• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

دنیاگرایی روحانیت

  • کد خبر : 9108
  • 11 اسفند 1396 - 15:48
دنیاگرایی روحانیت

در گیرودار مشکلات فرهنگی و اجتماعی و … که مردم فهیم ایران اسلامی با آن درگیرند ، مسائلی دررابطه با تجمل گرایی بعضی مسئولین که در جایگاه تبلیغ دین مبین اسلام قرار دارند در جوانان انقلابی را به درد آورده است . حال اگر در این میان به سخنان بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) که […]

در گیرودار مشکلات فرهنگی و اجتماعی و … که مردم فهیم ایران اسلامی با آن درگیرند ، مسائلی دررابطه با تجمل گرایی بعضی مسئولین که در جایگاه تبلیغ دین مبین اسلام قرار دارند در جوانان انقلابی را به درد آورده است .
حال اگر در این میان به سخنان بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) که فرمودند : ( هیچ چیزی به زشتی دنیا گرایی روحانیت نیست و هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند بدتر از دنیا گرایی روحانیت را آلوده کند . )
و اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب توجه کنیم که : ( بعضی آقایان با ماشین ۲۰۰ میلیونی به درس می آیند ، عقل من که قد نمیدهد . طلبه و ماشین ۲۰۰ میلیونی ! اگر هم پول داشته باشیم بازهم اسراف و حرام است . )

اکنون شاهد مانور تجملاتی و زندگی اشرافی فردی بر جایگاه امام جمعه ایلام هستیم که نه تنها نقدهای وارد شده به زندگی اشرافی اش را پذیرا نیست بلکه با تکبر تمام زبان به توهین و تهدید منتقدین باز کرده و از مین گذاری بودن جایگاه ائمه جمعه و سرنگونی نزدیک شوندگان به آن سخن گفته و از رهبری برای حفظ خود در این جایگاه مایه می‌گذارد و می‌خواهد سرپوشی بر رفتارهای خود و نزدیکانش بگذارد .

حال در این میان روحیه رصد دقیق و بصیر جوانان انقلابی و نقدهای منصفانه و سازنده آن ها باعث شده بسیاری از مسئولین به خود بیایند و طبق فرموده شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است که باعث بیداری امت و مردم از این انحرافات می شود . دانشجویان سبک زندگی متمول و استکبار نفس و عدم پاسخگویی و حقیر شمردن منتقدین دلسوز که باعث بدبینی به جایگاه ولایت و رهبری و دست اندازی معاندان و سوء استفاده و تخریب نظام جمهوری جمهوری اسلامی است را محکوم میکنند.

وجود روحانیتی که سطح زندگی او از متوسط جامعه بالاتر باشد که برای ولیمه نوه اش مهمانی آنچنانی برگزار کند که در آن سلبریتی‌های کسانی دعوتند که ذره‌ای از درد محرومان به خصوص محرومان استان ایلام را نچشیده اند برای شیعه مضر و خطرناک است .

نباید دهان منتقدین دلسوز را بست و با رفتارهای سرکوب گرایانه و گفتار تهدید آمیز با آنها برخورد کرد که باعث افول و انحراف انقلاب از مسیر صحیح اش می شود .

#م_گلدوست_ک
عضو بخش سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ۱۳۴۸ دانشگاه ع پ شهید بهشتی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.