه ایران در هر زمینه ای خواست اقدامی علیه منافع غرب انجام دهد با آن ایران را مهار کنند.

بر همه مسلم است که ادامه مذاکرات هسته ای همراه با تهدید که از دو سه سال پیش شدت گرفته است باعث شده تا غربی ها اینگونه به زیاده خواهی های خود ادامه دهند، و عدم توقف این روند چیزی جز حرکت به سمت از دست دادن منافع کشور نیست و اگر تاکنون ادامه این روند را از روی سهل انگاری قلمداد می کردیم، از این پس و بعد از تذکرات مداوم آن را به حساب این سخن معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری می گذاریم که گفته اند “ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا، بیش از موضوع پرونده هسته‌ای است”. که برخلاف سخنان امام و رهبری است.

بر همه مسلم است که اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط دولت برخلاف قانون مصوب مجلس در آذر ۸۴ است و پذیرش آن هم منوط بر رای مجلس است.

پس نمایندگان محترم مجلس؛

امروز شما مسئولید که در مقابل تمام این اتفاقات و حوادث ایستادگی کنید و اجازه ندهید که با مماشات برخی افراد زیاده خواهی های آمریکا به ثمر بنشیند. امروز شما موظفید که با منطق و استدلال در مقابل طرح کنگره آمریکا بایستید و امروز شما مسئولید که بدون هیچگونه توهین و افترا از مسئولین بخواهید که به روند غیر عقلانی سکوت در مقابل زیاده خواهی های آمریکا پایان دهید.

امروز اگر شما در مقابل این موضوع سکوت کنید متهمید. شما متهمید به اینکه همچون برخی فرصت طلبان جریان زر و زور و تزویر حاضرید منافع ملی را بر سر انتخابات معامله کنید. شما متهمید به اینکه بیم آن دارید در واکنش به اقدام بحق شما دستگاه تبلیغاتی و رسانه این جریان؛ شما را به دروغ مانع حل مشکلات کشور معرفی کند و شما نتوانید در مقابل آن کاری کنید. شما متهمید که با سکوت خود شرایط را فراهم می آورید که عده ای فرصت طلب که در خاطر خود دست بوسی رئیس جمهور آمریکا و سگ منحوسش رژیم صهیونیستی را می پرورانند و متاسفانه در برخی از ارگان های دولتی هم رسوخ کرده اند، بتوانند منافع ملی را برای رسیدن به متامع خود فدا کنند. قطعا در ورود شما به این عرصه و مقابله با زیاده خواهی های دشمن تیغ انتقاد سفارتخانه های کاغذی استکبار بر گلوی شما فشار خواهد آورد اما بدانید که منافع ملی از جان و مال و آبروی ما و شما مهم تر است.

ملت شریف ایران

و اما پایان سخنمان با ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی است که طی ۸ سال دفاع مقدس و در سنوات مکرر ۲۲ بهمن، راهپیمایی ۲۳ تیر و ۹ دی و… نشان داده اند که صراحتا حرف خود را خواهند زد. تقاضا داریم تا در کنار دانشجویان در میدان ۱۴ خرداد به بیان موضع خود در خصوص این مذاکره بپردازید و مطالبه تغییر روند مذاکره، جدا کردن اقتصاد از مسیر مذاکره، حل کردن مشکلات معیشتی مردم که امام رحمه الله علیه هم خواستار آن بود را در کنار مزار آن بزرگ مرد تاریخ فریاد بزنید.

و السلام علیکم و رحمته الله و برکاته

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=62

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.