• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

دولت به سمت «بحران کارآمدی» پیش می رود/ مردم از وضع موجود ناراضی اند

  • کد خبر : 90
  • 19 خرداد 1394 - 10:30
دولت به سمت «بحران کارآمدی» پیش می رود/ مردم از وضع موجود ناراضی اند

میکائیل دیانی در گفتگو با «خبرگزاری دانشحو»، با اشاره به اینکه هر حکومت سیاسی مبتنی بر دو شاخصه‌ی اصلی مشروعیت و کارآمدی نظام سیاسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: مشروعیت نظام‌های سیاسی مبتنی بر آرایی‌ است که به آن نظام برای شکل‌گیری داده می‌شود و تثبیت آن نظام برای همه مشخص می‌شود، همچنین برای مثال […]

میکائیل دیانی در گفتگو با «خبرگزاری دانشحو»، با اشاره به اینکه هر حکومت سیاسی مبتنی بر دو شاخصه‌ی اصلی مشروعیت و کارآمدی نظام سیاسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: مشروعیت نظام‌های سیاسی مبتنی بر آرایی‌ است که به آن نظام برای شکل‌گیری داده می‌شود و تثبیت آن نظام برای همه مشخص می‌شود، همچنین برای مثال جمهوری اسلامی با ۹۸% رای آری از سوی مردم یکی از بالاترین مثالها برای نظام سیاسی بود.

وی تصریح کرد: در انتخابات مختلف مثالهای آرای ۶۰ و۷۰ درصدی نشانگر مشارکت مردم در سرنوشت کشومان بود که این نشان از مشروعیت نظام دارد.

دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به کارآمدی نظام اظهار داشت: کارآمدی نظام به عملکرد دولت نیز برمی‌گردد، اگر نظام را متشکل از سه قوه مجریه قضاییه و مقننه بدانیم عملکرد این قوه به صورت کلی عملکرد سیستم حکومتی را تعریف می‌کند و هر چه قوا کارآمدی بیشتری داشته باشند اعتماد به آن نطام افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تمرکز قدرت و اختیارات در دست قوه مجریه بوده و عملکرد دستگاه دولتی تاثیر زیادی در بروز کارآمدی نظام دارد چرا که نمی شود بگوییم مردم نتایج دولت را مجزای از سیستم تصور می کنند، در دو سال گذاشته دولت تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات قرار داده است.

دیانی با بیان اینکه دولت وعده داده با حل شدن مسیر مذاکرات مابقی مسائل نیز حل خواهد شد،بیان داشت: وعده رفع همه تحریمها، وعده حل مشکلات از جمله قولهای دولت تدبیر و امید بود که با گذشت ۲سال از شکل گیری دولت شاهد تحقق آنها نبودیم.

وی ادامه داد: در درجه اول عدم توجه به مشکلات اقتصادی مردم؛ عدم توجه به مشکلات حوزه صنعت تجارت، معشیت و در طرف مقابل عدم نتیجه در مسئله هسته‌ای و حتی از دست دادن بسیارری از دستاوردها و کند شدن مسیر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی از جمله ثمرات دولت تاکنون بوده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه از سوی دیگر دولت برنامه ای برای حل مشکلات ندارد،تاکید کرد: امروز رخوت و خستگی در بین مردم نسبت به عملکرد دولت پیش آمده و در این شرایط دولت به سمت دوران ناکارآمدی پیش می رود.

وی بیان داشت: عملکرد دولت نشان داده دولت یازدهم دولتی ناکارآمد است و بحران ناکارآمدی در انتظار دولت می‌باشد،مسیر انتخاب شده در مدیریت دولت مسیر خوبی نبوده و موجب نارضایتی عمومی را فراهم می‌کند.

دیانی با بیان اینکه در این وضعیت اگر دولت مسیر خود را تغییر ندهد نارضایتی از سوی مردم و نظام را در پی خواهد داشت، گفت: برای مثال گفتمان اصلی خود را امروز دولت بر پیشرفت برون زا نهادینه کرده و تنها حلال مشکلات را مسائل هسته‌ای میداند اگر تغییر رویکرد ندهد، با بحران ناکار آمدی و نارضایتی از سوی مردم ون ظام روبرو خواهد شد.

وی افزود: دولت موضع نگاه خود را تغییر دهد و پیشرفت برون زا را جایگزین پیشرفت درونزا کند، کما اینکه طی سالیان مختلف هرجا که به نیروی داخلی اعتماد کردیم کار آمدی بالایی نصیبمان شد و دفاع مقدس از نمونه‌های این امر است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در پایان با بیان اینکه مهندسی جنگ بر تکیه بر نیروی داخل، کارآمدی نظام به معنای واقعی کلمه در اوج خودش را نشان داد،خاطر نشان کرد: هر وقت تکیه به خارج کردیم به سمت بحران ناکارامدی پیش رفته‌ایم ، دولت به داخل کشور اعتماد کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=90

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.